Yazar, ülkemizde özellikle son 15 yılda gerçekleştirilen otoyol ve benzeri mühendislik projelerindeki yanlış jeolojik adlandırmanın, zaman ve para kaybının yanı sıra doğal çevre kıyımına da yol açtığını gözlemiştir. Bu tür yanlış adlandırmalardan güncel olanlarının başında: tektonotortul (olistostrom) ile flişin, kalişin sertgeni ile kireçtaşının, palogonit ve tüf palogonit ile silis damarı ve tüfün, dayk ile lav akıntısının, otobreş ile aglomeranın, tortul breş ile yamaç molozunun, gayzerit ve traverten ile gnays ve gnaysla eş yaşlı kireçtaşının, şeyi ve çamurtaşı ile kayraktaşı ve iri dokulu şistin, yamaç molozu ile kolüvyonun, fosil kayma kütlesi ile ayrışmış veya günlenmiş kayanın, fonolit ve fonolitik volkanotortullar ile Eosen flişinin ve bataklık zemin ile ıslak taneli zeminin birbirlerinin yerine kullanılması gelmektedir. Bu takımların ilkleri doğru olanlarıdır. Yukarıdaki, ikilem içerisinde verilen jeolojik birimlerin oluşum şekilleri, dolayısıyla mühendislik özellikleri büyük farklılıklar sunmaktadır. Bu tür yanlış yaklaşımların da istenmeyen sonuçlar doğurması kaçınılmaz olmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 1996 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 20 Sayı: 1 |