Objective: To determine the learning needs of surgical patients via the internet/social media after discharge.
Methods: This descriptive study's population comprised all patients discharged from the surgical clinics of a university hospital after surgery between 12 December 2021 and 04 April 2022. A total of 180 patients participated in the study. Data were collected using a form created by the researchers and the Patient Learning Needs Scale.
Results: The mean age of the patients who participated in the study was 52.48±16.78 years; 67.22% were female, and 50.55% were primary school graduates. It was determined that patients obtained most of their information from the YouTube application (39.34%), and after surgery, they used social media since it offered more accessible access to healthcare professionals. 42.22% of the patients answered “undecided” to the question “Are internet/social media applications a reliable source for obtaining information about surgery?” The participants’ mean total score on the Patient Learning Needs Scale was 174.00±33.00, and the subscale with the highest importance level was considered skincare at 4.27 ±0.52.
Conclusion: Most discharged patients use the internet to seek information about their surgery. Their Patient Learning Needs Scale score was above average, and the highest subscale score was skincare. It is recommended that nurses working in surgical clinics consider the needs of patients when planning discharge education and provide them with reliable sources that can be accessed when needed.
Amaç: Cerrahi hastalarının taburcu olduktan sonra internet/sosyal medya yolu ile öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlandı.
Yöntemler: Tanımlayıcı türde planlanan bu araştırmanın evrenini, 12 Aralık 2021 ve 04 Nisan 2022 tarihleri arasında bir Üniversitesi Hastanesinin cerrahi kliniklerinde ameliyat olup taburcu olan tüm hastalar oluşturdu. Toplamda 180 hasta örnekleme dahil edildi. Veri toplamada araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda geliştirilen Veri Toplama Formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların yaş ortalamasının 52,48±16,78, %67,22’sinin kadın, %50,55’inin ilkokul mezunu olduğu belirlendi. Hastaların ameliyat öncesinde olacağı ameliyat ile ilgili en fazla YouTube (%39,34) uygulamasından bilgi edindikleri, ameliyat sonrası ise “sosyal medya aracılığıyla sağlık profesyonellerine ulaşmak daha kolay olduğu için” sosyal medyayı kullandıkları bulundu. Hastaların %42,22’si “internet/sosyal medya uygulamaları ameliyat ile ilgili bilgi edinmek için güvenilir kaynak mıdır?” sorusuna “kararsızım” cevabını verdi. Hasta öğrenme gereksinimi ölçeği sonuçlarına bakıldığında ölçek toplam puanı 174,00±33,00’dır ve en yüksek önemlilik düzeyi 4,27±0,52 ile cilt bakımı alt boyutudur.
Sonuç: Taburcu olan hastaların çoğunluğunun internetten bilgi arama davranışının olduğu, hasta öğrenme gereksinimleri ölçeği puanının ortalamanın üstünde ve en fazla puan alan alt boyutun cilt bakımı olduğu sonucuna ulaşıldı. Cerrahi kliniklerinde çalışan hemşirelerin taburculuk eğitimlerini planlarken hastaların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları ve onlara ihtiyaç duyulduğunda ulaşabilecekleri güvenilir kaynaklar sunmaları önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |