Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Erzurum North Ring Road Accident Prediction Model with Generalized Linear Regression

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 79 - 84, 31.03.2013

Öz

In parallel to the rise of the world’s population, car ownership and consequently daily vehicular traffic has increased. One of the largest negativities is traffic accidents which brought these activities. The traffic accidents have caused deaths and considerable economic losses. In this study the data of Erzurum North Ring Road was used between 2005 to 2010. In this study, it is aimed to investigate factors which cause accidents, for providing road safety and to create accident prediction model with the technic of Generalized Linear Model which includes relations between these factors. As a result the model and the significance level of parameters affecting the model were presented in this study

Kaynakça

  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2008. Smeed ve Andreassen kaza mo- dellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(24): 821-827.
  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2010. Farklı yöntemler kullanılarak ge- liştirilen trafik kaza tahmin modelleri ve analizi. International Journal of Engineering Research and Development, 2(1): 16- 22.
  • Akgüngör, A.P., Yıldız, O., 2007. Sensitivity analysis of an accident prediction model by the fractional factorial method. Accident Analysis & Prevention, 39(1), 63-68.
  • Andreassen, D.C., 1985. Linking deaths with vehicles and populati- on. Traffic Engineering & Control, 26(11): 547-549.
  • Anonim, 2010. Motorlu kara taşıtları istatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara.
  • Çodur, M.Y., 2012. Trafik kaza tahmin modelleri: erzurum ili çevre karayolları için uygulamalar. Atatürk Üniversitesi Fen Bilim- leri Enstitüsü, Doktora Tezi (Basılmamış), Erzurum.
  • Dinesh, M., Bawa, B.S., 1985. An analysis of road traffic fatalities in Delhi, India. Accident Analysis & Prevention, 17(1): 33-45.
  • Kibar Türe, F., 2008. Trafik kazaları ve Trabzon bölünmüş sahil yolu örneğinde kaza tahmin modelinin oluşturulması. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Trabzon.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001a. Examples of designed experiments with nonnormal responses. Journal of Quality Technology, 33: 265-278.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001b. Confidence ınterval coverage for designed experiments analyzed with GLMs. Journal of Quality Technology, 33: 279-292.
  • McCullagh, P., Nelder, J.A., 1989. Generalized linear models. 2nd ed. Chapman & Hall.
  • Mekky, A., 1985. Effect of rapid increase in motorization levels on road fatality rates in some rich developing countries. Accident Analysis and Prevention, 17(2 ): 101-109.
  • Myers, R.H., Montgomery, D.C., Vining, G.G., 2001. Generalized linear models with applications in engineering and the sciences. John Willey & Sons, New York.
  • Partyka, C., 1984. Simple models of fatality trends using employment and population data. Accident Analysis & Prevention, 16(3): 211-222
  • Smeed, R.J., 1949. Some statistics aspects of road safety Research. Journal of the Royal Statistical Society, Series A, Part I, 112: 1-34.
  • Tortum A., Çodur M.,Y., Kılınç B., 2012. Modelling traffic accidents in turkey using regression analysis. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3): 69-78.
  • Valli, P.P., 2005. Road accident models for large metropolitan cities of India. IATSS Research, 29(1): 57-65.
  • Zegeer, C. V., Deacon, J.A., 1987. Effect of lane width, shoulder width and shoulder type on highway safety. In State of the Art Report 6, TRB, National Research Council, Washington, D.C., pp. 1-21.

Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 79 - 84, 31.03.2013

Öz

Dünya nüfusunun artışına paralel olarak araç sahipliliğinin de artması ile birlikte günlük hayattaki araç trafiği de artmıştır. Bu hareketliliğin beraberinde getirdiği en büyük olumsuzluklardan biri olan trafik kazaları, insan hayatına mal olan ve önemli ölçüde ekonomik kayıplara sebep olan bir olaydır. Bu çalışmada 2005-2010 yılları arasında Erzurum Kuzey Çevre Yoluna ait veriler kullanılmıştır. Bu çalışmada karayolu güvenliğinin sağlanmasında kazalara neden olan faktörlerin incelenmesi ve bu faktörlerin birbiriyle ilişkilerini içine alan Genelleştirilmiş Lineer Regresyon tekniği ile kaza tahmin modelinin oluşturulması hedeflenmiştir. Sonuç olarak kurulan model ve modele etki eden parametrelerin önem düzeyleri çalışma kapsamında sunulmuştur

Kaynakça

  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2008. Smeed ve Andreassen kaza mo- dellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(24): 821-827.
  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2010. Farklı yöntemler kullanılarak ge- liştirilen trafik kaza tahmin modelleri ve analizi. International Journal of Engineering Research and Development, 2(1): 16- 22.
  • Akgüngör, A.P., Yıldız, O., 2007. Sensitivity analysis of an accident prediction model by the fractional factorial method. Accident Analysis & Prevention, 39(1), 63-68.
  • Andreassen, D.C., 1985. Linking deaths with vehicles and populati- on. Traffic Engineering & Control, 26(11): 547-549.
  • Anonim, 2010. Motorlu kara taşıtları istatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara.
  • Çodur, M.Y., 2012. Trafik kaza tahmin modelleri: erzurum ili çevre karayolları için uygulamalar. Atatürk Üniversitesi Fen Bilim- leri Enstitüsü, Doktora Tezi (Basılmamış), Erzurum.
  • Dinesh, M., Bawa, B.S., 1985. An analysis of road traffic fatalities in Delhi, India. Accident Analysis & Prevention, 17(1): 33-45.
  • Kibar Türe, F., 2008. Trafik kazaları ve Trabzon bölünmüş sahil yolu örneğinde kaza tahmin modelinin oluşturulması. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Trabzon.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001a. Examples of designed experiments with nonnormal responses. Journal of Quality Technology, 33: 265-278.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001b. Confidence ınterval coverage for designed experiments analyzed with GLMs. Journal of Quality Technology, 33: 279-292.
  • McCullagh, P., Nelder, J.A., 1989. Generalized linear models. 2nd ed. Chapman & Hall.
  • Mekky, A., 1985. Effect of rapid increase in motorization levels on road fatality rates in some rich developing countries. Accident Analysis and Prevention, 17(2 ): 101-109.
  • Myers, R.H., Montgomery, D.C., Vining, G.G., 2001. Generalized linear models with applications in engineering and the sciences. John Willey & Sons, New York.
  • Partyka, C., 1984. Simple models of fatality trends using employment and population data. Accident Analysis & Prevention, 16(3): 211-222
  • Smeed, R.J., 1949. Some statistics aspects of road safety Research. Journal of the Royal Statistical Society, Series A, Part I, 112: 1-34.
  • Tortum A., Çodur M.,Y., Kılınç B., 2012. Modelling traffic accidents in turkey using regression analysis. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3): 69-78.
  • Valli, P.P., 2005. Road accident models for large metropolitan cities of India. IATSS Research, 29(1): 57-65.
  • Zegeer, C. V., Deacon, J.A., 1987. Effect of lane width, shoulder width and shoulder type on highway safety. In State of the Art Report 6, TRB, National Research Council, Washington, D.C., pp. 1-21.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm İnşaat Mühendisliği / Civil Engineering
Yazarlar

Muhammed Yasin Çodur Bu kişi benim

Ahmet Tortum Bu kişi benim

Merve Çodur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2012
Kabul Tarihi 5 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çodur, M. Y., Tortum, A., & Çodur, M. (2013). Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli. Journal of the Institute of Science and Technology, 3(1), 79-84.
AMA Çodur MY, Tortum A, Çodur M. Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli. Iğdır Üniv. Fen Bil Enst. Der. Mart 2013;3(1):79-84.
Chicago Çodur, Muhammed Yasin, Ahmet Tortum, ve Merve Çodur. “Genelleştirilmiş Lineer Regresyon Ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli”. Journal of the Institute of Science and Technology 3, sy. 1 (Mart 2013): 79-84.
EndNote Çodur MY, Tortum A, Çodur M (01 Mart 2013) Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli. Journal of the Institute of Science and Technology 3 1 79–84.
IEEE M. Y. Çodur, A. Tortum, ve M. Çodur, “Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli”, Iğdır Üniv. Fen Bil Enst. Der., c. 3, sy. 1, ss. 79–84, 2013.
ISNAD Çodur, Muhammed Yasin vd. “Genelleştirilmiş Lineer Regresyon Ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli”. Journal of the Institute of Science and Technology 3/1 (Mart 2013), 79-84.
JAMA Çodur MY, Tortum A, Çodur M. Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli. Iğdır Üniv. Fen Bil Enst. Der. 2013;3:79–84.
MLA Çodur, Muhammed Yasin vd. “Genelleştirilmiş Lineer Regresyon Ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli”. Journal of the Institute of Science and Technology, c. 3, sy. 1, 2013, ss. 79-84.
Vancouver Çodur MY, Tortum A, Çodur M. Genelleştirilmiş Lineer Regresyon ile Erzurum Kuzey Çevre Yolu Kaza Tahmin Modeli. Iğdır Üniv. Fen Bil Enst. Der. 2013;3(1):79-84.