The term "brain rot" first appeared in 1854. But it has evolved to define a modern concern about how it will shape our digital lives. Anxiety and despair about the expected negative effects because of overconsumption of online content are of increasing interest both in academia and among policymakers to investigate the causes and consequences of this behavior. Based on the public goods feature of information and speech, I think that social media also has a public good feature. Because the starting point of social media is talking and sharing information. Brain rot, which emerges as a negative externality because of excessive consumption of social media (which I call dirty consumption), is the tragedy of the commons. It should be the subject of public solutions on a global scale and should be seen as a global public good.
Keywords: Brain Rot, Social Media, Global Public Goods, Digitalization
JEL Codes: H41, H87, D83, D85
Brain Rot Social Media Global Public Goods Digitalization H41 H87 D83 D85
Çalışmada
"Brain rot" terimi ilk olarak 1854 yılında ortaya çıkmıştır. Ancak, bu terim, dijital yaşamlarımızı nasıl şekillendireceğine dair modern bir endişeyi tanımlamak için evrim geçirmiştir. Çevrimiçi içeriklerin aşırı tüketimi nedeniyle beklenen olumsuz etkiler hakkında duyulan kaygı ve umutsuzluk, hem akademik çevrelerde hem de politika yapıcılar arasında bu davranışın nedenlerini ve sonuçlarını araştırma konusunda artan bir ilgiyle karşılanmaktadır. Bilgi ve ifade özgürlüğünün kamu malı özellikleri göz önüne alındığında, sosyal medyanın da bir kamu malı özelliği taşıdığına inanıyorum. Çünkü sosyal medyanın başlangıç noktası konuşmak ve bilgi paylaşmaktır. Aşırı sosyal medya tüketimi nedeniyle ortaya çıkan "brain rot" (ben buna kirli tüketim diyorum), ortakların trajedisini temsil etmektedir. Bu durum, küresel ölçekte kamu çözümlerinin konusu olmalı ve küresel bir kamu malı olarak görülmelidir.
Anahtar Kelimeler: Brain Rot, Sosyal Medya, Küresel Kamu Malları, Dijitalleşme
JEL Kodları: H41, H87, D83, D85
Beyin Çürümesi Sosyal Medya Küresel Kamusal Mallar Dijitalleşme
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Journal of Business, Innovation and Governance Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.