Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Career Studıes in the Higher Education Level by Content Analysis Methods

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 21, 36 - 49, 06.01.2025

Öz

Content analysis is a qualitative research method by examining academic studies in the literature within limits. Content analysis is important in terms of contributing to the literature by summarizing, standardizing, comparing or transforming existing data into another form. The aim of this study is to examine domestic scientific studies on career studies in higher education institutions within the framework of themes determined by the content analysis method. Within the scope of the research, 50 studies in the domestic literature between 2014 and 2023 were examined for this purpose. In addition, the number of authors in the studies examined within the scope of the research, the sample group in the studies, the methods and data collection tools used in the studies, and the results obtained from the study were examined. By examining the career studies carried out in higher education institutions within the framework of the specified criteria and interpreting the results, this study will reveal the importance of career studies for higher education institutions and bring a new perspective on future career studies.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş., & Çeçen, M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178).
  • Akdemir, A., Karagöz, A. M., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., & Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 52-90.
  • Akkoç, Ö., Kılınç, B., Siyez, D. M., & Otlu, B. M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentilerinin Kariyer Arzusu ve Kariyer Denetim Odağı açısından İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1053-1070.
  • Akman, A. (2022). Yetersizlik duygusunun kariyer geleceğine etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(01), 121-135.
  • Aktaş, H. (2014). Kariyer safhaları ile demografik değişkenler bağlamında kariyer memnuniyeti ve meslekî bağlılık ilişkisi: büro yöneticileri, yönetici asistanları ve sekreterler üzerinde bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 26(1), 195-212.
  • Akyüz, A. M., & Durmuş, İ. (2022). Üniversite öğrencilerinin hayatlarını anlamlandırmada işsizlik kaygısı, kariyer hedefi ve kişisel gelişim değişkenlerinin rolü. Journal of Management and Economics Research, 20(2), 23-53.
  • Alnıaçık, E., Of, M., Balkaş, J., Tülemez, S., Mirzayev, M., & Alfarra, H. (2021). Pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ve umutsuzluklarının kariyer geleceği algısı üzerindeki etkileri. Business & Management Studies: An International Journal, 9(1), 248-266.
  • Ancın, V., & Ulucan, S. (2020). Mesleki güdülenmenin kariyer kararına etkisinde işsizlik kaygısının rolü; Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği. Management and Political Sciences Review, 2(1), 151-175. Arık, N., & Seyhan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamasında teknoloji bilgisi ve gelecek beklentilerinin rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2218-2231.
  • Arslan, D., & Sart, G. (2021, October). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu ve kariyer seçiminin demografik değişkenler açısından değerlendirilmesi. In Proceedings of 12th SCF International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences (pp. 252-270).
  • Aşık, G., & Akgül, H. (2022). Üniversite öğrencilerinin kariyer stresleri, kariyer kararında ailenin etkisi ve kariyer kararı verme yetkinlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 192-212.
  • Ayaz, A., & Eşici, H. (2017). Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğunun yordanmasında psikolojik ihtiyaçlar ve azmin rolü. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1130-1141.
  • Baklacı, H. F., Baklacı, Ö. S., & Kocaer, E. (2017). Para tutumunun kariyer hedefleri üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Ege Akademik Bakış. 17(4), 527-537
  • Boğazlıyan, E. E., & Avşaroğlu, S. (2022). Türkiye’de üniversite kariyer merkezleri ile dünyadaki bazı üniversite kariyer merkezlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 11(31), 372-389.
  • Büyükyılmaz, O., Ercan, S., & Gökerik, M. (2016). Öğrencilerin kariyer planlama tutumlarının demografik faktörler açısından değerlendirilmesi: Karabük üniversitesi işletme fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2065-2076.
  • Cavus, Ş., & Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21)
  • Çağlıköse, A. (2015). Yükseköğretim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulama Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tespit Edilmesi (Kayseri İli Örneği), Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Kayseri.
  • Çarıkçı, İ. H., & Morçin, S. E. (2014). Önlisans turizm öğrencilerinin kariyer değerleri: Sarıkamış örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 67-81.
  • Damar, M., Dereli, Y., & Dicle, Z. (2015). deuKariyeriM: üniversiteler için bir kariyer yönetim sistemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 89.
  • Duru, H., Bayraktar, M., & Gültekin, F. (2020). Öğretmen adaylarının kariyer kararlarının algılanan kariyer engelleri ve kariyer geleceği açısından incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 613-629.
  • Eren, Ş., & Kaya, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer planlaması: Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı öğrencileri örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5(2), 96-107.
  • Genç, M. & Fidan, Y. (2019). Öğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerinin kariyer uyum yeteneklerine etkisi: üniversite öğrencileri örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (35),151-178.
  • Gerçek, M. (2018). Mesleki kaygı ve kariyer uyumluluğu arasındaki ilişkiler: öğretmen adayları açısından bir inceleme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 297-312.
  • Gezen, T., & Köroğlu, Ö. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çapalarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 213-234.
  • Güldü, Ö., & Kart, M. E. (2017). Kariyer planlama sürecinde kariyer engelleri ve kariyer geleceği algılarının rolü. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(2), 377-400.
  • Güner, O., & Hacıcaferoğlu, S. (2022). Spor bilimlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarının incelenmesi: Karadeniz bölgesi örneği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 10(28), 111-130.
  • Işık, M. (2020). Kariyer uyumunun üniversite yaşam tatminine etkisinde sosyal desteğin rolü. Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(1), 21-38.
  • İçerli, L., & Arsu, Ş. U. (2019). Beş faktör kişilik özelliklerinin kariyer değerleri üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 4(8), 21-45.
  • İpek, A. N., Çavuş, F. Z., & Saraç, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algılarıyla mesleki karar pişmanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 1(1), 1-12.
  • Kahraman, F. (2023). Sağlık eğitimi alan üniversite öğrencilerinde kariyer stresinin kariyer geleceği üzerindeki etkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 487-502.
  • Kara, A., Altınok, A., & Şahin, C. (2019). Üniversite son sınıf öğrencilerinin işsizlik kaygılarının yordayıcısı olarak kariyer uyum yetenekleri ve kariyer arzusu. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(3), 2294-2307.
  • Karadaş, A., Duran, S., & Kaynak, S. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-8.
  • Karaman, A., & Efeoğlu, M. S. (2022). Z kuşağı ve kariyer planlaması: bir üniversite örneği. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(2), 465-487.
  • Kaval, U., & Gökoğlan, K. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer eğilimleri: Dicle Üniversitesi örneği. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 248-260.
  • Kılıç, Ö. U. (2018). Üniversite son sınıf öğrencilerinin kariyer kararı verme yetkinliği düzeylerini etkileyen değişkenler. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 248-275.
  • Kızanlıklı, M., & Konaklıoğlu, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin kontrol odağı ve kariyer tercihlerinin zaman 48
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21) yönelimleri üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 172-191.
  • Korkut, A., & Keskin, İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer algıları: metaforik bir analiz çalışması/career perceptıons of university students: a metaphorical analysis. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 194-211.
  • Kula, Ö. G. Ö., & Adıgüzel, D. D. O. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin kariyer planlamalarına etki eden faktörler: süleyman demirel üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 291-315.
  • Kurt, T., & Fidan, T. (2021). Kariyer oluşumunda üniversite: Beklentiler ve gerçekler. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 Pt 2), 421-437.
  • Metin, I. Ş. I. K. (2017). Üniversite öğrencilerinin kariyer değerler algılarının karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma. International Journal of Academic Value Studies, 3(8), 25-40.
  • Mucur, M. (2018). Kariyer Planlaması ve Kariyer Yaşam Aşamalarının İşyerindeki Etkileri: Bir Çalışma Konusu Türk Vakıf Üniversiteleri, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • Owen, F. K. (2018). Üniversite öğrencilerinin kariyer gelişim ihtiyaçları. Yaşadıkça Eğitim, 32(2), 28-39.
  • Özgül, O. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Sıkıntılarının Belirlenmesi Üzerine Nitel Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1049-1070.
  • Özmen, H. İ., Çarıkçı, İ. H., & Dulupçu, M. A. (2023). Stratejik insan kaynağının geliştirilmesinde kariyer planlaması eğitimi: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 137-149.
  • Sarsıkoğlu, A. F., & Bacanlı, F. (2019). Üniversite öğrencilerinin kariyer engelleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 95-113.
  • Savoly, D. K, (2017). Okuldan İşe Geçiş Becerileri Geliştirme Programının Kariyer Uyumu ve Kariyer İyimserliğine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilim Dalı, (Doktora Tezi), Ankara.
  • Serin, E., Soran, S., & Kılıç, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin kariyer değerlerinin eğitim süreleri açısından incelenmesi ve bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), 209-220.
  • Siyez, D. M., & Yusupu, R. (2015). Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin cinsiyet rolü değişkenine göre incelenmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(1), 75-88.
  • Soysal, A., & Söylemez, C. (2014). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamalarına etki eden faktörler: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(12), 23-38.
  • Şen-Baz, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunu yordamada kariyer kararı öz-yeterliği ve umudun rolünün incelenmesi. Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(2), 144-165.
  • Şentürk, E. E., & Buran, K. (2015). Ön lisans öğrencilerinin kariyer değerlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges-Kasım, 14, 162-180.
  • Tatlı, H. S., Kazan, H., & Öngel, V. (2021). Kariyer planlama; ülkenin ekonomik itibarı ve kariyer kaygısı açısından bir inceleme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22(1), 167-185.
  • Temeloğlu, e., & Aksu, M. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin turizmde kariyer yapma istekleri üzerindeki etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği. Journal of International Social Research, 9(43).
  • Torun, Y., Çakar, H., & Budak, S. (2021). Üniversite öğrencilerinin temel benlik değerlendirmeleri ile kariyer 49
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21) stresleri arasındaki ilişkide girişimcilik niyetinin aracılık rolü: bir vakıf üniversitesi örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 280-304.
  • Tosun, Ü., & Güntaş, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin kariyer beklentileri ile empati eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: KKTC örneği. European Journal Of Managerial Research (EUJMR), 2(2), 23-38.
  • Ulama, Ş., Batman, O., & Ulama, H. (2015). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer algılamalarına yönelik bir araştırma: sakarya üniversitesi örneği. Bartin University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences/Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(12).
  • Ulaş, Ö., & Özdemir, S. (2018). Üniversite son sınıf öğrencilerinde algılanan kariyer engellerinin yordayıcıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 672-688.
  • Üzüm, B., & Uçkun, S. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı öğrencilerinin demografik özellikleri ile kariyer geleceği beklentilerinin ölçülmesi: Kocaeli MYO örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 3(1), 71-80.
  • Yeğintürk, G., & Siyez, D. M. (2023). Kariyer Hedeflerinde Uyuşmazlık Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. İşletme Akademisi Dergisi, 4(2), 143-154.
  • Yıldız, F., & Kabasakal, Z. (2023). Üniversite öğrencilerinin kariyer uyumluluk düzeylerinin kariyer endişeleri ve kariyer kararı verme öz yeterliği açısından incelenmesi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 15(28), 91-103.

Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 21, 36 - 49, 06.01.2025

Öz

İçerik analizi, literatürde yer alan akademik çalışmaların sınırlar dâhilinde incelenmesiyle nitel olarak gerçekleştirilen araştırma yöntemidir. İçerik analizi mevcut verilerin özetlenerek standardize edilmesi, karşılaştırılması veya başka bir şekle dönüştürülmesi yöntemiyle, literatüre katkı sağlanması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarında yapılan kariyer çalışmalarına ilişkin yerli bilimsel çalışmaların içerik analizi yöntemiyle belirlenen temalar çerçevesinde incelenmesidir. Araştırma kapsamında 2014-2023 yıllarında yerli literatürde bulunan 50 araştırma bu amaç kapsamında incelenmiştir. Bunun yanında araştırma kapsamında incelenen çalışmalardaki yazar sayıları, çalışmalardaki örneklem grubu, çalışmalarda kullanılan yöntemler ve veri toplama araçları ve çalışmaya birlikte ulaşılan sonuçlar incelenmiştir. Bu çalışma ile yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen kariyer çalışmalarının belirtilen kriterler çerçevesinde incelenmesi ve sonuçlarının yorumlanmasıyla kariyer çalışmalarının yükseköğretim kurumları açısından önemi ortaya çıkarabilecek, bundan sonraki kariyer çalışmaları üzerine yeni bir bakış açısı getirebilecektir.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş., & Çeçen, M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178).
  • Akdemir, A., Karagöz, A. M., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., & Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 52-90.
  • Akkoç, Ö., Kılınç, B., Siyez, D. M., & Otlu, B. M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentilerinin Kariyer Arzusu ve Kariyer Denetim Odağı açısından İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1053-1070.
  • Akman, A. (2022). Yetersizlik duygusunun kariyer geleceğine etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(01), 121-135.
  • Aktaş, H. (2014). Kariyer safhaları ile demografik değişkenler bağlamında kariyer memnuniyeti ve meslekî bağlılık ilişkisi: büro yöneticileri, yönetici asistanları ve sekreterler üzerinde bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 26(1), 195-212.
  • Akyüz, A. M., & Durmuş, İ. (2022). Üniversite öğrencilerinin hayatlarını anlamlandırmada işsizlik kaygısı, kariyer hedefi ve kişisel gelişim değişkenlerinin rolü. Journal of Management and Economics Research, 20(2), 23-53.
  • Alnıaçık, E., Of, M., Balkaş, J., Tülemez, S., Mirzayev, M., & Alfarra, H. (2021). Pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ve umutsuzluklarının kariyer geleceği algısı üzerindeki etkileri. Business & Management Studies: An International Journal, 9(1), 248-266.
  • Ancın, V., & Ulucan, S. (2020). Mesleki güdülenmenin kariyer kararına etkisinde işsizlik kaygısının rolü; Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği. Management and Political Sciences Review, 2(1), 151-175. Arık, N., & Seyhan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamasında teknoloji bilgisi ve gelecek beklentilerinin rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2218-2231.
  • Arslan, D., & Sart, G. (2021, October). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu ve kariyer seçiminin demografik değişkenler açısından değerlendirilmesi. In Proceedings of 12th SCF International Conference on Contemporary Issues in Social Sciences (pp. 252-270).
  • Aşık, G., & Akgül, H. (2022). Üniversite öğrencilerinin kariyer stresleri, kariyer kararında ailenin etkisi ve kariyer kararı verme yetkinlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 192-212.
  • Ayaz, A., & Eşici, H. (2017). Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğunun yordanmasında psikolojik ihtiyaçlar ve azmin rolü. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1130-1141.
  • Baklacı, H. F., Baklacı, Ö. S., & Kocaer, E. (2017). Para tutumunun kariyer hedefleri üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Ege Akademik Bakış. 17(4), 527-537
  • Boğazlıyan, E. E., & Avşaroğlu, S. (2022). Türkiye’de üniversite kariyer merkezleri ile dünyadaki bazı üniversite kariyer merkezlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 11(31), 372-389.
  • Büyükyılmaz, O., Ercan, S., & Gökerik, M. (2016). Öğrencilerin kariyer planlama tutumlarının demografik faktörler açısından değerlendirilmesi: Karabük üniversitesi işletme fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2065-2076.
  • Cavus, Ş., & Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21)
  • Çağlıköse, A. (2015). Yükseköğretim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulama Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tespit Edilmesi (Kayseri İli Örneği), Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Kayseri.
  • Çarıkçı, İ. H., & Morçin, S. E. (2014). Önlisans turizm öğrencilerinin kariyer değerleri: Sarıkamış örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 67-81.
  • Damar, M., Dereli, Y., & Dicle, Z. (2015). deuKariyeriM: üniversiteler için bir kariyer yönetim sistemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 89.
  • Duru, H., Bayraktar, M., & Gültekin, F. (2020). Öğretmen adaylarının kariyer kararlarının algılanan kariyer engelleri ve kariyer geleceği açısından incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 613-629.
  • Eren, Ş., & Kaya, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer planlaması: Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı öğrencileri örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5(2), 96-107.
  • Genç, M. & Fidan, Y. (2019). Öğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerinin kariyer uyum yeteneklerine etkisi: üniversite öğrencileri örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (35),151-178.
  • Gerçek, M. (2018). Mesleki kaygı ve kariyer uyumluluğu arasındaki ilişkiler: öğretmen adayları açısından bir inceleme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 297-312.
  • Gezen, T., & Köroğlu, Ö. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çapalarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 213-234.
  • Güldü, Ö., & Kart, M. E. (2017). Kariyer planlama sürecinde kariyer engelleri ve kariyer geleceği algılarının rolü. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(2), 377-400.
  • Güner, O., & Hacıcaferoğlu, S. (2022). Spor bilimlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarının incelenmesi: Karadeniz bölgesi örneği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 10(28), 111-130.
  • Işık, M. (2020). Kariyer uyumunun üniversite yaşam tatminine etkisinde sosyal desteğin rolü. Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(1), 21-38.
  • İçerli, L., & Arsu, Ş. U. (2019). Beş faktör kişilik özelliklerinin kariyer değerleri üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 4(8), 21-45.
  • İpek, A. N., Çavuş, F. Z., & Saraç, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algılarıyla mesleki karar pişmanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 1(1), 1-12.
  • Kahraman, F. (2023). Sağlık eğitimi alan üniversite öğrencilerinde kariyer stresinin kariyer geleceği üzerindeki etkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 487-502.
  • Kara, A., Altınok, A., & Şahin, C. (2019). Üniversite son sınıf öğrencilerinin işsizlik kaygılarının yordayıcısı olarak kariyer uyum yetenekleri ve kariyer arzusu. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(3), 2294-2307.
  • Karadaş, A., Duran, S., & Kaynak, S. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-8.
  • Karaman, A., & Efeoğlu, M. S. (2022). Z kuşağı ve kariyer planlaması: bir üniversite örneği. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(2), 465-487.
  • Kaval, U., & Gökoğlan, K. (2020). Üniversite öğrencilerinin kariyer eğilimleri: Dicle Üniversitesi örneği. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 248-260.
  • Kılıç, Ö. U. (2018). Üniversite son sınıf öğrencilerinin kariyer kararı verme yetkinliği düzeylerini etkileyen değişkenler. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 248-275.
  • Kızanlıklı, M., & Konaklıoğlu, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin kontrol odağı ve kariyer tercihlerinin zaman 48
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21) yönelimleri üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 172-191.
  • Korkut, A., & Keskin, İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer algıları: metaforik bir analiz çalışması/career perceptıons of university students: a metaphorical analysis. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 194-211.
  • Kula, Ö. G. Ö., & Adıgüzel, D. D. O. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin kariyer planlamalarına etki eden faktörler: süleyman demirel üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 291-315.
  • Kurt, T., & Fidan, T. (2021). Kariyer oluşumunda üniversite: Beklentiler ve gerçekler. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 Pt 2), 421-437.
  • Metin, I. Ş. I. K. (2017). Üniversite öğrencilerinin kariyer değerler algılarının karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma. International Journal of Academic Value Studies, 3(8), 25-40.
  • Mucur, M. (2018). Kariyer Planlaması ve Kariyer Yaşam Aşamalarının İşyerindeki Etkileri: Bir Çalışma Konusu Türk Vakıf Üniversiteleri, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • Owen, F. K. (2018). Üniversite öğrencilerinin kariyer gelişim ihtiyaçları. Yaşadıkça Eğitim, 32(2), 28-39.
  • Özgül, O. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Sıkıntılarının Belirlenmesi Üzerine Nitel Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1049-1070.
  • Özmen, H. İ., Çarıkçı, İ. H., & Dulupçu, M. A. (2023). Stratejik insan kaynağının geliştirilmesinde kariyer planlaması eğitimi: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 137-149.
  • Sarsıkoğlu, A. F., & Bacanlı, F. (2019). Üniversite öğrencilerinin kariyer engelleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 95-113.
  • Savoly, D. K, (2017). Okuldan İşe Geçiş Becerileri Geliştirme Programının Kariyer Uyumu ve Kariyer İyimserliğine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilim Dalı, (Doktora Tezi), Ankara.
  • Serin, E., Soran, S., & Kılıç, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin kariyer değerlerinin eğitim süreleri açısından incelenmesi ve bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), 209-220.
  • Siyez, D. M., & Yusupu, R. (2015). Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin cinsiyet rolü değişkenine göre incelenmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(1), 75-88.
  • Soysal, A., & Söylemez, C. (2014). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamalarına etki eden faktörler: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 6(12), 23-38.
  • Şen-Baz, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunu yordamada kariyer kararı öz-yeterliği ve umudun rolünün incelenmesi. Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(2), 144-165.
  • Şentürk, E. E., & Buran, K. (2015). Ön lisans öğrencilerinin kariyer değerlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges-Kasım, 14, 162-180.
  • Tatlı, H. S., Kazan, H., & Öngel, V. (2021). Kariyer planlama; ülkenin ekonomik itibarı ve kariyer kaygısı açısından bir inceleme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22(1), 167-185.
  • Temeloğlu, e., & Aksu, M. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin turizmde kariyer yapma istekleri üzerindeki etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği. Journal of International Social Research, 9(43).
  • Torun, Y., Çakar, H., & Budak, S. (2021). Üniversite öğrencilerinin temel benlik değerlendirmeleri ile kariyer 49
  • Ancın, V. (2024). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi JOBESAM 2024; 11(21) stresleri arasındaki ilişkide girişimcilik niyetinin aracılık rolü: bir vakıf üniversitesi örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 280-304.
  • Tosun, Ü., & Güntaş, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin kariyer beklentileri ile empati eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: KKTC örneği. European Journal Of Managerial Research (EUJMR), 2(2), 23-38.
  • Ulama, Ş., Batman, O., & Ulama, H. (2015). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer algılamalarına yönelik bir araştırma: sakarya üniversitesi örneği. Bartin University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences/Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(12).
  • Ulaş, Ö., & Özdemir, S. (2018). Üniversite son sınıf öğrencilerinde algılanan kariyer engellerinin yordayıcıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 672-688.
  • Üzüm, B., & Uçkun, S. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı öğrencilerinin demografik özellikleri ile kariyer geleceği beklentilerinin ölçülmesi: Kocaeli MYO örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 3(1), 71-80.
  • Yeğintürk, G., & Siyez, D. M. (2023). Kariyer Hedeflerinde Uyuşmazlık Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. İşletme Akademisi Dergisi, 4(2), 143-154.
  • Yıldız, F., & Kabasakal, Z. (2023). Üniversite öğrencilerinin kariyer uyumluluk düzeylerinin kariyer endişeleri ve kariyer kararı verme öz yeterliği açısından incelenmesi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 15(28), 91-103.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Vacide Ancın 0000-0003-2716-2010

Erken Görünüm Tarihi 6 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Ancın, V. (2025). Yükseköğretim Kurumlarında Gerçekleştirilen Kariyer Araştırmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile İncelenmesi. Uluslararası Davranış, Sürdürülebilirlik Ve Yönetim Dergisi, 11(21), 36-49.