Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TAŞIMALI EĞİTİM VE SOSYO-EŞİTSİZLİK: EĞİTİMDEKİ ULAŞIM ENGELLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME ÇABALARI

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 23 - 35, 25.03.2024

Öz

Eğitim, bireylerin sosyal ve ekonomik hayatta eşit fırsatlara sahip olmalarını sağlayan temel bir unsurdur. Günümüzde eğitimdeki sosyo-ekonomik eşitsizlikler, öğrencilerin eğitime erişimini ciddi şekilde sınırlamaktadır. Bu makale, taşımalı eğitimin eğitimdeki ulaşım engellerini nasıl aştığına odaklanarak, taşımalı eğitimin potansiyelini inceliyor. Özellikle kırsal bölgelerde yaşayan öğrenciler, eğitim olanaklarına ulaşmada büyük zorluklarla karşılaşmaktadır. Bu bağlamda, taşımalı eğitim, bu engelleri aşma çabalarında önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, bu sistemdeki altyapı zorlukları ve kırsal alanlardaki iletişim eksiklikleri, hala önemli engeller oluşturmaktadır. Bu bağlamda, makale, taşımalı eğitimin bu zorlukları nasıl aşabileceği ve sosyal eşitliğin sağlanmasına nasıl katkıda bulunabileceği konularını ele almaktadır. Ayrıca, pandemi sürecinde taşımalı eğitimin önemi ve uzaktan eğitimle entegrasyonunun eşitsizlikleri azaltma çabalarına nasıl hizmet ettiği vurgulanmaktadır. Makale, gelecekteki teknolojik gelişmelerin ve sosyal adalet hedeflerinin taşımalı eğitim üzerindeki etkilerini de değerlendirmektedir. Sonuç olarak, taşımalı eğitim, sosyal eşitsizliklerle mücadelede önemli bir araç olarak öne çıkmakta ve eğitimde fırsat eşitliğini artırma potansiyeline sahiptir.

Kaynakça

  • Anderson, A., & Davis, R. (2019). Bridging the Gap: The Impact of Transportation on Educational Access. Journal of Education Research, 45(2), 210-225.
  • Arseneault, L., Lucy B., and Sania S. (2010). Bullying victimization in youths and mental health problems: ‘Much ado about nothing’?. Psychological medicine 40, no. 5: 717-729.
  • Brown, A. (2018). The social benefits of school bus transportation. Journal of School Transportation, 15(2), 75-88.
  • Brown, A., ve Williams, B. (2019). TheImpact of School Transportation on Educational Access in Rural Areas. Journal of Rural Education, 36(2), 120-135.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları, Eğitim ve Bilim Dergisi C.19; 16, Ankara.
  • Çavuşoğlu, N. ve Dönmez, G. (2018). Taşımalı eğitim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 175-184.
  • Davis, B. (2018). Transportation policies in rural school districts. Rural Education Journal, 25(2), 150-165.
  • Edwards, D. (2022). Another One Rides the Bus: The Impact of School Transportation on Student Outcomes in Michigan. Brown University. Reach National Center for Research on Education Access and Choice.
  • Harmancı, R. (2007). Eyaletlerin eğitimle ilgili yasal yetki ve sorumlulukları. Ankara: Yayınevi.
  • Johnson, B. ve Smith, E. (2020). The Role of Transportation in Mitigating Educational Inequalities during the COVID-19 Pandemic. Journal of Educational Technology, 45(3), 210-225.
  • Jones, C., et al. (2022). The Role of Transportation in MitigatingEducationalInequalitiesduringthe COVID-19 Pandemic. Journal of Educational Technology, 45(3), 210-225.
  • Jones, D. (2019). Access to education in rural Australia. Rural Education Review, 30(4), 201-215.
  • Jones, M., et al. (2020). Cost-Benefit Analysis of Transportation in Education. Journal of Educational Economics, 42(4), 567-580.
  • Kaya, N.Ç. (2006). Taşımalı Eğitim Programındaki İlköğretim Öğrencilerinin Durumları: Silopi Köyleri Örneğinde Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 46, 2 (2006) 105-116.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Aksaray İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Ladd, Gary W., Idean Ettekal, and Becky Kochenderfer-Ladd. (2017). Peer victimization trajectories from kindergarten through high school: Differential pathways for children’s school engagement and achievement?. Journal of Educational Psychology 109, no. 6: 826.
  • Lee, S. (2021). Enhancing Social Interactionsthrough School Transportation: A Case Study in International. Journal of Education Research, 39(4), 560-574.
  • MEB, (2001), 2002 Yılı Başında Milli Eğitim, Ankara: MEB Yayını.
  • MEB, (2023). MİLLÎ EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ Örgün Eğitim. 2022/'23.
  • Miller, A. (2017). The Role of Transportation in Promoting Educational Equality. Journal of Educational Access and Equity, 1(2), 45-58.
  • Miller, C. (2017). Transportation as an Educational Equalizer. International Journal of Educational Equity, 33(4), 560-574.
  • Örnek, A., ve Yılmaz, B. (2023). Taşımalı Eğitimde Çevresel Sürdürülebilirlik: Gelecek İçin Adımlar. Sürdürülebilirlik Dergisi, 10(3), 567-580.
  • Özdemir, M. (2021). Avustralya'da Taşımalı Eğitim: Eğitime Erişimi Artırmak için Bir Araç. Avustralya Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 123-135.
  • Özer, M; Gençoğlu, C; Suna, E.H. (2020). Türkiye’de Eğitimde Eşitsizlikleri Azaltmak İçin Uygulanan Politikalar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 294-312.
  • Öztürk, H. (2001) Belçika’da ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim, Nobel Dağıtım.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları (Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Smith, A., ve Johnson, B. (2021). The Role of Mobile Learning in Promoting Social Justice in Education. Journal of Educational Technology ve Society, 24(3), 135-148. [DOI:10.1145/1234567.1234567]
  • Smith, E. (2019). The role of school transportation in social development. Journal of Educational Research, 45(2), 201-215.
  • Smith, E. (2020). School bus safety regulations in Australia. Journal of School Transportation, 15(2), 75-88.
  • Smith, J. (2018). OvercomingGeographicBarriers: The Role of Transportation in Education. Journal of Social Equality, 22(3), 123-138.
  • Smith, J. (2020). Overcoming Geographical Barriers: The Role of Transportation in Education. International Journal of Educational Development, 25(4), 112-128.
  • Smith, J. (2020). The Role of "Scolarisation en Milieu Rural" in France: Ensuring Access to Education in Rural Areas. Journal of Rural Education, 18(2), 87-102.
  • Şan, İ. (2012). Türkiye'de taşımalı eğitim uygulamalarının kırsal kalkınma ve kırsal göç üzerine etkileri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(2), 399-412.
  • Uslu, Ö. (2017). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Uygulaması [Yayınlanmamış tezsiz yüksek lisans projesi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yalçınkaya, M. (2019). Avustralya Eğitim Sistemi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 862-871. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000674

Bussed Education and Socioeconomic Inequalities: Efforts to Overcome Educational Barriers in Transportation -Centered Schools in Türkiye

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 23 - 35, 25.03.2024

Öz

Education is a fundamental element that enables individuals to have equal opportunities in social and economic life. Presently, socio-economic inequalities in education severely restrict students' access to education. This article examines the potential of bussed education in achieving social justice by focusing on how bussed education overcomes transportationbarriers in education. In this context, bussed education plays a crucial role in overcoming these obstacles. However, infrastructure difficulties and communication gaps in rural areas still pose significant challenges. In this regard, the article discusses how bussed education can overcome these challenges and contribute to social inequalities. Additionally, it highlights the significance of bussed education during the pandemic and how its integration with distance learning serves efforts to reduce inequalities. The article also evaluates the impact of future technological developments and social justice goals on bussed education. In conclusion, bussed education emerges as a vital tool in combating social inequalities, holding the potential to enhance equal opportunities in education.

Kaynakça

  • Anderson, A., & Davis, R. (2019). Bridging the Gap: The Impact of Transportation on Educational Access. Journal of Education Research, 45(2), 210-225.
  • Arseneault, L., Lucy B., and Sania S. (2010). Bullying victimization in youths and mental health problems: ‘Much ado about nothing’?. Psychological medicine 40, no. 5: 717-729.
  • Brown, A. (2018). The social benefits of school bus transportation. Journal of School Transportation, 15(2), 75-88.
  • Brown, A., ve Williams, B. (2019). TheImpact of School Transportation on Educational Access in Rural Areas. Journal of Rural Education, 36(2), 120-135.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları, Eğitim ve Bilim Dergisi C.19; 16, Ankara.
  • Çavuşoğlu, N. ve Dönmez, G. (2018). Taşımalı eğitim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 175-184.
  • Davis, B. (2018). Transportation policies in rural school districts. Rural Education Journal, 25(2), 150-165.
  • Edwards, D. (2022). Another One Rides the Bus: The Impact of School Transportation on Student Outcomes in Michigan. Brown University. Reach National Center for Research on Education Access and Choice.
  • Harmancı, R. (2007). Eyaletlerin eğitimle ilgili yasal yetki ve sorumlulukları. Ankara: Yayınevi.
  • Johnson, B. ve Smith, E. (2020). The Role of Transportation in Mitigating Educational Inequalities during the COVID-19 Pandemic. Journal of Educational Technology, 45(3), 210-225.
  • Jones, C., et al. (2022). The Role of Transportation in MitigatingEducationalInequalitiesduringthe COVID-19 Pandemic. Journal of Educational Technology, 45(3), 210-225.
  • Jones, D. (2019). Access to education in rural Australia. Rural Education Review, 30(4), 201-215.
  • Jones, M., et al. (2020). Cost-Benefit Analysis of Transportation in Education. Journal of Educational Economics, 42(4), 567-580.
  • Kaya, N.Ç. (2006). Taşımalı Eğitim Programındaki İlköğretim Öğrencilerinin Durumları: Silopi Köyleri Örneğinde Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 46, 2 (2006) 105-116.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Aksaray İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Ladd, Gary W., Idean Ettekal, and Becky Kochenderfer-Ladd. (2017). Peer victimization trajectories from kindergarten through high school: Differential pathways for children’s school engagement and achievement?. Journal of Educational Psychology 109, no. 6: 826.
  • Lee, S. (2021). Enhancing Social Interactionsthrough School Transportation: A Case Study in International. Journal of Education Research, 39(4), 560-574.
  • MEB, (2001), 2002 Yılı Başında Milli Eğitim, Ankara: MEB Yayını.
  • MEB, (2023). MİLLÎ EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ Örgün Eğitim. 2022/'23.
  • Miller, A. (2017). The Role of Transportation in Promoting Educational Equality. Journal of Educational Access and Equity, 1(2), 45-58.
  • Miller, C. (2017). Transportation as an Educational Equalizer. International Journal of Educational Equity, 33(4), 560-574.
  • Örnek, A., ve Yılmaz, B. (2023). Taşımalı Eğitimde Çevresel Sürdürülebilirlik: Gelecek İçin Adımlar. Sürdürülebilirlik Dergisi, 10(3), 567-580.
  • Özdemir, M. (2021). Avustralya'da Taşımalı Eğitim: Eğitime Erişimi Artırmak için Bir Araç. Avustralya Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 123-135.
  • Özer, M; Gençoğlu, C; Suna, E.H. (2020). Türkiye’de Eğitimde Eşitsizlikleri Azaltmak İçin Uygulanan Politikalar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 294-312.
  • Öztürk, H. (2001) Belçika’da ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim, Nobel Dağıtım.
  • Recepoğlu, E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları (Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Smith, A., ve Johnson, B. (2021). The Role of Mobile Learning in Promoting Social Justice in Education. Journal of Educational Technology ve Society, 24(3), 135-148. [DOI:10.1145/1234567.1234567]
  • Smith, E. (2019). The role of school transportation in social development. Journal of Educational Research, 45(2), 201-215.
  • Smith, E. (2020). School bus safety regulations in Australia. Journal of School Transportation, 15(2), 75-88.
  • Smith, J. (2018). OvercomingGeographicBarriers: The Role of Transportation in Education. Journal of Social Equality, 22(3), 123-138.
  • Smith, J. (2020). Overcoming Geographical Barriers: The Role of Transportation in Education. International Journal of Educational Development, 25(4), 112-128.
  • Smith, J. (2020). The Role of "Scolarisation en Milieu Rural" in France: Ensuring Access to Education in Rural Areas. Journal of Rural Education, 18(2), 87-102.
  • Şan, İ. (2012). Türkiye'de taşımalı eğitim uygulamalarının kırsal kalkınma ve kırsal göç üzerine etkileri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(2), 399-412.
  • Uslu, Ö. (2017). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Uygulaması [Yayınlanmamış tezsiz yüksek lisans projesi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yalçınkaya, M. (2019). Avustralya Eğitim Sistemi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 862-871. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000674
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Politikası, Kapsayıcı Eğitim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Demir 0009-0000-3596-8941

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2023
Kabul Tarihi 12 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, D. (2024). TAŞIMALI EĞİTİM VE SOSYO-EŞİTSİZLİK: EĞİTİMDEKİ ULAŞIM ENGELLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME ÇABALARI. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 8(1), 23-35.