Bu özel durum çalışmasının amacı ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin elektronik kitap teknolojisine yönelik algılarını belirlemektir. Çalışma, Trabzon’da 10 farklı ortaokula devam eden 228 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler çiz ve açıkla (draw-and-explain) tekniği kullanılarak toplanmıştır. Bu bağlamda ilk olarak, öğrencilerden elektronik kitap resmi yapmaları istenmiştir. Sonrasında, yaptıkları resmi açıklayabilecekleri ve bu teknolojiye yönelik düşüncelerini ortaya koyabilecekleri nitelikte soruların olduğu bir form geliştirilerek yazılı görüşleri alınmıştır. Bunların yanında, 9 katılımcı ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin e-kitap algılarında tablete / bilgisayara benzeme, dokunmatik ekrana sahip olma, elektrikle çalışma ve hafif olma gibi donanımla ilgili özellikler öne çıkmaktadır. Öğrenciler, e-kitapların dokunmatik ekran ve / veya tuşlar yardımıyla okunduğunu düşünmektedir. Öğrenciler, e-kitabı sıradan bir metnin sayısallaştırılması şeklinde değil, çoklu ortam öğeleri ile zenginleştirilmiş etkileşimli bir araç olarak algılamaktadır ve çok büyük bir bölümü gerek ders içi gerekse ders dışı zamanlarda e-kitap kullanmak istemektedir.
Anahtar Kelimeler: Elektronik kitap algısı, 5. sınıf öğrencileri, çiz ve açıkla tekniği
Bu özel durum çalışmasının amacı ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin elektronik kitap teknolojisine yönelik algılarını belirlemektir. Çalışma, Trabzon’da 10 farklı ortaokula devam eden 228 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler çiz ve açıkla (draw-and-explain) tekniği kullanılarak toplanmıştır. Bu bağlamda ilk olarak, öğrencilerden elektronik kitap resmi yapmaları istenmiştir. Sonrasında, yaptıkları resmi açıklayabilecekleri ve bu teknolojiye yönelik düşüncelerini ortaya koyabilecekleri nitelikte soruların olduğu bir form geliştirilerek yazılı görüşleri alınmıştır. Bunların yanında, 9 katılımcı ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin e-kitap algılarında tablete / bilgisayara benzeme, dokunmatik ekrana sahip olma, elektrikle çalışma ve hafif olma gibi donanımla ilgili özellikler öne çıkmaktadır. Öğrenciler, e-kitapların dokunmatik ekran ve / veya tuşlar yardımıyla okunduğunu düşünmektedir. Öğrenciler, e-kitabı sıradan bir metnin sayısallaştırılması şeklinde değil, çoklu ortam öğeleri ile zenginleştirilmiş etkileşimli bir araç olarak algılamaktadır ve çok büyük bir bölümü gerek ders içi gerekse ders dışı zamanlarda e-kitap kullanmak istemektedir
Elektronik kitap algısı 5. sınıf öğrencileri çiz ve açıkla tekniği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | FOURTH ISSUE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3 - ISSUE 3 |