Bu çalışmada projeksiyon cihazı ile karşılaştırıldığında içerik sunumu yaparken etkileşimli tahtaların kullanılabilirliğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır Çalışma Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde okuyan 13 öğretmen adayı ile birlikte yürütülmüştür. Bir durum çalışması (case study) olan bu araştırmada, araştırmacılar tarafından belirlenen sunum görevleri, örneklemi oluşturan öğretmen adaylarına verilmiş ve bu görevleri etkileşimli tahtada ve projeksiyon cihazında ayrı ayrı gerçekleştirmeleri istenmiştir. Gerçekleştirme süreci ekran kayıt programı ile kayıt altına alınmış ve bu kayıtlar adayların görevleri tamamlama sürelerinin belirlenmesi amacıyla kullanılmıştır. Sunum görevleri tamamlandığında adayların projeksiyon ve etkileşimli tahtaların sunum yaparken kullanılabilirliğine yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, görevlerin toplam gerçekleştirilme süresi bağlamında etkileşimli tahtada gerçekleştirilen sunumun daha kısa sürdüğünü göstermektedir. Ancak, her bir görevin gerçekleştirilme süresi bağlamında ayrı ayrı incelendiğinde ise, verilen görevin tamamlanma süresinin, uygulamanın akıllı tahta veya bilgisayar projeksiyon ikilisinin kullanılarak yapılmasına göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Aynı zamanda öğretmen adayları ile yapılan görüşmelerle, adayların çoğunluğunun sunum yapmak için etkileşimli tahtayı kullanmayı tercih edebileceği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: etkileşimli tahta, projeksiyon, kullanılabilirlik
Bu çalışmada projeksiyon cihazı ile karşılaştırıldığında içerik sunumu yaparken etkileşimli tahtaların kullanılabilirliğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır Çalışma Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde okuyan 13 öğretmen adayı ile birlikte yürütülmüştür. Bir durum çalışması (case study) olan bu araştırmada, araştırmacılar tarafından belirlenen sunum görevleri, örneklemi oluşturan öğretmen adaylarına verilmiş ve bu görevleri etkileşimli tahtada ve projeksiyon cihazında ayrı ayrı gerçekleştirmeleri istenmiştir. Gerçekleştirme süreci ekran kayıt programı ile kayıt altına alınmış ve bu kayıtlar adayların görevleri tamamlama sürelerinin belirlenmesi amacıyla kullanılmıştır. Sunum görevleri tamamlandığında adayların projeksiyon ve etkileşimli tahtaların sunum yaparken kullanılabilirliğine yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, görevlerin toplam gerçekleştirilme süresi bağlamında etkileşimli tahtada gerçekleştirilen sunumun daha kısa sürdüğünü göstermektedir. Ancak, her bir görevin gerçekleştirilme süresi bağlamında ayrı ayrı incelendiğinde ise, verilen görevin tamamlanma süresinin, uygulamanın akıllı tahta veya bilgisayar projeksiyon ikilisinin kullanılarak yapılmasına göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Aynı zamanda öğretmen adayları ile yapılan görüşmelerle, adayların çoğunluğunun sunum yapmak için etkileşimli tahtayı kullanmayı tercih edebileceği tespit edilmiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | THIRD ISSUE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 2, Sayı 2 |
Bibtex | @ { jitte264701, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {2}, number = {2}, pages = { - }, title = {Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi}, key = {cite}, author = {Üstün, Aysin Gaye and Şılbır, Lokman and Kursun, Engin and Goktas, Yuksel} } |
APA | Üstün, A. G. , Şılbır, L. , Kursun, E. & Goktas, Y. (2013). Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 2 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264701 |
MLA | Üstün, A. G. , Şılbır, L. , Kursun, E. , Goktas, Y. "Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25081/264701> |
Chicago | Üstün, A. G. , Şılbır, L. , Kursun, E. , Goktas, Y. "Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 (2013 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi AU - Aysin GayeÜstün, LokmanŞılbır, EnginKursun, YukselGoktas Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 2 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi %A Aysin Gaye Üstün , Lokman Şılbır , Engin Kursun , Yuksel Goktas %T Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi %D 2013 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Üstün, Aysin Gaye , Şılbır, Lokman , Kursun, Engin , Goktas, Yuksel . "Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 2 / 2 (Kasım 2013): - . |
AMA | Üstün A. G. , Şılbır L. , Kursun E. , Goktas Y. Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
Vancouver | Üstün A. G. , Şılbır L. , Kursun E. , Goktas Y. Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2013; 2(2): -. |
IEEE | A. G. Üstün , L. Şılbır , E. Kursun ve Y. Goktas , "Etkilesimli Tahtaların Ders İçeriginin Sunumu Sırasındaki Kullanılabilirligi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 2, sayı. 2, Kas. 2013 |