Etkileyici pazarlama bağlamında sosyal medya etkileyicileri bir markayı tanıtmak ve işletmenin bilinirliğini artırmak amacıyla sosyal mecralarda ürettikleri içeriklerle kanaat önderi konumuna yükselen, geniş bir takipçi kitlesine sahip olan ve yaptıkları yorumlar aracılığıyla satın alma kararlarını etkileyen bireyler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Çalışmanın amacı; sosyal medya etkileyicilerine duyulan güvenin tüketicinin marka algısı ve satın alma davranışı üzerindeki etkisinin sonuçlarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda; 8 - 30 Ocak 2024 tarihleri arasında, sosyal ağlarda en az bir etkileyici takip eden 406 katılımcıya çevrimiçi anket uygulanmıştır. Kolayda örneklem metoduyla toplanan verilerin normal dağıldığı tespit edilmiştir. Çalışmada geçerlik ve güvenilirlik analizi, frekans analizi, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü Anova testi, pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda sosyal medya etkileyicilerine duyulan güvenin marka algısını ve tüketici satın alma davranışını olumlu yönde etkilediği, ayrıca güven, marka algısı ve satın alma davranışına verilen yanıtların katılımcıların demografik özelliklerine göre anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.
Çalışma herhangi bir kurum ya da kuruluş tarafından desteklenmemiştir.
Çalışma bir proje kapsamında hazırlanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans ve Yatırım (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Çalışma bir proje kapsamında hazırlanmamıştır. |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 19 |