Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin mesleki bağlılıkları ile manevi bakım yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntemler: Bu tanımlayıcı ve ilişki arayıcı araştırmanın evrenini 2022–2023 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde okuyan tüm öğrenciler (n=415) oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 267 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmada veriler, tanıtıcı bilgi formu, Hemşirelikte Mesleğe Bağlılık Ölçeği ve Manevi Bakım Yeterlilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Öğrenciler, Hemşirelikte Mesleğe Bağlılık Ölçeği’nden ortalama 75,79 ± 12,21 (min. 26,00 – maks. 104,00), Manevi Bakım Yeterlilik Ölçeği’nden ortalama 102,11±24,09 (min. 27,00 – maks. 135,00) puan almıştır. Kadın öğrencilerin hemşirelik mesleğine bağlılıklarının ve manevi bakım yeterliliklerinin, erkek öğrencilere göre anlamlı olarak daha fazla olduğu saptanmıştır. Mesleğini seven öğrencilerin, hemşirelik mesleğine bağlılıkları (P <0,01) ve manevi bakım yeterlilikleri (P <0,05) anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulunmuştur. Çalışmada öğrencilerin mesleğine bağlılıkları arttıkça, manevi bakım yeterliliklerinin de arttığı belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine bağlılık düzeyleri arttıkça manevi bakım yeterliliklerinin de arttığı belirlenmiştir.
meslek bağlılık manevi bakım hemşirelik öğrencisi yeterlilik
Çalışmanın yürütülebilmesi için araştırmanın yapıldığı üniversitenin Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu’ndan etik kurul onayı (Tarih: 27.01.2023, Sayı: 63258) ve üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığı’ndan kurum izni (Tarih:15.02.2023, Sayı:6469) alınmıştır. Katılımcıların Google formlar aracılığıyla onamları alındıktan sonra katılımcılar anket formuna erişim sağlayabilmiştir. Ayrıca araştırmada kullanılan ölçekler için ölçeklerin geçerlik ve güvenilirlik çalışmasını yapan yazarlardan ölçek kullanım izni alınmıştır.
Objective: This research examined the relationship between nursing students' professional commitment and spiritual care competencies.
Methods: The population of this cross-sectional study consisted of all students (n=415) studying in the nursing department of a state university in the 2022-2023 academic year. A total of 267 students who agreed to participate were included in the study. The study collected data using the introductory information form, the Nursing Professional Engagement Scale, and the Spiritual Care Competency Scale. To conduct the research, written permission was obtained from the ethics committee, the institution where the research was conducted, and the students
Results: Students mean 75.79 ± 12.21 (min. 26.00 – max. 104.00) from the Nursing Professional Engagement Scale, 102.11±24.09 (min. 27.00 – max 135.00). It was determined that female students' commitment to the nursing profession and their spiritual care competence were significantly higher than male students. It was determined that fourth-year students and students, who chose the nursing profession voluntarily had a significantly higher commitment to the nursing profession. The commitment to nursing and spiritual care competencies of students who love their profession were significantly higher. In our study, it was determined that as students' commitment to their profession increased, their spiritual care competencies also increased.
Conclusion: It has been determined that as the commitment of nursing students to the nursing profession increases, their spiritual care competencies also increase.
profession commitment spiritual care nursing student relationship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 1 |