BibTex RIS Kaynak Göster

Yazma Sürecinin ve Bağdaşıklık/Bağdaşıklık‟ın Fransızca Yazma Becerisi Üzerine Etkisi: Türk öğrencileriyle bir uygulama

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 1, 336 - 351, 01.06.2017

Öz

Çalışmamızın amacı yazma sürecinin ve bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilmenin Fransızca yazma becerisi
üzerindeki rolünü değerlendirmektir. Örneklemimiz Türkiye‟de bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde 3 yıldır
Fransızca eğitimi gören 35 Türk öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilere öncelikle, bağdaşıklık-bağlaşıklık
kuralları konusunda bilgilerini ölçmek amacıyla, 3 bölümden oluşan bir sınav (Test 1) uygulanmış, yazma
becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla ise yaklaşık 40-45 satırlık tartışmacı anlatım biçiminde bir metin
yazmaları (Test 2) istenmiştir. Metni yazdıktan hemen sonra ise, öğrencilerden yazma süreci kullanımlarına
ilişkin 29 maddeden oluşan bir ölçeği cevaplandırmaları talep edilmiştir. Bu ölçeğin kullanım amacı öğrencilerin
metni yazarken yazma sürecini kullanıp kullanmadıklarını belirlemektir. Elde edilen sonuçlara göre: 1-
Bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilen öğrenciler yazılı anlatım becerileri daha iyi olan öğrencilerdir. 2-Yazılı
anlatım becerileri yüksek öğrencilerin aynı zamanda yazma sürecini uygulamayı bilen öğrenciler olduğu
anlaşılmıştır. 3- Gelişmiş bir yazma becerisine sahip olmak için sadece yazma sürecini kullanmak veya sadece
bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarına uymak yeterli değildir: başarılı olmak için her ikisi de gereklidir. Çalışmadan
elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yazma sürecinin ve de bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarının yazılı anlatım
dersinin içeriğinde yer alması, bu dersin önemli bir kısmını oluşturması gerektiği söylenebilir. Öğretmenlerin söz
konusu sürece ve kurallara açık bir şekilde değinmeleri ve öğrencilerden bu kuralları uygulamalarını istemeleri
gerekmektedir.

The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 1, 336 - 351, 01.06.2017

Öz

The aim of this paper is to examine the role of composing process and knowledge about coherence/cohesion in French foreign language writing skill. Research sample consists of 35 Turkish students studying French language teaching at a Turkish university. The participants were first given a test containing of three parts in order to determine their level of knowledge about the rules of coherence-cohesion; then, they were asked to write an argumentative essay to see how good they were at writing. Right after the completion of essays, students were administered a 29-item questionnaire concerning the use of composing process. Findings have revealed the following conclusions: 1-Turkish FFL students who know the rules of coherence/cohesion have better writing skills; 2-The participants with better writing skills are those who can employ the composing process; 3-Knowing only the rules of coherence/cohesion or only employing the composing process is not enough to have advanced writing skills in French: both are necessary to be successful. According to the results, it is possible to suggest that rules of coherence/cohesion and composing process be incorporated into the syllabus of writing course and writing course be heavily based on these two topics. Teachers should explicitly teach the process and rules.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65JU44BC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Veda Aslım Yetiş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yetiş, V. A. (2017). The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(1), 336-351.
AMA Yetiş VA. The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing. Journal of Language and Linguistic Studies. Haziran 2017;13(1):336-351.
Chicago Yetiş, Veda Aslım. “The Role of Composing Process and coherence/Cohesion in FFL Writing”. Journal of Language and Linguistic Studies 13, sy. 1 (Haziran 2017): 336-51.
EndNote Yetiş VA (01 Haziran 2017) The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing. Journal of Language and Linguistic Studies 13 1 336–351.
IEEE V. A. Yetiş, “The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 13, sy. 1, ss. 336–351, 2017.
ISNAD Yetiş, Veda Aslım. “The Role of Composing Process and coherence/Cohesion in FFL Writing”. Journal of Language and Linguistic Studies 13/1 (Haziran 2017), 336-351.
JAMA Yetiş VA. The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13:336–351.
MLA Yetiş, Veda Aslım. “The Role of Composing Process and coherence/Cohesion in FFL Writing”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 13, sy. 1, 2017, ss. 336-51.
Vancouver Yetiş VA. The role of composing process and coherence/cohesion in FFL writing. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13(1):336-51.