Gelişen ticaret hacmine bağlı olarak artan taşımacılık seçenekleri ülkelerin ekonomik büyümelerini hızlandırmada önemli bir rol oynamaktadır. Bununla beraber gelişen ülke ekonomisi ile birlikte refah seviyesi artarak ülkeye çeşitli yatırımların yapılabilmesinin önü açılmaktadır.
Ülkemizde taşıma seçenekleri arasında yük ve yolcu bakımından karayolu hakimdir. Son yıllarda demiryolu ve havayoluna yapılan yatırımlar sayesinde bu taşımacılık sektörlerinin gelişmesine olanak sağlanmıştır. Ayrıca son yıllarda Asya’dan Avrupa’ya ticaretin artması Türkiye’nin coğrafi konumu sayesinde bu koridor üzerinde bulunması sebebiyle ulaştırma sektörü daha da önemli hale gelmiştir.
Çoğu ülkede her yıl artan nüfus ve tüketim maddeleri nedeniyle ulaştırma sektörüne binen yük artmaktadır. Artan araç sayısı ve nüfus yoğunluğu sebebi ile ulaştırma sektöründe kullanılan enerji ihtiyacı gereksinimi her geçen gün artmaktadır. Bununla beraber artan çevresel etkiler de göz önünde bulundurulduğunda taşımacılık seçeneklerinin daha verimli hale getirilmesi büyük önem arz etmektedir.
Tüm taşımacılık seçeneklerinde teknolojik gelişmeler entegre edilerek ulaşımın daha güvenli, hızlı ve ucuz şekilde tamamlanması hedeflenmektedir. 1914 yılında ilk trafik ışıklarının Amerika Birleşik Devletleri’nde kullanılması ile başlayan Akıllı Ulaşım Sistemleri uygulamaları günümüzde çeşitli kullanım alanları sunmaktadır. Araç, filo, lojistik ve altyapı operasyonları kapsamında sektör ihtiyaçları için gerekli düzenlemeler ve geliştirmeler sağlanması hedeflenmektedir. Bu kapsamda seyir yardımcı sistemleri, otomasyon sistemleri, araç yardımcı ekipmanları gibi uygulamalar ile taşımacılık sektörünün daha verimli ve çevreci olması hedeflenmektedir.
Günümüzde Akıllı Ulaşım Sistemleri uygulamaları ise trafik tahmini, filo yönetimi, hava durumu tahmini, rota planlama, araç izleme sistemleri, kaza yönetimi, sürücü yardım sistemleri, görüntü işleme ve atık enerji yönetimi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma konuları ele alınarak dergimiz hem sektör ihtiyaçlarını hem de akademik gelişmeleri kapsamayı hedeflemektedir.
Güncel konular kapsamında yapılan çalışmaları içeren dergimiz çift taraflı kör hakemlik sürecini kullanmaktadır ve inceleme sürecinin tüm basamaklarında yazarlar hakem isimlerini, hakemler de yazar isimlerini bilmemektedir. Açık erişim politikası kapsamında akademik dünyaya hizmet vermekte olan dergimiz makale kabul ve yayım sürecinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir. Makale kabul sürecinde TÜBİTAK-Ulakbim tarafından sağlanan DergiPark çevrimiçi sistemi kullanılarak tüm yayın süreci takip edilmektedir. DergiPark tarafından sağlanan altyapı sayesinde dergimiz bünyesindeki makaleler ulusal ve uluslararası erişime açık hale gelerek farklı kitlelerin ulaşmasına olanak sağlanmayı amaçlamaktadır. Bununla beraber ulusal ve uluslararası indekslerde taranan Akıllı Ulaşım Sistemleri alanında Türkiye’de en çok okunan ve makale indirme sayısına ulaşan dergi konumuna gelmeyi hedeflemektedir.
Akıllı Ulaşım Sistemleri disiplinler arası bir konu ve uygulamaları sektörler arası olduğundan Dergimiz Mühendislik, Teknik Bilimler, Temel Bilimler ve Sosyal Bilimlerin lojistik, ulaşım, haberleşme ve bilişim alanlarını ilgilendiren yapısıyla bilim dünyasına önemli katkı sağlamayı hedeflemektedir. Dergimiz aşağıdaki konuları kapsamaktadır:
• AUS ve Yapay Zekâ
• AUS Haberleşme Sistemleri
• Büyük Veri ve Siber Güvenlik
• Otomatik Ödeme Sistemleri
• Filo Yönetim Sistemleri
• Trafik Yönetim Sistemleri
• Akıllı Şehirler
• Otonom ve Akıllı Araçlar
• Akıllı Enerji Sistemleri
• Kent içi Ulaşım Sistemleri
• Kontrol Sistemleri
• Akıllı Tüneller
• AUS mobil Uygulamalar
• Acil Yönetim Sistemleri
• Entegrasyon Sistemleri
• AUS Strateji ve Eylem planları
• AUS ve Çevre
• AUS Ekonomisi
• AUS Uygulamaları
• Engelliler için AUS uygulamaları
• Mobilite
• Toplu Ulaşım ve Raylı Sistemler
• Akıllı Navigasyon
• Diğer AUS ile ilgili Konular
• Yerel Yönetimler için AUS
• İlgili diğer konular
Yayımlanma Ayları
Mart
Ekim