Amaç: Omaha Sistemi, sağlık profesyonelleri tarafından sağlıklı ve hasta bireylerin sorunlarını teşhis etmek, müdahaleleri belirlemek ve sonuçlarını değerlendirmek için kullanılır. Bu araştırmanın amacı, Omaha Sistemine Dayalı Elektronik Sağlık Kaydı Programının akut sağlık sorunlarıyla başa çıkmada okul sağlığı hemşireliği uygulamaları ile birlikte etkinliğini değerlendirmektir.
Yöntemler: Çalışma retrospektif-tanımlayıcı tasarım tipindedir. Veriler Nightingale Notes Champ Yazılımı ve sağlık revir defteri aracılığıyla toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 10,30 ± 1,57 olup, %56,1'i kız öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma süresi boyunca sağlık revirini ziyaret eden öğrenciler arasında 17 problem, toplam 1230 kez tanılanmıştır. Saptanan problemlerin %88,9'u Fizyolojik, %7'si Psikososyal ve %4,1'i Sağlık Davranışları alanındadır. En sık tespit edilen sağlık sorunları sırayla; Deri %24,2, Ağrı %20,7, Sindirim-Hidrasyon %10,7, Dolaşım %8,1, Ağız Sağlığı %7,0, Nöromüsküler Fonksiyon %6,1, Ruh Sağlığı %5,1 ile ilgiliydi. En sık görülen yedi sağlık sorunu için Müdahale Şemasında 17 hedef ve 1007 hemşirelik müdahalesi uygulandı. Sürveyans en yaygın kullanılan girişim şeması kategorisi olarak bulundu.
Sonuç: Omaha sisteminin kullanılması, okul ortamında akut sağlık uygulamalarında müdahale süreçlerini daha sistematik hale getirerek, geçmişe yönelik veriye dayalı karar verme süreçlerine önemli bir katkı sağlamıştır. Omaha Sistemi kanıta dayalı bir yöntem olarak okul hemşireliğinin kalitesinin ve profesyonelliğinin artmasını destekler.
Omaha sistemi Okul sağlığı hemşireliği Retrospektif çalışma Öğrenci Elektronik sağlık kayıtları
Objective: Healthcare professionals use the Omaha System to diagnose problems in healthy and sick people, identify interventions, and evaluate their outcomes. The main aim of this research was to evaluate the effectiveness of combining the Omaha System-Based Electronic Health Record Program and School Health Nursing Practices in managing acute health issues.
Methods: The data for this study was collected using a retrospective-descriptive approach, using the Nightingale Notes Champ Software and the health infirmary notebook.
Results: The mean age of the participants was 10.30 ± 1.57, with 56.1% being female students. A total of 17 problems were identified and diagnosed 1230 times among the students who visited the health infirmary during the study period. The issues were in the “Physiological” domain 88.9%, Psychosocial” 7%, and “Health Behaviors” 4.1%. The most commonly identified health issues were related to “Skin” 24.2%, “Pain” 20.7%, “Digestive-Hydration” 10.7%, “Circulation” 8.1%, “Oral Health” 7.0%, “Neuromuscular Function” 6.1%, “Mental Health” 5.1%. The Intervention Scheme for the seven most frequent health problems included 17 targets and 1007 nursing interventions, with the Surveillance category being the most commonly used intervention.
Conclusion: The Omaha system has significantly contributed to decision-making based on retrospective data by making intervention processes more systematic in acute health practice in the school environment. As an evidence-based method, the Omaha system supports improving quality and professionalism in school nursing.
Omaha system School health nursing Retrospective study Student Electronic health records
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 4 |