Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve sınıf öğretmeni adaylarının teknolojiyi kullanımlarının ve özgüven algılarının mesleki gelişimlerine katkısı hakkında bakış açılarını değerlendirmektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören farklı sınıf seviyelerindeki 915 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, birinci bölümünde araştırmacılar tarafından geliştirilen katılımcıların demografik bilgilerinin sorulduğu anket formu ve ikinci bölümde Papanastasiou ve Angeli (2008) tarafından geliştirilen ve Tezci tarafından (2010) Türkçe’ye uyarlanan Teknoloji ile Öğrenmeye Yönelik Özgüven Algılaması Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algıları farklı değişkenler açısından incelendiğinde (cinsiyet, sınıf seviyesi, bilgisayara sahip olma, akıllı telefona sahip olma, evde internet erişimi, sosyal ağlara üyelik durumlarına göre), bu ilişkilerde çeşitli düzeylerde anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma sonunda öğretmen teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algılarının artırılmasına ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine olumlu katkı yapacak şekilde kullanımına yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Sınıf öğretmeni adayı, teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algısı.Birincil Dil | TR |
---|---|
Bölüm | TWELFTH ISSUE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |