Amaç: Araştırmanın amacı uluslararası hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitimleri süresince yaşadıkları zorlukları belirlemektir.
Yöntemler: Fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitesine kayıtlı 20 uluslararası hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada Colaizzi’nin fenomenolojik veri analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonuçlarına göre 'Farklı bir ortamda öğrenme', 'Zorluklar', 'Çözüm-Çözümsüzlük' olmak üzere üç ana tema ve 'Sistem farkı, Klinik uygulamada dil sorunları, Geniş hemşirelik müfredatı, Kolaylaştırıcılar, Dil engeli, Memleket hasreti, Irkçılık ve ayrımcılık, Barınma zorlukları, Finansman eksikliği, Anında çözüm, Çözüm bulamama' alt temaları oluşturulmuştur.
Sonuç: Öğrenciler, farklı ortam, çözümsüzlükler, çeşitli zorluklar yaşadıklarını ve bu durumların eğitim ve başarılarını doğrudan etkiledikleri görülmüştür. Bunun için hem eğitim aldıkları kurumların hem de akademisyenlerin öğrencilere destek olmaları gerekmektedir.
Uluslararası eğitim hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencileri nitel
Objective: The study aimed to determine the challenges experienced by international nursing undergraduate students during their education period.
Methods: A phenomenological research design was used. The study was conducted with 20 international nursing students enrolled in a foundation university in Türkiye. Colaizzi's phenomenological data analysis method was employed in the study.
Results: Based on the study’s results, three main themes, ‘Learning in a different environment’, ‘Challenges’, ‘Solution-Non Solution’ and ‘System difference, Language problems in clinical practice, Broad nursing curriculum, Facilitators, Language barrier, Feeling homesick, Racism and discrimination, Housing difficulties, Lack of funding, Instant solution, Failing to find a solution sub-themes themes were created.
Conclusion: It has been observed that students experience different environments, uncertainties, and various challenges, and that these situations directly affect their education and success. To that end, both the institutions they receive education and the academicians must support the students in various ways.
International education nursing education nursing students qualitative
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |