Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜBİTAK-4004 DOĞA EĞİTİMİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN DOĞA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 63 - 72, 17.05.2018

Öz

Bu
çalışmanın amacı TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu)-4004
kodlu Doğa ve Bilim Okulları Projesi kapsamındaki doğa ve ekoloji temelli çevre
eğitimi etkinliklerine katılan öğretmenlerin doğa ve çevre eğitimine ilişkin
görüşlerini belirlemektir. Öğretmenlerin katıldıkları doğa ve çevre eğitimi
sonucunda sekizinci (doğa) zeka alanlarının gelişimine etkisi ve buradan elde
edilen bilgi, deneyim ve tecrübeleri sınıflarında Fen Bilgisi eğitiminde
öğrencilerine aktarabilme becerisini ortaya çıkarmak amacıyla bu araştırma
yapılmıştır. Araştırmada doğa ve çevre eğitimlerine katılan sekiz öğretmenle
yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin görüş ve önerileri
değiştirilmeden yazıya geçirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır.
Öğretmen görüşleri doğrultusunda TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Kurumu)-4004 kodlu doğa ve çevre eğitimi projeleri ile ilgili olumlu
sonuçlara ulaşılmıştır.   

Kaynakça

  • ATASOY, E. (2005). Çevre İçin Eğitim: İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bursa.381s.
  • BERG, B. L., & LUNE, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (Çeviri Editörü: Hasan Aydın), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • BÜLBÜL, S. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Algıları Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ERDOĞAN, M., & ÖZSOY, A. M. (2007). Graduate students’ perspectives on the human and environment relationship. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(2), 21-30.
  • EROL, G. H., & GEZER, K. (2006). Prospective of Elementary School Teachers’ Attitudes Toward Environment and Environmental Problems. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 6577.
  • GÜLER, T. (2007). Yaygın eğitimde çevre eğitimi. İçinde: Çevre eğitimi Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 99-116.
  • OZANER, F. S. (2004). Türkiye’de okul dışı çevre eğitimi ne durumda ve neler yapılmalı? V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi 5-8 Ekim 2004. Abant İzzet Baysal Üniversitesi & Biyologlar Derneği, Abant- Bolu. Bildiri Kitabı (Doğa ve Çevre), 67-98, Biyologlar Derneği, İzmir.
  • ÖZDEMİR, O. (2016). Ekolojik okuryazarlık ve çevre eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TÜBİTAK (2017). https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/4004/icerik-program-hakkinda
  • YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay.

TÜBİTAK-4004 INTERVIEWS ON TEACHERS IN NATURE EDUCATION

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 63 - 72, 17.05.2018

Öz

The
aim of this study is to determine the opinions of teachers participating in
nature and ecology-based environmental education activities within the scope of
TÜBİTAK (The Scientific and Technological Research Council of Turkey)-4004
coded Nature and Science Schools project regarding nature and environment
education. This research was conducted in order to reveal the ability of the
teachers to influence the development of the eighth (nature) fields as a result
of nature and environmental education and to transfer the knowledge, experience
and experience gained from them to their students in science education. A
semi-structured interview was conducted with eight teachers participating in
nature and environmental education. Teachers' views and recommendations were
passed on to the editorial without being changed. Content analysis was done in
the analysis of the data. In line with the opinions of the teachers, positive
results were obtained regarding TÜBİTAK(The Scientific and Technological
Research Council of Turkey)-4004 coded nature and environmental education
projects.

Kaynakça

  • ATASOY, E. (2005). Çevre İçin Eğitim: İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bursa.381s.
  • BERG, B. L., & LUNE, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (Çeviri Editörü: Hasan Aydın), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • BÜLBÜL, S. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Algıları Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ERDOĞAN, M., & ÖZSOY, A. M. (2007). Graduate students’ perspectives on the human and environment relationship. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(2), 21-30.
  • EROL, G. H., & GEZER, K. (2006). Prospective of Elementary School Teachers’ Attitudes Toward Environment and Environmental Problems. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 6577.
  • GÜLER, T. (2007). Yaygın eğitimde çevre eğitimi. İçinde: Çevre eğitimi Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 99-116.
  • OZANER, F. S. (2004). Türkiye’de okul dışı çevre eğitimi ne durumda ve neler yapılmalı? V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi 5-8 Ekim 2004. Abant İzzet Baysal Üniversitesi & Biyologlar Derneği, Abant- Bolu. Bildiri Kitabı (Doğa ve Çevre), 67-98, Biyologlar Derneği, İzmir.
  • ÖZDEMİR, O. (2016). Ekolojik okuryazarlık ve çevre eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TÜBİTAK (2017). https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/4004/icerik-program-hakkinda
  • YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Derya Sönmez

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sönmez, D. (2018). TÜBİTAK-4004 DOĞA EĞİTİMİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN DOĞA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Journal of Awareness, 3(2), 63-72.