BibTex RIS Kaynak Göster

Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 2, 126 - 135, 01.10.2006

Öz

Problem durumu:Tekrar, düzeltme ile başarı ve erişi arasında  anlamlı bir ilişki vardır. Öğrenmede tekrarın etkisini bağlaşımcılar ve düzeltmenin etkisini Bloom savunmuştur. Yapılan pek çok araştırma bunların erişi ve başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.

Araştırmanın amacı ve soruları: İngilizce’de tekrar ve düzeltme yapılan grubun erişisiyle, yapılmayan grubun erişisi arasında anlamlı bir fark var mıdır?

  1. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların  her birinin kendi içinde ön test son test toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark var mıdır?
  2. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların  toplam erişi ortalaması arasında anlamlı bir fark var mıdır?

Yöntem: Bu araştırmada hem nitel, hem de nicel yaklaşım birlikte kullanılmıştır. Ayrıca deneysel yöntemin random yoluyla saptanan  ön test son test kontrol gruplu deseni işe koşulmuştur. Deney yapılan grubun birinde tekrar ve düzeltme yapılmış, diğerinde ise buna yer verilmemiştir. Yenimahalle İsmet Kurtuluş ilköğretim okulu sekizinci sınıflarından random yoluyla iki şube alınmış ve yine random yoluyla biri deney, diğeri kontrol grubu olarak atanmıştır. 

Bulgular: Tekrar ve düzeltme  yapılan grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Öneriler: Eğitim ortamında tekrar ve düzeltmeye yer verilmelidir. Daha geniş bir örneklem üzerinde deneysel araştırmalar yapılabilir.

Kaynakça

  • Aksu, Meral. (1981). Biçimlendirme-yetiştirmeğe dönük değerlendirmenin okuldaki öğrenmeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi MESEF yayımlanmamış doktora tezi. Anka.
  • Bloom, Benjamin S. (1976). Human characteristics and school learning. New York.
  • Özçelik, durmuş Ali. (1974). Student involvoment in the learnin process. The University of Chicago.
  • Senemoğlu, Nuray. (1987). Bilişsel giriş davranışları ve dönüt düzeltmenin erişiye etkisi.
  • (Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. yayımlanmamış doktora tezi. Ankara. Senemoğlu Nuray.(2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim.Kuramdan Uygulamaya. Özsen matbaası. Ankara.
  • Sönmez, Veysel. (1998). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ültanır, Gürcan. (1989). Dönüt, düzeltmenin Almanca yazılı anlatım becerisine etkisi.
  • Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Yıldıran, Güzver. (1982). Öğrenme düzeyi ve erişi. İstanbul.
  • Yıldıran, Güzver. (1985). Mastery learning as a ıstructional design. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi. Sayı:11.
  • Dr. Alacapınar has been working as a computer expert for about five years. She holds her PhD degree in Curriculum Development in Education at Hacettepe University.

Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 2, 126 - 135, 01.10.2006

Öz

Problem durumu:Tekrar, düzeltme ile başarı ve erişi arasında anlamlı bir ilişki vardır.
Öğrenmede tekrarın etkisini bağlaşımcılar ve düzeltmenin etkisini Bloom savunmuştur.
Yapılan pek çok araştırma bunların erişi ve başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
Araştırmanın amacı ve soruları: İngilizce’de tekrar ve düzeltme yapılan grubun erişisiyle,
yapılmayan grubun erişisi arasında anlamlı bir fark var mıdır?
1. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların her birinin kendi içinde ön test son
test toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark var mıdır?
2. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların toplam erişi ortalaması arasında
anlamlı bir fark var mıdır?
Yöntem: Bu araştırmada hem nitel, hem de nicel yaklaşım birlikte kullanılmıştır. Ayrıca
deneysel yöntemin random yoluyla saptanan ön test son test kontrol gruplu deseni işe
koşulmuştur. Deney yapılan grubun birinde tekrar ve düzeltme yapılmış, diğerinde ise buna
yer verilmemiştir. Yenimahalle İsmet Kurtuluş ilköğretim okulu sekizinci sınıflarından
random yoluyla iki şube alınmış ve yine random yoluyla biri deney, diğeri kontrol grubu
olarak atanmıştır.
Bulgular: Tekrar ve düzeltme yapılan grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Öneriler: Eğitim ortamında tekrar ve düzeltmeye yer verilmelidir. Daha geniş bir örneklem
üzerinde deneysel araştırmalar yapılabilir.

Kaynakça

  • Aksu, Meral. (1981). Biçimlendirme-yetiştirmeğe dönük değerlendirmenin okuldaki öğrenmeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi MESEF yayımlanmamış doktora tezi. Anka.
  • Bloom, Benjamin S. (1976). Human characteristics and school learning. New York.
  • Özçelik, durmuş Ali. (1974). Student involvoment in the learnin process. The University of Chicago.
  • Senemoğlu, Nuray. (1987). Bilişsel giriş davranışları ve dönüt düzeltmenin erişiye etkisi.
  • (Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. yayımlanmamış doktora tezi. Ankara. Senemoğlu Nuray.(2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim.Kuramdan Uygulamaya. Özsen matbaası. Ankara.
  • Sönmez, Veysel. (1998). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ültanır, Gürcan. (1989). Dönüt, düzeltmenin Almanca yazılı anlatım becerisine etkisi.
  • Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Yıldıran, Güzver. (1982). Öğrenme düzeyi ve erişi. İstanbul.
  • Yıldıran, Güzver. (1985). Mastery learning as a ıstructional design. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi. Sayı:11.
  • Dr. Alacapınar has been working as a computer expert for about five years. She holds her PhD degree in Curriculum Development in Education at Hacettepe University.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fusun Alacapınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alacapınar, F. (2006). Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(2), 126-135.
AMA Alacapınar F. Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies. Ekim 2006;2(2):126-135.
Chicago Alacapınar, Fusun. “Tekrar Ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi”. Journal of Language and Linguistic Studies 2, sy. 2 (Ekim 2006): 126-35.
EndNote Alacapınar F (01 Ekim 2006) Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies 2 2 126–135.
IEEE F. Alacapınar, “Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 2, sy. 2, ss. 126–135, 2006.
ISNAD Alacapınar, Fusun. “Tekrar Ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi”. Journal of Language and Linguistic Studies 2/2 (Ekim 2006), 126-135.
JAMA Alacapınar F. Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies. 2006;2:126–135.
MLA Alacapınar, Fusun. “Tekrar Ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 2, sy. 2, 2006, ss. 126-35.
Vancouver Alacapınar F. Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies. 2006;2(2):126-35.