Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of Interactive Educational Video and Achievement Test: A Case of IP Address Concept

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 42 - 51, 24.06.2020

Öz

In recent years, with the increasing importance given to individual education and the spread of mass online open education, meeting the learner's individual learning needs has become one of the important problems. In meeting this need, educational videos offer different alternatives by supporting students' progress at their own pace, better focus on the subject, and effective presentation of content. In order to increase the learning of learners in the process of effective educational video preparation, in literature, it was stated that learning will be better in the educational video which will be prepared by paying attention to cognitive load, active participation and active learning. The aim of this research is to prepare an interactive educational video and to develop an achievement test in accordance with the objectives and content of this video.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. ve Durmuş, A. (2016). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Isı ve sıcaklık başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 87-103.
  • Brame, C. J. (2016). Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content. CBE—Life Sciences Education, 15(4), s6.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Erişim adresi: w3.balikesir.edu.tr.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. and Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Göksu, İ., Özcan, K. V., Çakır, R. ve Göktaş, Y. (2014). Türkiye’de Öğretim Tasarımı Modelleriyle İlgili Yapılmış Çalışmalar. İlköğretim Online, 13(2), 694-709.
  • Guo, P. J., Kim, J. and Rubin, R. (2014). How Video Production Affects Student Engagement: An Empirical Study of MOOC Videos. ACM L@S ’14. https://doi.org/10.1145/2556325.2566239
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218.
  • Ljubojevic, M., Vaskovic, V., Stankovic, S. and Vaskovic, J. (2014). Using supplementary video in multimedia instruction as a teaching tool to increase efficiency of learning and quality of experience. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(3).
  • Lovell, K. ve Vignare, K. (2009). MSU Medical Colleges Blended Learning for First Year Science Courses: Uniting Pedagogy to Maximize Experience and Real World Limitations. Journal of Asynchronous Learning Networks, 13 (1), 55-63.
  • Mayer, R. E. and Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educational psychologist, 38(1), 43-52.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511811678
  • Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M. and Jones, K. (2009). Evaluation of evidence-based practices in online learning: A meta-analysis and review of online learning studies.
  • Moreno, R. and Mayer, R. (2007). Interactive multimodal learning environments. Educational Psychology Review, 19 (3), 309-326.
  • Öztürk, A., Kara, Y., Özkeskin, E. E. ve Uça Güneş, E. P. (2017). Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 3(4), 81-107.
  • Rudolph, M. (2017). Cognitive theory of multimedia learning. Journal of Online Higher Education, 1(2), 1-10.
  • Salvucci, S., Walter, E., Conley, V., Fink, S., ve Saba, M. (1997). Measurement error studies at the National Center for Education Statistics (NCES). Washington D. C.: U. S. Department of Education, 115
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. and Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5). Boston, MA: Pearson.
  • Turgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve değerlendirme metodları. Ankara: Yargıcı Matbaası
  • Uğur, S. ve Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • Wachtler, J., Hubmann, M., Zöhrer, H. and Ebner, M. (2016). An analysis of the use and effect of questions in interactive learning-videos. Smart Learning Environments, 3(13), 1-16.

Etkileşimli Eğitsel Video ve Başarı Testinin Geliştirilmesi: IP Adresi Kavramı Örneği

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 42 - 51, 24.06.2020

Öz

Son yıllarda bireysel eğitime verilen önemin artması, kitlesel çevrimiçi açık eğitimin yaygınlaşması ile birlikte öğrenenin bireysel öğrenme ihtiyaçlarının karşılanması önemli eğitimsel problemlerinden biri haline gelmiştir. Bu ihtiyacın karşılanmasında, eğitsel videolar, öğrencilerin kendi hızında ilerleyebilmesini, konuya daha iyi odaklanmasını ve içeriğin etkili bir şekilde sunulmasını destekleyerek farklı alternatifler sunmaktadır. Etkili eğitsel video hazırlama sürecinde öğrenenlerin öğrenmelerinin arttırılması için bilişsel yük, etkin katılım ve aktif öğrenme konularına dikkat edilerek hazırlanacak eğitsel videoda öğrenmenin daha iyi gerçekleşeceği ifade edilmiştir. Bu çalışma ile etkileşimli bir eğitsel videonun hazırlanması ve bu videonun hedeflerine ve içeriğine uygun bir başarı testinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bir konuya yönelik etkileşimli eğitsel video geliştirilmesi ve o konuyu ölçen bir başarı testi geliştirilmesi, benzer çalışmalara yol gösterici olması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. İki aşama olarak tasarlanan araştırmanın ilk aşamasında yer alan eğitsel video geliştirme sürecinde ADDIE modeli temel alınmıştır. İlk aşamada ortaya konan eğitsel videonun içeriğini yönelik olarak düzenlenen başarı testi geliştirilme sürecinde ise madde havuzu hazırlama, uzman görüşü alma, testi uygulama ve analiz basamakları takip edilmiştir. Belirlenen 8 kazanım için 40 soru ile oluşturulan madde havuzu kullanılarak, uzmanlardan alınan geri bildirimler ve yapılan analizler sonrasında 15 maddelik bir başarı testi ortaya konmuştur. Başarı testinin KR-20 iç tutarlılık katsayısı 0,74 olarak hesaplanmıştır.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş. ve Durmuş, A. (2016). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Isı ve sıcaklık başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 87-103.
  • Brame, C. J. (2016). Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content. CBE—Life Sciences Education, 15(4), s6.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Erişim adresi: w3.balikesir.edu.tr.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. and Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Göksu, İ., Özcan, K. V., Çakır, R. ve Göktaş, Y. (2014). Türkiye’de Öğretim Tasarımı Modelleriyle İlgili Yapılmış Çalışmalar. İlköğretim Online, 13(2), 694-709.
  • Guo, P. J., Kim, J. and Rubin, R. (2014). How Video Production Affects Student Engagement: An Empirical Study of MOOC Videos. ACM L@S ’14. https://doi.org/10.1145/2556325.2566239
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218.
  • Ljubojevic, M., Vaskovic, V., Stankovic, S. and Vaskovic, J. (2014). Using supplementary video in multimedia instruction as a teaching tool to increase efficiency of learning and quality of experience. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(3).
  • Lovell, K. ve Vignare, K. (2009). MSU Medical Colleges Blended Learning for First Year Science Courses: Uniting Pedagogy to Maximize Experience and Real World Limitations. Journal of Asynchronous Learning Networks, 13 (1), 55-63.
  • Mayer, R. E. and Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning. Educational psychologist, 38(1), 43-52.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511811678
  • Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M. and Jones, K. (2009). Evaluation of evidence-based practices in online learning: A meta-analysis and review of online learning studies.
  • Moreno, R. and Mayer, R. (2007). Interactive multimodal learning environments. Educational Psychology Review, 19 (3), 309-326.
  • Öztürk, A., Kara, Y., Özkeskin, E. E. ve Uça Güneş, E. P. (2017). Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 3(4), 81-107.
  • Rudolph, M. (2017). Cognitive theory of multimedia learning. Journal of Online Higher Education, 1(2), 1-10.
  • Salvucci, S., Walter, E., Conley, V., Fink, S., ve Saba, M. (1997). Measurement error studies at the National Center for Education Statistics (NCES). Washington D. C.: U. S. Department of Education, 115
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. and Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5). Boston, MA: Pearson.
  • Turgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve değerlendirme metodları. Ankara: Yargıcı Matbaası
  • Uğur, S. ve Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • Wachtler, J., Hubmann, M., Zöhrer, H. and Ebner, M. (2016). An analysis of the use and effect of questions in interactive learning-videos. Smart Learning Environments, 3(13), 1-16.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Emirtekin 0000-0002-3970-4406

Tarık Kışla 0000-0001-9007-7455

Şevket Polan 0000-0002-1096-1548

Onur Dönmez 0000-0001-5200-1468

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Emirtekin, E., Kışla, T., Polan, Ş., Dönmez, O. (2020). Etkileşimli Eğitsel Video ve Başarı Testinin Geliştirilmesi: IP Adresi Kavramı Örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 42-51.