The aim of this research is to give an effective biodiversity lesson to prospective science teachers using a completely student-active approach. Science is among the courses in which visual materials are used the most. By processing biological diversity, which is an important subject in science, with a method dominated by the integration of science and art, it is aimed to increase the interest of teacher candidates in the lesson and to provide meaningful and permanent learning. In this context, preparing posters, posters and models for "Factors negatively affecting Turkey's biological diversity" and "Turkey's disappearing biological diversity", prepared entirely by the creative skills of the students, writing poems and drawing pictures about "Turkey's flora and fauna richness". Other examples of artistic activities developed by the students were presented along with artistic works such as preparing a story about living things in danger of extinction in the ecosystem and what can be done to protect these species. “What do you intend to learn in the Biological Richness of Turkey course?” and “Which methods, tools and materials do you think the lesson should be used”, and after the activities, “What are your views on the Biological Richness of Turkey lesson in general?”, “What is the contribution of teaching the lesson with a different method? happened? “Have you had any difficulties while doing the activities?”, “How do you think you will use the experiences you have gained?” Themes and sub-themes were tried to be formed according to the data obtained by asking the questions. It has been seen that the student-centered course using artistic practices is fun for the students, provides permanent learning experiences, gives the opportunity to discover themselves, and is effective in the emergence of gains such as using what they have learned in their daily life and professional life. At the end of the study, it was suggested that the course should be given to prospective teachers and other students studying in higher education and taking the biodiversity course with the active participation of students, and the course should be taught with methods that can be realized with creative thinking processes that can be created with art that will create meaningful learning experiences for students and encourage the mind to think multi-dimensionally.
Biyoçeşitlilik eğitimi aktif öğrenci yaklaşımı fen ve sanat entegrasyonu öğretmen adayları yükseköğretim öğrencileri
Bu araştırmanın amacı, tamamen öğrencinin aktif olduğu bir yaklaşım kullanılarak fen bilgisi öğretmen adaylarına etkin bir biyolojik çeşitlilik dersi vermektir. Görsel materyallerin en çok kullanıldığı dersler arasında fen bilimleri gelmektedir. Fen bilimlerinin içinde önemli bir konu olan biyolojik çeşitliliği fen ve sanat entegrasyonu yönteminin hakim olduğu bir yöntemle işleyerek, öğretmen adaylarının derse olan ilgisini artırmak, anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda tamamen öğrencilerin yaratıcı becerileri ile hazırladığı “Türkiye’nin biyolojik çeşitliliğini olumsuz etkileyen faktörler” ve “Türkiye’nin kaybolan biyolojik çeşitliliğine” yönelik afiş, poster ve model hazırlama, “Türkiye’nin flora ve fauna zenginliği” ile ilgili şiir yazma ve resim hazırlama, “Ekosistem içerisinde yok olma tehlikesi altında bulunan canlılarla ilgili ve bu türleri korumak için neler yapılabileceğini” anlatan bir öykü yazma gibi sanatsal çalışmalarla birlikte öğrencilerin geliştirdikleri diğer sanatsal etkinlik örnekleri sunulmuştur. “Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri dersinde ne öğrenmeyi amaçlıyorsunuz?” ve “Sizce hangi yöntemler, araç ve materyaller kullanılarak ders yapılmalı”, etkinlikler sonrasında ise ders sürecini ve fen sanat entegrasyonu yönteminin değerlendirilmesi amacıyla “Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri dersi hakkında genel olarak görüşleriniz nelerdir?”, “ Dersi farklı bir yöntemle işlemenin size katkısı ne oldu? “Etkinlikleri yaparken zorlandığınız durumlar oldu mu?”, “Kazandığınız deneyimleri nasıl kullanacağınızı düşünüyorsunuz?” soruları yöneltilerek elde edilen verilere göre tema ve alt temalar oluşturulmaya çalışılmıştır. Sanatsal uygulamalar kullanarak öğrenci merkezli yürütülen dersin, öğrencilere eğlenceli geldiği, kalıcı öğrenme yaşantıları sağladığı, kendini keşfetme imkanı verdiği, öğrendiklerini günlük yaşamında ve mesleki hayatında kullanma gibi kazanımların ortaya çıkmasında etkili olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonunda öğretmen adayları ve diğer yükseköğretimde öğrenim gören ve biyolojik çeşitlilik dersini alan öğrencilere, öğrencilerin aktif katılımı sağlanarak verilmesi, öğrenciler için anlamlı öğrenme deneyimleri yaratacak, zihni çok yönlü düşünmeye teşvik eden sanatla ortaya çıkarılabilecek yaratıcı düşünme süreçleri ile gerçekleşebilecek yöntemlerle dersin işlenmesi önerilmiştir.
Biyoçeşitlilik eğitimi aktif öğrenci yaklaşımı fen ve sanat entegrasyonu öğretmen adayları yükseköğretim öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |