Ceramic is one of the oldest branches of art. The archaeological finds show that the first ceramic pieces were pro-duced to meet basic needs. It is presented with a form based on the function of ceramic pots, which will perform the functions such as storage and cooking. Today, ceramic is a material that is frequently encountered in functional pottery, sanitary ware and tile production and also used as an artistic material. The use of ceramics as a material that has been formed through its function for millennia and which has come to the present day in the field of conceptual art coincides with a very recent time in its historical process. Melanie Brown, an artist who has produced concepts through functional and traditional ceramic forms as well as the use of cera-mics as a material in the field of conceptual art, is the main subject of this study. Although the teapots she shaped on her lathe in his studio in Monmouthshire since 1978 seems like ordinary teapots at first glance, she examined the concept of family with her forms, persons within the group that preserved their individuality and suggested that fire changed the material. In short, Brown’s teapots have become more than statues, which are fine, elegant, well-designed, and can be brewed with delicious tea. The function tends to follow rather than use the viewer form as if it were located at a lower position than the concept.In this context, this paper, which is a compilation study in the light of face-to-face interviews with the artist and articles written about herself, seeks to answer the question of whether the ceramic material is frequently found in itself
Seramik en eski sanat dallarından biridir. Arkeolojik buluntular eşliğinde ilk üretilmiş seramik parçaların temel ih-tiyaçları karşılamak üzerine üretilmiş olduğunu görmekteyiz. Saklama, pişirme gibi işlevleri yerine getirecek olan seramik kap kacaklar fonksiyonu üzerine temellenmiş bir form ile karşımıza çıkmaktadır. Bugün seramik, halen fonksiyonel kap kacaklarda, sağlık gereçleri, karo üretiminde ve hatta ileri teknoloji seramikleri ile uzay bilimlerin-de sıklıkla karşımıza çıktığı gibi sanatsal bir üretim aracı olarak da kullanılan bir malzemedir. Binyıllardır fonksiyonu üzerinden şekillenmiş ve bugüne kadar gelmiş bir malzeme olarak seramiğin kavramsal sanat alanında kullanılmaya başlamış olması tarihsel sürecinde oldukça yakın bir zamana denk düşer. Kavramsal sanat alanında bir malzeme olarak seramiğin kullanımının yanı sıra işlevsel ve geleneksel seramik formlar üze-rinden kavram üretmiş bir İngiliz sanatçı olan Melanie Brown bu çalışmanın ana konusudur. 1978’den bu yana İngiltere Monmouthshire’daki stüdyosunda tornada şekillendirdiği çaydanlıkları ilk bakışta sıradan çaydanlıklar gibi görünse de, formlarıyla aile kavramını irdelemiş, bireyselliklerini koruyan grup içindeki bireyleri incelemiş ve ateşin malzemeyi değiştirmesi üzerine düşündürmüştür. Kısacası Brown’ın çaydanlıkları, formun tüm ihtiyaç-larını içinde taşıyan, ince, zarif iyi tasarlanmış ve istenirse lezzetli çayların demlenebileceği çaydanlıklar olmanın ötesinde birer heykele dönüşmüştür. İşlev, kavramdan daha aşağı bir konumda yer almış gibi, izleyici formu kul-lanmaktan çok izlemeye yönelmektedir.Bu bağlamda sanatçıyla yapılmış yüz yüze görüşmeler, röportaj ve kendisi hakkında yazılmış makaleler ışığında bir derleme çalışması olan bu makale seramik malzemenin sıklıkla kendini içinde bulunduğu işlev mi kavram mı sorusunun da cevabını aramaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 4 |