Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİ’NİN, ÖĞRENCİLERİN MANYETİZMA KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE TARTIŞMA İSTEKLİLİKLERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 135 - 143, 30.10.2016

Öz

Bu  araştırmada, akran  öğretimi  yönteminin  10.  sınıf öğrencilerinin  manyetizma konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve tartışma istekliliklerine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada, ön test-son test  kontrol  gruplu  yarı  deneysel  araştırma  deseni kullanılmıştır. Araştırmaya  2015-2016  eğitim-öğretim  döneminde  Ordu  Fen  Lisesi‟nde  öğrenim  gören  60  öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Kavram Başarı Testi ve Tartışmacı Anketi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan beş öğrenci ile de yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlar, deney grubunun başarısının kontrol grubuna göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğunu göstermiştir (t=-10.46,  p=.000). Akran öğretim yöntemi uygulaması sonunda  öğrencilerin  tartışmacı  son  test  puanlarının (X=68.03) ön test puanlarına (X=67.06) göre arttığı bulunurken, bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur (t=-.493; p>.05).

Kaynakça

  • Fagen, A. P., Crouch, C. H. & Mazur, E. (2002). Peer instruction: Results from a range of classrooms. The Physics Teacher, 40(4), 206-209.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 135 - 143, 30.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Fagen, A. P., Crouch, C. H. & Mazur, E. (2002). Peer instruction: Results from a range of classrooms. The Physics Teacher, 40(4), 206-209.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm THIRTEENTH ISSUE
Yazarlar

Önder Şimşek Bu kişi benim

Kadir Yayla

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şimşek, Ö., & Yayla, K. (2016). AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİ’NİN, ÖĞRENCİLERİN MANYETİZMA KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE TARTIŞMA İSTEKLİLİKLERİNE ETKİSİ. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 5(3), 135-143.