Bu çalışma, Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nin (THK) Hazırlık Okulu’nda A1 düzeyinde İngilizce yeterliliğine
sahip Türk ve Arap öğrencilerin genel yeterliliklerinin, birinci dönem konuşma sınavlarının kayıtları analiz
edilerek, sözdizimi açısından konuşma becerileriyle olan ilgisini incelemeyi hedefler. Üniversitenin, öğrencilerin
gelecek akademik çalışmalarında başarılı olmaları için aynı müfredat ve ders kitaplarıyla standart bir dil eğitimi
almalarını sağlamasına rağmen, öğrencilerin konuşma performansları neden önemli derecede sözdizimsel
çeşitlilik göstersin diye sorulabilir. Cevabı basit görünebilir, fakat detaya girildiğinde işin içinden çıkmak zordur.
Bu sebeple bu çalışma, Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesinde A1 seviyesinden beklentilere kıyasla
öğrencilerin sözdizim açısından daha iyi konuşma performansları ile onların tutumları, motivasyonları, eğitim geçmişleri ve dünya bilgileri arasındaki bağlantıyı açıklamaya çalışacaktır. Süreç boyunca, genel yeterlilik
(bildirimsel bilgi ve varoluşsal yeterlilik) kapsamına giren bilgiler, rastgele seçilen 22 öğrenciyle bire bir
görüşmelerle toplanmaktadır. Sonuçlar genel olarak, genel yeterliliğe yatırım yapan öğrencilerin konuşmalarında
kendi bağımsız kelime haznesine ve yüksek seviyede ve çeşitlilikte sözdizimine sahip olduğunu, ve çoğunluğu
oluşturan ve bildirimsel bilgi ve varoluşsal yeterlilik (tutum ve motivasyon) bakımından ayni derecede yetkin
olmayan diğer öğrencilerinse konuşmada standart bir sözdizimi düzeyine sahip olduğunu (ALTE' de tanımlanan
yaygın yapı kullanımları) ortaya koyuyor.
This study aims at discovering the relevance of general competence of Turkish and Arab learners who have an A1 level of English proficiency in preparatory school of University of Turkish Aeronautical Association (UTAA) to their speaking skill in terms of syntax by analyzing the recordings of speaking exams in the first semester. Before the analysis, one can ask why learners could ever perform a great syntactic structure variety while the university ensures that all learners get a standardized language education based on the same syllabus and course books to succeed their future academic studies. The answer may seem easy; however, it is difficult to get out thoroughly. Therefore, the paper will try to explain this connection between better performances in terms of syntactic structure in spoken production comparing to Common European Framework of Reference (CEFR) A1 level expectations and these learners’ attitudes, motivation, background of education, and world knowledge . During the process, the information falling within the scope of general competence (declarative knowledge and existential competence) is held by one-to-one interviews with 22 randomly chosen learners. The results mainly showed that the learners who invested in developing general competence have their own independent wordrobe and higher syntactic complexity in their speaking whereas the rest and also the majority of the learners who are not as competent regarding declarative knowledge and existential competence (attitude and motivation) show a standard level of syntax (commonly used structures as defined in ALTE) in speaking.
Diğer ID | JA65BN93DJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |