Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliometric analysis of graduate thesis written in the field of e-commerce registered to the YÖK national thesis center

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 47 - 55, 02.02.2022

Öz

The Covid-19 pandemic, as a result of personal measures and practices taken by countries, has made the internet use of individuals a part of daily life and intensified the interest in e commerce. In this context, the importance of e-commerce has come to the fore again and has increased the interest of researchers on the subject. The aim of this study is to examine the postgraduate theses written in the field of e-commerce in the YÖK National Thesis Center with the bibliometric analysis method. Within the scope of the research, 154 postgraduate theses on “on leave” and business administration were included. Graduate theses on e-commerce were examined under the headings of year, university type, sampling methods, data sources and analysis methods. According to the results obtained within the scope of the study, it has been determined that postgraduate theses on e-commerce have increased after 2015, they are mostly published in state universities and mostly primary data sources are used. It is thought that a systematic examination of the studies in the literature on e commerce, which constitutes an important part of the trade volume, will be beneficial for future research

Kaynakça

  • ALABAŞ, R., KAMER, S. T., & POLAT, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar/ E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • AL, U., & COŞTUR, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • AVCI, İ. (2021). Tüketiciden tüketiciye elektronik ticarette (c2c) çevrimiçi ikinci el ürün satın alma motivasyonlarının sürdürülebilir tüketim davranışı ve çevrimiçi tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü. (Doktora Tezi), Gümüşhane Üniversitesi.
  • BORGMAN, C. L., & FURNER, J. (2002). Scholarly communication and bibliometrics. Annual Review Of İnformation Science And Technology, 36(1), 1-53.
  • DOĞAN ŞAHİNER, D. VE KURT, Ö. (2020). E-ticaret sektöründe yaşanan gelişmeler ve tüketiciler nezdinde meydana gelen problemlerin Covid-19 kapsamında değerlendirilmesi. 20.12.2021 tarihinde Kilinclaw: https://www.kilinclaw.com.tr/koronavirus-eticaret-sektoru-hukuki-gelismeler adresinden alınmıştır.
  • FAYYAD, S., ALMARAHLEH, G., KLOUB, N., AWAD, A. AND RAWASHDEH, M. (2020). E-Commerce and e-technology contribution in engineering and scientific laboratories equipments contracts at Jordanian Universities, Management Studies, Vol: 8(1), 20-26.
  • GÜVEN, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4).511-530.
  • HANNA, N. K. (2016). E-commerce as a techno-managerial innovation ecosystem: Policy implications. Journal of Innovation Management, 4(1), 4-10.
  • JELASSİ, T., ENDERS, A. VE MARTİNEZ-LOPEZ, F.J. (2014). Strategies for e-business creating value through electronic and mobile commerce concepts and cases. UK: Pearson education Limited.
  • KUMAR, V. VE RAHEJA, G. (2012). Business to business (B2B) and business to consumer (B2C) management. International Journal of Computers & Technology, 3(3), 447-451.
  • NANEHKARAN, Y.A. (2013). An introduction to electronic commerce. Internatıonal Journal of Scientific & Technology Research, 2(4), 190-193.
  • OLCAY, D. (2006). E-Ticaretin temelleri. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • PANTELİMON, F. V., GEORGESCU, T. M. AND POSEDARU, B.S. (2020) The impact of mobile e-commerce on GDP: A Comparative Analysis between Romania and Germany and how Covid-19 Influences the eCommerce Activity Worldwide, Inform. Econ., 2 (24), pp. 27–41.
  • SAĞTAŞ, S. VE GÜLMEZ, M. (2019). Tüketiciden tüketiciye (c2c) e-ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(18), 147-170.
  • TURBAN, E., LEE, J., KİNG, D., & CHUNG, H. M. (2000). Electronic commerce: A managerial perspective Prentic Hall, New Jersey.
  • UZUNOĞLU, H. (2002). Elektronik ticaretin vergilendirilmesinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • WEARESOCİAL, 2021. Digital 2021 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/ adresinden 02.01.2022 tarihinde alınmıştır.
  • YILMAZ, G. (2017). Ulusal turizm kongrelerinde gastronomi ve mutfak sanatları alanı ile ilgili yayınlanan bildiriler üzerine bir araştırma. Turizm & Araştırma Dergisi, 6(1), 1-21.
  • YÜKSEK, C. (2020). Elektronik ticaretin gelişimi ve Türkiye’de işletmeden işletmeye (b2b) elektronik ticaret üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi.

YÖK ulusal tez merkezine kayıtlı e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 47 - 55, 02.02.2022

Öz

Covid-19 pandemisi, kişisel tedbirler ve ülkelerin almış olduğu uygulamalar neticesinde bireylerin internet kullanımını günlük hayatın bir parçası haline getirmiş ve e-ticarete olan ilgiyi yoğunlaştırmıştır. Bu kapsamda e-ticaretin önemi tekrar gündeme gelmiş ve araştırmacıların konuya olan ilgisini arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı, YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesidir. Araştırma kapsamına “izinli” ve işletme konulu 154 lisansüstü tez dahil edilmiştir. E-ticaret konulu lisansüstü tezler yıl, üniversite türü, örneklem yöntemleri, veri kaynakları ve analiz yöntemleri başlıklarıyla incelenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlara göre, e-ticaret konulu lisansüstü tezlerin 2015 sonrası arttığı, en çok devlet üniversitelerinde yayın yapıldığı ve çoğunlukla birincil veri kaynaklarından yararlanıldığı tespit edilmiştir. Ticaret hacminin önemli bir bölümünü oluşturan e-ticaret ile ilgili literatürde yer alan çalışmaların sistematik olarak incelenmesinin ileride yapılacak araştırmalar için faydalı olacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • ALABAŞ, R., KAMER, S. T., & POLAT, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar/ E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • AL, U., & COŞTUR, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • AVCI, İ. (2021). Tüketiciden tüketiciye elektronik ticarette (c2c) çevrimiçi ikinci el ürün satın alma motivasyonlarının sürdürülebilir tüketim davranışı ve çevrimiçi tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü. (Doktora Tezi), Gümüşhane Üniversitesi.
  • BORGMAN, C. L., & FURNER, J. (2002). Scholarly communication and bibliometrics. Annual Review Of İnformation Science And Technology, 36(1), 1-53.
  • DOĞAN ŞAHİNER, D. VE KURT, Ö. (2020). E-ticaret sektöründe yaşanan gelişmeler ve tüketiciler nezdinde meydana gelen problemlerin Covid-19 kapsamında değerlendirilmesi. 20.12.2021 tarihinde Kilinclaw: https://www.kilinclaw.com.tr/koronavirus-eticaret-sektoru-hukuki-gelismeler adresinden alınmıştır.
  • FAYYAD, S., ALMARAHLEH, G., KLOUB, N., AWAD, A. AND RAWASHDEH, M. (2020). E-Commerce and e-technology contribution in engineering and scientific laboratories equipments contracts at Jordanian Universities, Management Studies, Vol: 8(1), 20-26.
  • GÜVEN, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4).511-530.
  • HANNA, N. K. (2016). E-commerce as a techno-managerial innovation ecosystem: Policy implications. Journal of Innovation Management, 4(1), 4-10.
  • JELASSİ, T., ENDERS, A. VE MARTİNEZ-LOPEZ, F.J. (2014). Strategies for e-business creating value through electronic and mobile commerce concepts and cases. UK: Pearson education Limited.
  • KUMAR, V. VE RAHEJA, G. (2012). Business to business (B2B) and business to consumer (B2C) management. International Journal of Computers & Technology, 3(3), 447-451.
  • NANEHKARAN, Y.A. (2013). An introduction to electronic commerce. Internatıonal Journal of Scientific & Technology Research, 2(4), 190-193.
  • OLCAY, D. (2006). E-Ticaretin temelleri. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • PANTELİMON, F. V., GEORGESCU, T. M. AND POSEDARU, B.S. (2020) The impact of mobile e-commerce on GDP: A Comparative Analysis between Romania and Germany and how Covid-19 Influences the eCommerce Activity Worldwide, Inform. Econ., 2 (24), pp. 27–41.
  • SAĞTAŞ, S. VE GÜLMEZ, M. (2019). Tüketiciden tüketiciye (c2c) e-ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(18), 147-170.
  • TURBAN, E., LEE, J., KİNG, D., & CHUNG, H. M. (2000). Electronic commerce: A managerial perspective Prentic Hall, New Jersey.
  • UZUNOĞLU, H. (2002). Elektronik ticaretin vergilendirilmesinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • WEARESOCİAL, 2021. Digital 2021 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/ adresinden 02.01.2022 tarihinde alınmıştır.
  • YILMAZ, G. (2017). Ulusal turizm kongrelerinde gastronomi ve mutfak sanatları alanı ile ilgili yayınlanan bildiriler üzerine bir araştırma. Turizm & Araştırma Dergisi, 6(1), 1-21.
  • YÜKSEK, C. (2020). Elektronik ticaretin gelişimi ve Türkiye’de işletmeden işletmeye (b2b) elektronik ticaret üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Saadet Sağtaş Bu kişi benim 0000-0003-1834-2132

Saadet Ercoşkun Bu kişi benim 0000-0002-2561-7846

Yayımlanma Tarihi 2 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağtaş, S., & Ercoşkun, S. (2022). YÖK ulusal tez merkezine kayıtlı e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Awareness, 7(1), 47-55.