Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenme-Öğretme Sürecinde Ev Ödevi: Hong Kong Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 4, 66 - 79, 03.01.2019

Öz

Ödev öğrenme sürecinin önemli bir
bileşenidir. Eğitimciler ve ebeveynlerin her zaman ilgi alanlarından biri
olmuştur. Okul yöneticileri ve öğretmenler, öğrencilerin sınıf dışında da
öğrenmelerini sağlamak ve pekiştirmek için ev ödevlerini etkili bir şekilde
kullanmak istemektedirler. Ödevin öğrencilerin okulda öğrendiklerini
pekiştirmesinin yanında yeni öğrenmeye hazırlaması ve kendi kendine öğrenmeyi
kolaylaştırması da eğitimciler tarafından sıklıkla tercih edilmesinin
nedenlerindendir. Ödevin niceliğinin, niteliğinin ve uygulama sürecinde yer
alan paydaşlara düşen görevlerin iyi planlaması, ortak bir anlayış ve uyum
içinde yürütülmesi gereklidir. Bu süreçte çeşitli eğitim kademelerinde
öğrencileri uluslararası sınavlarda başarıyı yakalamış ülkelerin ödev
anlayışlarının ve uygulamalarının incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Bu araştırmanın amacı Hong Kong’un ödev anlayışı ve uygulamalarını inceleyerek
öğrenme-öğretme sürecine önemli katkıları olan ev ödevini tüm boyutlarıyla
ortaya koymaktır. Bu amaçla Hong Kong’un ‘Temel Eğitim Program Kılavuzu’ ve
‘İlkokul Genel Çalışmalar Program Kılavuzu’ incelenmiştir. Nitel araştırma
yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın verileri doküman
incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir:  Hong Kong eğitim müfredatına göre okul ödev
politikası oluşturulmaktadır. Okul ödev politikasının özellikleri
belirlenmiştir. Öğretmenler ev ödevini oluştururken belirli ilkeleri dikkate almalıdır.
Ödev hakkında öğrencilere mutlaka geri bildirimde bulunulmalıdır. Ödevlerde
ebeveynlerinde üzerine önemli görevler düşmektedir.

Kaynakça

  • Arıkan, S. (2017). TIMSS 2011 verilerine göre Türkiye’deki ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişki, International journal of eurasia social sciences, Vol: 8, Issue: 26, 256-276.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational leadership, 47(3), 85-91.
  • Cooper, H. (1994). Homework research and policy: A review of the literature. Research/Practice, 2(2).
  • Cooper, H. (2007). The Battle Over Homework: Common Ground for Administrators. Teachers, and.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Educational Researcher, 25(8), 27-30.
  • Duru, S., & Çöğmen, S. (2017). İlkokul-ortaokul öğrencileri ve velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1).
  • Education Bureau (2014). How to help your children reduce the weight of school bags. https://www.edb.gov.hk/attachment/en/curriculum-development/major-level-of-edu/primary/materials/Primary_School_Bag_Pamphlet_Eng_web.pdf adresinden 10 Ekim 2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • MEB (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü, Ankara.
  • MEB (2011). İlköğretim okullarındaki (1-5. Sınıf) ödev uygulamalarının değerlendirilmesi araştırması. EARGED, Ankara.
  • Singh, P., Mbokodi, S. M. ve Msila, V. T. (2004). Black parental involvement in education. South African Journal of Education, 24(4), 301-307.
  • Ndebele, M. (2018). Homework in the Foundation Phase: Perceptions of principals of eight public primary schools in Johannesburg. South African Journal of Education, 38(2), 1-12.
  • Turan Özpolat, E., Karakoç, B. ve Kara, K. (2017). İlkokulda Verilen Ev Ödevlerine İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8 (30), 1849-1890.
  • Şen, H. Ş., & Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • The curriculum development council (2011). General studies for primary schools curriculum guide primary 1-6. The Education Bureau, Hong Kong.
  • The curriculum development council (2014). Basic education curriculum guide primary 1-6. The Education Bureau, Hong Kong.
  • Xu, J. (2005). Purposes for doing homework reported by middle and high school students. The Journal of Educational Research, 99(1), 46-55.
  • Yuladır, C., & Doğan, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması. Cankaya University Journal of Law, 12(2), 211-238.
  • Zentall, S. S. ve Goldstein, S. (1999). Seven steps to homework success: A family guide for solving common homework problems. Specialty Press.

Homework in Learning-Teaching Process: Sample Of Hong Kong

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 4, 66 - 79, 03.01.2019

Öz

Homework is an important component of the learning
process. Educators and parents have always been one of their interests. School
administrators and teachers want to use their homework effectively to ensure
that students learn outside the classroom as well. It is one of the reasons why
homework is often preferred by educators as well as reinforcing what students
have learned in school, preparing them for new learning and facilitating
self-learning. The quantity, quality and tasks of the stakeholders involved in
the implementation process should be well planned, carried out in a common
understanding and in harmony. In this process, it is considered that it is
important to examine the   homework concepts and practices of the
students who have achieved success in international exams at various
educational levels. The aim of this study is to examine the homework
understanding and practices of Hong Kong and to reveal the homework which has
important contributions to the learning-teaching process. For this purpose,
Hong Kong's “Basic Education Program Guide” and “Primary School General Studies
Program Guide” were examined. The qualitative research approach was adopted and
the data of the research was obtained by document review. Research data were
analyzed by content analysis. The results of the research can be summarized as
follows: According to the Hong Kong education curriculum, school homework
policy is established. The characteristics of school homework policy are
determined. Teachers should consider certain principles when creating homework.
Students should be given feedback about homework. Assignments have important
duties on their parents.

Kaynakça

  • Arıkan, S. (2017). TIMSS 2011 verilerine göre Türkiye’deki ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişki, International journal of eurasia social sciences, Vol: 8, Issue: 26, 256-276.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational leadership, 47(3), 85-91.
  • Cooper, H. (1994). Homework research and policy: A review of the literature. Research/Practice, 2(2).
  • Cooper, H. (2007). The Battle Over Homework: Common Ground for Administrators. Teachers, and.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Educational Researcher, 25(8), 27-30.
  • Duru, S., & Çöğmen, S. (2017). İlkokul-ortaokul öğrencileri ve velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(1).
  • Education Bureau (2014). How to help your children reduce the weight of school bags. https://www.edb.gov.hk/attachment/en/curriculum-development/major-level-of-edu/primary/materials/Primary_School_Bag_Pamphlet_Eng_web.pdf adresinden 10 Ekim 2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • MEB (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü, Ankara.
  • MEB (2011). İlköğretim okullarındaki (1-5. Sınıf) ödev uygulamalarının değerlendirilmesi araştırması. EARGED, Ankara.
  • Singh, P., Mbokodi, S. M. ve Msila, V. T. (2004). Black parental involvement in education. South African Journal of Education, 24(4), 301-307.
  • Ndebele, M. (2018). Homework in the Foundation Phase: Perceptions of principals of eight public primary schools in Johannesburg. South African Journal of Education, 38(2), 1-12.
  • Turan Özpolat, E., Karakoç, B. ve Kara, K. (2017). İlkokulda Verilen Ev Ödevlerine İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8 (30), 1849-1890.
  • Şen, H. Ş., & Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • The curriculum development council (2011). General studies for primary schools curriculum guide primary 1-6. The Education Bureau, Hong Kong.
  • The curriculum development council (2014). Basic education curriculum guide primary 1-6. The Education Bureau, Hong Kong.
  • Xu, J. (2005). Purposes for doing homework reported by middle and high school students. The Journal of Educational Research, 99(1), 46-55.
  • Yuladır, C., & Doğan, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması. Cankaya University Journal of Law, 12(2), 211-238.
  • Zentall, S. S. ve Goldstein, S. (1999). Seven steps to homework success: A family guide for solving common homework problems. Specialty Press.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dursun Aksu 0000-0002-4481-9793

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aksu, D. (2019). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Ev Ödevi: Hong Kong Örneği. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(4), 66-79.