BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION, - , 28.12.2015

Öz

Bu çalışmada uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan çalışmalar incelenmektedir. Bu doğrultuda eğitim ve psikoloji alan yazınındaki hakemli dergiler taranmıştır. İngilizce ve Türkçe çalışmalar için farklı anahtar kelimeler kullanılmıştır. Arama sonucunda beş Türkçe 49 İngilizce yayına rastlanmıştır. Yayınlar çeşitli kıstaslar açısından süzülerek toplam dört çalışma incelemeye alınmıştır. İncelenen çalışmalara göre uzaktan eğitimde öğrencilerin akademik başarısını pozitif yönlü etkileyen en önemli kişilik özelliği açıklık olarak ortaya çıkmıştır. Akademik başarı ile negatif yönlü ilişkiye sahip kişilik özelliği ise nevrotiklik olarak bulunmuştur. Ortaya çıkan sonuçlar uzaktan eğitimde ilgili konunun daha iyi anlaşılabilmesi için yeni çalışmalara ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir.

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION, - , 28.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm TENTH ISSUE
Yazarlar

Ekrem Bahçekapılı

Selçuk Karaman

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION

Kaynak Göster

APA Bahçekapılı, E., & Karaman, S. (2015). Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3).