Bu çalışma lisans düzeyindeki yabancı dil öğrencilerinden, günümüz mobil telefon teknolojilerini ve var olan
İnternet olanaklarını kullandıkları, alternatif bir özdeğerlendirme şekli olan özçekimle-özdeğerlendirme
olgusunun uygulanabilirliği, avantajları ve dezavantajları konusunda bilgi toplamayı amaçlamaktadır.
Öğrencilerin öğrenme süreçlerinde gerçekleştirdikleri etkinliklerdeki performansları için bireysel ve grup olarak
özdeğerlendirme yapmaları konusunda yapılan çok sayıda araştırma ve birçok kuramsal görüş bulunması lisans
öğrencilerinin özçekimle-özdeğerlendirme yapması konusunda yapılan bu çalışmaya öncülük etmiştir. Bu
çalışma, değerlendirme alanındaki müktesebatta yer alan, öğrencilerin özdeğerlendirmeleri konusunda ortaya konulan anlayışla çelişki oluşturmaksızın, lisans öğrencilerinin kendilerinin öğrenme başarıları ve sınıf içi
sunumları üzerinde değerlendirme yapmaları konusundaki geleneksel yaklaşıma yeni bir bakış açısı
önermektedir. Bu çalışmadaki yaklaşımın özgünlüğü öğrencilerin mobil telefonu ya da özçekim yapmaya uygun
kameralarla özçekimle yaptıkları bireysel ya da grup-özdeğerlendirmeleri öğretmenlerine İnternet üzerinden
göndermelerinin beklenmesidir. Lisans öğrencilerinin bu yeni kavrama nasıl yaklaşacaklarını ortaya koymak için
yapılan bu çalışma, özdeğerlendirme konusunda var olan veriler ışığında, modern iletişim yöntemleri ve veri
iletiminden yararlanarak, özdeğerlendirme konusuna yeni bir boyut kazandırmayı amaçlamaktadır.
This study aimed to get ideas formed by undergraduate foreign language students about the applicability,
advantages and disadvantages of ‘selfie@ssessment’, which can be regarded as an alternative form of selfassessment
utilizing modern mobile phone technologies and the available Internet facilities. Underpinning this
study of selfie@ssessment by undergraduate students is that an increasing body of research and a good many
theoretical views acknowledge the importance of self- and group assessment by students for their performances
in the activities they carry out in their learning process. This study, without contrasts with the prevailing notion
in the self-assessment by students in assessment acquis, offers a new perspective to the traditional approach
undergraduate students assess themselves for their learning performances and presentations within the class. The
unique approach in this study is that students are expected to send their selfie-recorded self- or group
assessments via mobile phones or cameras enabling self-recording to their teachers through the Internet.
Implemented as a research to test how undergraduate students would approach the new concept, this study is
intended to bring to the fore a new dimension in self-assessment utilizing modern methods of communication
and data transmission in the light of the framework of data obtained in the area self-assessment.
Diğer ID | JA56HD72AY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |