Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin çocukluk çağı kanserlerini öğrenmelerinde jigsaw tekniğinin etkinliğini değerlendirmektir.
Yöntemler: Araştırma tek grup ön test son test yarı deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini alan 59 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrenciyi tanıtıcı bilgi formu, çocukluk çağı ile ilgili soru formu ve akademik öz yeterlik ölçeği kullanıldı. Verilerin normal dağılıma uygunluk göstermesi nedeniyle independent sample t-test, Jigsaw tekniğinin etkililiğini belirlemek amacıyla ölçek ve bilgi formu ön-test ve son-test puanları karşılaştırılmasında ise paired sample t-testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,89 ± 7,69 olup %66,10’u kadındır. Öğrencilerin %81,36’sı daha önce çocukluk çağı kanserlerine yönelik özel bir eğitim almadığını ifade etti. Öğrencilerin Akademik özyeterlik ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları ön-test 20,06 ± 3,96, son-test 20,52 ± 3,80 olup orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin çocukluk çağı kanserlerine yönelik hazırlanan bilgi formundan aldıkları puan ortalamaları ön-test 36,01 ±9,81 olup düşük düzeydeyken, son-test puan ortalaması 80,50 ± 9,36 olup yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ön-test ve sontest puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (P < ,001).
Sonuç: Araştırmanın bulgularına göre, Jigsaw tekniğinin hemşirelik bölümü öğrencilerinde çocukluk çağı kanserlerinin öğretilmesinde etkili bir teknik olduğu söylenebilir. Hemşirelik eğitiminde özellikle çocukluk çağı kanseri gibi spesifik konularda kullanılması önerilmektedir.
Objective: The aim of this study is to evaluate the effectiveness of the Jigsaw technique in nursing students’ learning about childhood cancers.
Methods: The study was a single-group pre-test–post-test semi-experimental study. The sample of the study consisted of 59 nursing students who took the child health and diseases nursing course. To collect the data, the researchers prepared a student introductory information form, a childhood questionnaire, and an academic self-efficacy scale was used. An independent sample t-test was used due to the normal distribution of the data, and paired sample t-test was used to compare the scale and information from pre-test and post-test scores to determine the effectiveness of the Jigsaw technique.
Results: The mean age of the students participating in the study was 21.89 ± 7.69, of which 66.10% were women. Of the students, 81.36% stated that they had not received any special training for childhood cancers before. The mean scores of the students on the Academic Self-Efficacy Scale were 20.06 ± 3.96 on the pre-test and 20.52 ± 3.80 on the post-test. While the mean score of the students from the information form prepared for childhood cancers was 36.01 ± 9.81 in the pre-test, it was found to be low, while the mean score of the post-test was 80.50 ± 9.36, which was found to be at a high level. A statistically significant difference was found between pre-test and post-test mean scores (P < .001).
Conclusion: The Jigsaw technique is effective in teaching childhood cancers to nursing students. It is recommended to be used in nursing education, especially in specific subjects such as childhood cancer.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |