Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitime yönelik öğretmenlerin sahip olduğu rollerin, becerilerin ve yeterliklerin belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracının geliştirilmesidir. Araştırma, uzaktan eğitim ile ilgili farklı dersleri ve uygulamaları başarı ile tamamlamış, dolayısıyla ile uzaktan eğitim konusunda deneyimli Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 173 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Yapı geçerliğini sağlamak için gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonucunda, her biri farklı bir öğretmen yeterliğini niteleyen, 20 maddeden oluşan dört faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. Bu yeterliklerin toplandığı dört rol ise sırasıyla, İletişimci Rolü, Teknik Rol, Sosyal Rol ve Pedagojik Rol olarak isimlendirilmiştir. Toplam varyansın %66sını açıklayan ve 0,943 Cronbach Alpha değeri ile yüksek güvenirliğe sahip olan bu ölçeğin, uzaktan eğitimde ders veren öğretmen yeterliklerinin ve rollerinin belirlenmesinde rahatlıkla kullanılabileceği söylenebilir. Anahtar Kelimeler:Bilişim Teknolojileri, Uzaktan Eğitim, ÇÖY, Çevrimiçi Öğretmen Rolleri, Çevrimiçi Öğretmen Becerileri.
Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitime yönelik öğretmenlerin sahip olduğu rollerin, becerilerin ve yeterliklerin belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracının geliştirilmesidir. Araştırma, uzaktan eğitim ile ilgili farklı dersleri ve uygulamaları başarı ile tamamlamış, dolayısıyla ile uzaktan eğitim konusunda deneyimli Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 173 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Yapı geçerliğini sağlamak için gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonucunda, her biri farklı bir öğretmen yeterliğini niteleyen, 20 maddeden oluşan dört faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. Bu yeterliklerin toplandığı dört rol ise sırasıyla, “İletişimci Rolü”, “Teknik Rol”, “Sosyal Rol” ve “Pedagojik Rol” olarak isimlendirilmiştir. Toplam varyansın %66’sını açıklayan ve 0,943 Cronbach Alpha değeri ile yüksek güvenirliğe sahip olan bu ölçeğin, uzaktan eğitimde ders veren öğretmen yeterliklerinin ve rollerinin belirlenmesinde rahatlıkla kullanılabileceği söylenebilir
Bilişim Teknolojileri, Uzaktan Eğitim, ÇÖY, Çevrimiçi Öğretmen
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | THIRD ISSUE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 2, Sayı 2 |
Bibtex | @ { jitte264699, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {2}, number = {2}, pages = { - }, title = {Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme}, key = {cite}, author = {Kavrat, Bahaddin and Türel, Yalın Kılıç} } |
APA | Kavrat, B. & Türel, Y. K. (2013). Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 2 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264699 |
MLA | Kavrat, B. , Türel, Y. K. "Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264699> |
Chicago | Kavrat, B. , Türel, Y. K. "Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme AU - BahaddinKavrat, Yalın KılıçTürel Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 2 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme %A Bahaddin Kavrat , Yalın Kılıç Türel %T Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme %D 2013 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Kavrat, Bahaddin , Türel, Yalın Kılıç . "Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 / 2 (Kasım 2013): - . |
AMA | Kavrat B. , Türel Y. K. Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
Vancouver | Kavrat B. , Türel Y. K. Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
IEEE | B. Kavrat ve Y. K. Türel , "Cevrimiçi Uzaktan Egitimde Ogretmen Rollerini ve Yeterliliklerini Belirleme Olçegi Gelistirme", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 2, sayı. 2, Kas. 2013 |