Bu araştırmada öğretmenlerin ve üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem, internet kullanım süresi ve teknolojik alet kullanma düzeyleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada, Kisanga tarafından geliştirilmiş ve Biçer tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “e-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan 160 üniversite öğrencisi ve 370 öğretmen oluşturmuştur. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmış anlamlı farklılaşma durumunda etki büyüklüğünü ölçmek amacıyla eta-kare(η²) değeri yorumlanmıştır. Ayrıca oluşan farklılığın yönünü belirleme amacıyla Post-Hoc testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumların ‘’yüksek’’ düzeyde, üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ‘’kararsız’’ düzeyde bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının cinsiyet, öğrenim düzeyi, mesleki kıdem ve teknolojik alet kullanım seviyesi değişkenlerine göre farklılaşırken, üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının ise yaş, öğrenim düzeyi ve teknolojik alet kullanım düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |