Bu çalışmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinde sınav kaygısının kaldığı yer, bir işte çalışma durumu, takım ve bireysel sporla ilgilenme durumu ve spor yapma yılına göre araştırılmasıdır. Karşılaştırmalar için ikili gruplarda t- testi, çoklu gruplarda tek yönlü varyans analizi ve farklılığın grubunu belirlemek içinde LSD testleri kullanıldı. Karşılaştırmalarda t- testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerin yaşadıkları veya barındıkları yere göre sadece başkalarının görüşü alt boyutunda farklılık varken toplam ölçek puanlamasında farklılık anlamlı değildir (p>0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bir işte çalışıp çalışmama durumuna göre Sınav Kaygıları puanları benzerdir (p>0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları takım ve bireysel spor yapmalarına göre sadece başkalarının görüşü boyutunda anlamlıdır (p<0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin spor yapma yılına göre sınav kaygıları değişmektedir (p<0,05). Sonuç: Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları yaşadıkları veya barındıkları yere, bir işte çalışıp çalışmama durumuna ve takım veya bireysel spor yapma durumuna göre değişmemektedir. Spor Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları spor yapma yılına göre ise değişmektedir. Spor yapma yılı arttıkça sınav kaygısı düşmektedir. Sınav kaygısının azaltılması için spor yapmayan öğrencilerin spor yapmaları ve spor yapanların ise daha erken yaşlarda spora yönlendirilmeleri önerilir.
yok
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |