Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Girişimciliği Üzerine Bir Araştırma: Giresun Örneği

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 171 - 185, 30.12.2022

Öz

Toplumdaki cinsiyet eşitsizliği kadınların ekonomik açıdan özgürlüklere ve fırsatlara erişimini engellemektedir. Kadın girişimcilerin potansiyellerini tam olarak kullanamaması erkek girişimcilere kıyasla yaşadıkları sorunların farklılaşmasına yol açmaktadır. Bu çalışmanın amacı Giresun’da kadın girişimcilerin profillerinin ve karşılaştıkları sorunların ortaya konulmasıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Hipotezler verilerin normal dağılım göstermemesi sebebiyle Mann Whitney U Testi ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre, Giresun’da kadın girişimcilerin evli, lisans düzeyinde eğitime sahip ve ortalama yaşlarının 39 olduğu söylenebilir. Kadın girişimcilerin ekonomik bağımsızlıklarını kazanmak amacıyla girişimciliğe yöneldikleri ve insanlarla iyi iletişim kurmanın girişimci olmak için en önemli koşul olarak algılandığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın girişimcilerin en fazla sorun yaşadıkları konuların işletmelerini kurarken sermaye temini, faaliyetlerini yürütürken ise bürokratik işlemler olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aidis, R., & Weeks, J. (2016). Mapping The Gendered Ecosystem: The Evolution of Measurement Tools for Comparative High-Impact Female Entrepreneur Development,1-27.
  • Akyol, C. (2017). Girişimci Kadınların Bölge Kalkınmasına Katkıları; Artvin Örneği. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (Kadın Özel Sayısı), 443-464.
  • Aksay, B. (2019). Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin Son 10 Yılı: Alanyazın Taraması ve Öneriler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 35-51.
  • Arıkan, C. (2016). Kadın Girişimcilikte Başarı ve Başarıyı Etkileyen Faktörler: Bursa Örneği, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(3), 138-156.
  • Aşkın, E. Ö., & Barış, S. (2016). Kadın İstihdamında Sosyal Sermayenin Etkisi: Tokat İlinde Kadın Girişimciler Üzerine Bir İnceleme, Business & Economics Research Journal, 7(2).
  • Audretsch D. B. (2003). Entrepreneurship: A Survey Of The Literature. European Communities, Belgium.
  • Banda, J. (2018). Personal Characteristics Of Successful Women Entrepreneurs In Mexico: A Conceptual Exploratory Study. Small Business Institute Journal, 14(1), 19-29.
  • Bekh, O. (2014). Training and Support for Women’s Entrepreneurship. ETF Working Paper, European Training Foundation.
  • Berger, E.S.C., & Kuckertz A. (2016). Female Entrepreneurship In Startup Ecosystems Worldwide. Journal of Business Research ,69, 5163-5168.
  • Birley, S. (1989). Female Entrepreneurs: Are They Really Different? Journal of Small Business Management, 27, 32–37.
  • Bowen, D. D., & Hisrich, R.D. (1986). The Female Entrepreneur: A Career Development Perspective. Academy of Management Review, 11, 393–407.
  • Bozkurt, Ö.Ç., Kalkan A., Koyuncu O. ve Alparslan A.M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15,229-247.
  • Brush, C. G. (1992). Research On Women Business Owners: Past Trends, A New Perspective And Future Directions. Entrepreneurship Theory and Practice, 16, 5–30.
  • Brush, C.G., & Cooper S.Y. (2012). Female Entrepreneurship And Economic Development: An International Perspective. Entrepreneurship & Regional Development, 24:1-2, 1-6.
  • Brush, C. G., De Bruin, A., & Welter, F. (2009). A Gender-Aware Framework For Women’s Entrepreneurship. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1, 8–24.
  • Byrne, J., Fattoum, S., & Diaz Garcia, M.C. (2019). Role Models And Women Entrepreneurs: Entrepreneurial Superwoman Has Her Say. Journal of Small Business Management, 57(1): 154–184.
  • Çakır, A., & Arşit, D. (2021). Kadın Girişimcilerin İşlerini Kurarken Karşılaştıkları Sorunların Demografik Faktörler Bağlamında İncelenmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 421-438.
  • Çelik, G. M. (2018). Kadın Girişimcilerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri-TR71 Düzey 2. Bölgesi Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Coughlin, J. H., &Thomas, A. R. (2002). The Rise Of Women Entrepreneurs: People, Processes, And Global Trends. London: Greenwood Publishing Group
  • De Bruin, A., Brush, C. G., & Welter, F. (2007). Advancing A Framework For Coherent Research On Women’s Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 31, 323–339.
  • Demir, Ö., & Sezgin, E.E. (2020). Kadın Girişimciliği ve Karşılaştıkları Sorunlar: Elazığ, Türkiye’den Yerel Bir Bulgu. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 236-254.
  • Díez-Martín, F., Blanco-González, A., & Prado-Román, C. (2016). Explaining Nation-Wide Differences In Entrepreneurial Activity: A Legitimacy Perspective. International Entrepreneurship and Management Journal, 12, 1079-1102.
  • Durukan, L. (2021). Türkiye'de Kadın Girişimcilerin Desteklenmesinde KOSGEB’in Rolü. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(1), 17-37.
  • Erol, Y., & Çiçek, A. (2020). Kadın Girişimcilerin İş Kurma Süreçlerinde Karşılaştığı Sorunlar ve Demografik Faktörlerle İlişkisi: Orta Anadolu Örneği. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 4(1), 72-94.
  • European Instutite For Gender Equality (EIGE) (2015). Promoting Women’s Economic Independence And Entre¬preneurship-Good Practices, Luxembourg: Publications Office Of the European Union.
  • Filizöz, B. & Yaraş, D. (2020). Kadın Girişimci Profilinin Belirlenmesine Yönelik TR72 Bölgesinde Bir Araştırma. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(8), 179-196.
  • Foss, L., Henry, C., Ahl, H., & Mikalsen, G. H. (2019). Women’s Entrepreneurship Policy Research: A 30-Year Review Of The Evidence. Small Business Economics, 53:409–429.
  • Global Entrepreneurship Monitor (2021). Women’s Entrepreneurship 2020/21: Thriving Through Crisis, London.
  • Goyal,P., & Yadav V. (2014). To Be or Not To Be A Woman Entrepreneur In A Developing Country?. Psychosociological Issues in Human Resource Management, 2(2), 68–78.
  • Gökçil, T. (2019). Girişimcilik ve Kadın Girişimciliği İş Yaşam Dengesinde Engel ve Fırsat Analizi: Konya İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: KTO Karatay Üniversitesi.
  • Gundry, L. K., Ben-Yoseph, M., & Posig, M. (2002). Contemporary Perspectives on Women’s Entrepreneurship: A Review And Strategic Recommendations. Journal of Enterprising Culture, 10, 67–86.
  • Gül M. & Gül, G. (2018). Balıkesir İlinde Kadın Girişimci Profili ve Sorunları: Yiyecek Sektörü Üzerine Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (56), 82-96.
  • Güleç, S. (2011). Kadın Girişimciliği-Karaman Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Halaç S., D. & Meşe G. (2021). Toplumsal Cinsiyet Bakış Açısından Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin Durumu. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 255-270.
  • Henry, C., Foss, L., & Ahl, H. (2015). Gender and Entrepreneurship Research: A Review of Methodological Approaches. International Small Business Journal, 34(3), 217-241.
  • Hisrich, R.D., & Ozturk, S.A. (1999). Women Entrepreneurs in a Developing Economy. Journal of Management Development, 18(2): 114–124.
  • International Finance Corporation (2011). Strengthening Ac¬cess to Finance For Women Owned SME’s In Developing Countries. Washington.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın.
  • Kalim, A. (2019). Women Entrepreneurshıp: Turning Challenges Into Opportunitıes. Proceedings of 2nd International Conference on Business Management, Innovative Educational Solutions, 1-23.
  • Keskin, S. (2014). Türkiye’de Kadın Girişimcilerin Durumu. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 71-94.
  • Kırçiçek, Ö. B. ve Aytar, O. (2021). Kadın Girişimciliği: Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (24), 516-523.
  • Kobeissi, N. (2010). Gender Factors and Female Entrepreneurship: International Evidence and Policy Implications. Journal of International Entrepreneurship, 8: 1-35.
  • Kritikos, A. S. (2014). Entrepreneurs And Their Impact on Jobs And Economic Growth. IZA World of Labor,8, 1-10.
  • Lotti, F. (2006). Entrepreneurship:Is There A Gender Gap? 1-25, https://www.researchgate.net/publication/228725164_Entrepreneurship_is_there_a_Gender_Gap (18.09.2020).
  • McGowan P., Redeker C.L., Cooper S.Y., & Greenan K. (2012). Female Entrepreneurship and The Management Of Business And Domestic Roles: Motivations, Expectations And Realities. Entrepreneurship and Regional Development, 24:1-2, 53-72.
  • Meyer, N., & De Jongh, J. (2018). The Importance of Entrepreneurship As A Contributing Factor To Economic Growth And Development: The Case Of Selected European Countries. Journal of Economics and Behavioral Studies, 10(4), 287-299.
  • Minniti, M. ve Naudé, W. (2010). What Do We Know About The Patterns and Determinants of Female Entrepreneurship Across Countries?. The European Journal of Development Research,22, 277–293.
  • Mirchandani, K. (1999). Feminist Insight On Gendered Work: New Directions In Research On Women And Entrepreneurship. Gender, Work and Organization, 6, 224–235.
  • Morkoç, H., Karabulut, E., Aktaşoğlu, C., & Arslan, R. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Bartın İlindeki Kadın Girişimciler Üzerine Etkileri. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(24), 451-466.
  • Nayır, D.Z. (2008). İşi ve Ailesi Arasındaki Kadın: Tekstil ve Bilgi İşlem Girişimcilerinin Rol Çatışmasına Getirdikleri Çözüm Stratejileri. Ege Akademik Bakış, 8 (2),631-650.
  • Newbold, P. (1995). Statistics for Business and Economics. PrenticeHall, New Jersey.
  • OECD (2004). Women’s Entrepreneurshıp: Issues and Policies. OECD Publications, Paris.
  • Olarewaju T., &Fernando J. (2020). Gender Inequality and Female Entrepreneurship In Developing Countries., In: Leal Filho W., Azul A., Brandli L., Lange Salvia A., Wall T. (eds) Decent Work and Economic Growth. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Cham: Springer International Publishing 1-9.
  • Özyılmaz, A.M. (2016). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Girişimci Kadınların Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Piacentini, M. (2013). Women Entrepreneurs In The OECD: Key Evi¬dence And Policy Challenges. OECD Social, Employment and Migration Working Papers, No 147, OECD Publishing,
  • Poggesi, S., Mari, M., & De Vita, L. (2016). What’s New In Female Entrepreneurship Research? Answers From The Literature. International Entrepreneurship and Management Journal,12, 735–764.
  • Ramadani, V., Gerguri, S., Dana, L. P., & Tasaminova, T. (2013). Women entrepreneurs in the Republic of Macedonia: Waiting For Directions. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 19(1), 95-121.
  • Roy, S., & Manna, S. (2014). Women In Entrepreneurship: Issues Of Motivation and Choice of Business. Journal of Entrepreneurship and Management, 3(2), 1-8.
  • Şahin, E. (2009). Kadın Girişimcilik ve Konya İlinde Kadın Girişimcilik Profili Üzerine Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 287 – 309.
  • Sarfaraz, L., Faghih, N., & Majd, A.A. (2014). The Relationship Between Women Entrepreneurship And Gender Equality. Journal of Global Entrepreneurship Research, 4(6), 1-11.
  • Sencer M. (1989). Toplum Bilimlerinde Yöntem. Beta Basım, İstanbul.
  • Şenel, K., & Genç, K. Y. (2021). Examining Profile of Entrepreneurs Benefit From KOSGEB New Entrepreneur Support In TRA2 Region. Asya Studies, 5(18), 347-358.
  • Soysal, A. (2010). Türkiye'de Kadın Girişimciler: Engeller ve Fırsatlar Bağlamında Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi S.B.F Dergisi,65(1), 83-114.
  • Sullivan, D. M., & Meek W. R. (2012). Gender And Entrepreneurship: A Review And Process Model. Journal of Managerial Psychology, 27, 428–458.
  • Tahtalı, F.A. (2018). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Malatya Kentsel Alanda Kadın Girişimciler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (2018). Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). (Erişim: 22.10.2022), https://www.aile.gov.tr/ksgm/ulusal-eylem-planlari/kadinin-guclenmesi-strateji-belgesi-ve-eylem-plani-2018-2023/
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). (Erişim: 22.10.2022), https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/On_Birinci_Kalkinma_Plani-2019-2023.pdf
  • T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (2017). 2014-2023 Ulusal İstihdam Stratejisi. (Erişim: 22.10.2022), http://www.sp.gov.tr/tr/temel-belge/s/156/Ulusal+Istihdam+Stratejisi+_2014-2023_+ve+Eylem+Planlari+_2017-2019
  • Tok, N., Tunalıoğlu, R., Çobanoğlu, F., & Türker, E. (2016, Mayıs 25-27). Kadın Girişimcilerin Bazı Sosyo-Ekonomik Karakteristiklerinin Belirlenmesi. XII. Ulusal Tarım Ekonomi Kongresi.
  • Torun, H. (2019). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın Girişimcilere Dönük Tutumların Sosyolojik Olarak İncelenmesi (Samsun İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Turan, N., & Hepkul, A. (2016). Girişimciliğin Motivasyonel Faktörlerinin Cinsiyet Açısından İncelenmesi: Mikro İşletmelerde Bir Saha Araştırması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19/36(1), 663-685.
  • TÜSİAD (2002). Türkiye’de Girişimcilik. Yayın No: TÜSİAD-T/2002-12/340, Ankara. (Erişim: 22.10.2022), https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/1880-turkiyede-girisimcilik
  • Uluköy, M., & Bayraktaroğlu, S. (2014). A Field Research About Oppression Incurred of Woman Entrepreneurs in Patriarchal Societies. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 356-369.
  • United Nations Department of Economic and Social Affairs Statistics Division (2018). Technical Report on Measuring Entrepreneurship: Lessons Learned from the EDGE Project, United Nations, New York.
  • Ummah S., & Gunapalan S. (2013). Push and Pull Motivation Factors For Women Entrepreneurship. The International Journal for Economics and Business Management, 3(1)83-90.
  • Uzun, H., & Çakmak Ö. (2020). Dünden Bugüne İş Dünyasında Kadın Girişimciliği; Malatya Örneği. Euroasia Journal of Socıal Sciences & Humanities, 7(4),11-26.
  • Ürper, Y. (2013). Girişimcilik, T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayını No: 3002, Eskişehir.
  • Yeniçeri, Ö. ve İnce, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Yetim, N. (2002). Sosyal Sermaye Olarak Kadın Girişimciler: Mersin Örneği. Ege Akademik Bakış Dergisi, 2(1), 79-92.

A Study on Women's Entrepreneurship: The Case of Giresun

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 171 - 185, 30.12.2022

Öz

Gender inequality in society prevents women from accessing economic freedoms and opportunities. The fact that women entrepreneurs cannot fully use their potential causes the problems they experience to differ compared to male entrepreneurs. The aim of this study is to reveal the profiles of women entrepreneurs and the problems they face in Giresun. Questionnaire method was used as a data collection tool in the research. Hypotheses were analyzed with the Mann Whitney U Test because the data did not show normal distribution. According to the findings, it can be said that women entrepreneurs in Giresun are married, have undergraduate education and have an average age of 39. It has been determined that women entrepreneurs tend to entrepreneurship in order to gain their economic independence and that good communication with people is perceived as the most important condition for being an entrepreneur. In addition, it can be said that the issues that women entrepreneurs have the most problems with are providing capital when establishing their businesses and bureaucratic procedures while carrying out their activities.

Kaynakça

  • Aidis, R., & Weeks, J. (2016). Mapping The Gendered Ecosystem: The Evolution of Measurement Tools for Comparative High-Impact Female Entrepreneur Development,1-27.
  • Akyol, C. (2017). Girişimci Kadınların Bölge Kalkınmasına Katkıları; Artvin Örneği. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (Kadın Özel Sayısı), 443-464.
  • Aksay, B. (2019). Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin Son 10 Yılı: Alanyazın Taraması ve Öneriler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 35-51.
  • Arıkan, C. (2016). Kadın Girişimcilikte Başarı ve Başarıyı Etkileyen Faktörler: Bursa Örneği, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(3), 138-156.
  • Aşkın, E. Ö., & Barış, S. (2016). Kadın İstihdamında Sosyal Sermayenin Etkisi: Tokat İlinde Kadın Girişimciler Üzerine Bir İnceleme, Business & Economics Research Journal, 7(2).
  • Audretsch D. B. (2003). Entrepreneurship: A Survey Of The Literature. European Communities, Belgium.
  • Banda, J. (2018). Personal Characteristics Of Successful Women Entrepreneurs In Mexico: A Conceptual Exploratory Study. Small Business Institute Journal, 14(1), 19-29.
  • Bekh, O. (2014). Training and Support for Women’s Entrepreneurship. ETF Working Paper, European Training Foundation.
  • Berger, E.S.C., & Kuckertz A. (2016). Female Entrepreneurship In Startup Ecosystems Worldwide. Journal of Business Research ,69, 5163-5168.
  • Birley, S. (1989). Female Entrepreneurs: Are They Really Different? Journal of Small Business Management, 27, 32–37.
  • Bowen, D. D., & Hisrich, R.D. (1986). The Female Entrepreneur: A Career Development Perspective. Academy of Management Review, 11, 393–407.
  • Bozkurt, Ö.Ç., Kalkan A., Koyuncu O. ve Alparslan A.M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15,229-247.
  • Brush, C. G. (1992). Research On Women Business Owners: Past Trends, A New Perspective And Future Directions. Entrepreneurship Theory and Practice, 16, 5–30.
  • Brush, C.G., & Cooper S.Y. (2012). Female Entrepreneurship And Economic Development: An International Perspective. Entrepreneurship & Regional Development, 24:1-2, 1-6.
  • Brush, C. G., De Bruin, A., & Welter, F. (2009). A Gender-Aware Framework For Women’s Entrepreneurship. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1, 8–24.
  • Byrne, J., Fattoum, S., & Diaz Garcia, M.C. (2019). Role Models And Women Entrepreneurs: Entrepreneurial Superwoman Has Her Say. Journal of Small Business Management, 57(1): 154–184.
  • Çakır, A., & Arşit, D. (2021). Kadın Girişimcilerin İşlerini Kurarken Karşılaştıkları Sorunların Demografik Faktörler Bağlamında İncelenmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 421-438.
  • Çelik, G. M. (2018). Kadın Girişimcilerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri-TR71 Düzey 2. Bölgesi Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Coughlin, J. H., &Thomas, A. R. (2002). The Rise Of Women Entrepreneurs: People, Processes, And Global Trends. London: Greenwood Publishing Group
  • De Bruin, A., Brush, C. G., & Welter, F. (2007). Advancing A Framework For Coherent Research On Women’s Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 31, 323–339.
  • Demir, Ö., & Sezgin, E.E. (2020). Kadın Girişimciliği ve Karşılaştıkları Sorunlar: Elazığ, Türkiye’den Yerel Bir Bulgu. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 236-254.
  • Díez-Martín, F., Blanco-González, A., & Prado-Román, C. (2016). Explaining Nation-Wide Differences In Entrepreneurial Activity: A Legitimacy Perspective. International Entrepreneurship and Management Journal, 12, 1079-1102.
  • Durukan, L. (2021). Türkiye'de Kadın Girişimcilerin Desteklenmesinde KOSGEB’in Rolü. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(1), 17-37.
  • Erol, Y., & Çiçek, A. (2020). Kadın Girişimcilerin İş Kurma Süreçlerinde Karşılaştığı Sorunlar ve Demografik Faktörlerle İlişkisi: Orta Anadolu Örneği. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 4(1), 72-94.
  • European Instutite For Gender Equality (EIGE) (2015). Promoting Women’s Economic Independence And Entre¬preneurship-Good Practices, Luxembourg: Publications Office Of the European Union.
  • Filizöz, B. & Yaraş, D. (2020). Kadın Girişimci Profilinin Belirlenmesine Yönelik TR72 Bölgesinde Bir Araştırma. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(8), 179-196.
  • Foss, L., Henry, C., Ahl, H., & Mikalsen, G. H. (2019). Women’s Entrepreneurship Policy Research: A 30-Year Review Of The Evidence. Small Business Economics, 53:409–429.
  • Global Entrepreneurship Monitor (2021). Women’s Entrepreneurship 2020/21: Thriving Through Crisis, London.
  • Goyal,P., & Yadav V. (2014). To Be or Not To Be A Woman Entrepreneur In A Developing Country?. Psychosociological Issues in Human Resource Management, 2(2), 68–78.
  • Gökçil, T. (2019). Girişimcilik ve Kadın Girişimciliği İş Yaşam Dengesinde Engel ve Fırsat Analizi: Konya İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: KTO Karatay Üniversitesi.
  • Gundry, L. K., Ben-Yoseph, M., & Posig, M. (2002). Contemporary Perspectives on Women’s Entrepreneurship: A Review And Strategic Recommendations. Journal of Enterprising Culture, 10, 67–86.
  • Gül M. & Gül, G. (2018). Balıkesir İlinde Kadın Girişimci Profili ve Sorunları: Yiyecek Sektörü Üzerine Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (56), 82-96.
  • Güleç, S. (2011). Kadın Girişimciliği-Karaman Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Halaç S., D. & Meşe G. (2021). Toplumsal Cinsiyet Bakış Açısından Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin Durumu. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 255-270.
  • Henry, C., Foss, L., & Ahl, H. (2015). Gender and Entrepreneurship Research: A Review of Methodological Approaches. International Small Business Journal, 34(3), 217-241.
  • Hisrich, R.D., & Ozturk, S.A. (1999). Women Entrepreneurs in a Developing Economy. Journal of Management Development, 18(2): 114–124.
  • International Finance Corporation (2011). Strengthening Ac¬cess to Finance For Women Owned SME’s In Developing Countries. Washington.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın.
  • Kalim, A. (2019). Women Entrepreneurshıp: Turning Challenges Into Opportunitıes. Proceedings of 2nd International Conference on Business Management, Innovative Educational Solutions, 1-23.
  • Keskin, S. (2014). Türkiye’de Kadın Girişimcilerin Durumu. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 71-94.
  • Kırçiçek, Ö. B. ve Aytar, O. (2021). Kadın Girişimciliği: Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (24), 516-523.
  • Kobeissi, N. (2010). Gender Factors and Female Entrepreneurship: International Evidence and Policy Implications. Journal of International Entrepreneurship, 8: 1-35.
  • Kritikos, A. S. (2014). Entrepreneurs And Their Impact on Jobs And Economic Growth. IZA World of Labor,8, 1-10.
  • Lotti, F. (2006). Entrepreneurship:Is There A Gender Gap? 1-25, https://www.researchgate.net/publication/228725164_Entrepreneurship_is_there_a_Gender_Gap (18.09.2020).
  • McGowan P., Redeker C.L., Cooper S.Y., & Greenan K. (2012). Female Entrepreneurship and The Management Of Business And Domestic Roles: Motivations, Expectations And Realities. Entrepreneurship and Regional Development, 24:1-2, 53-72.
  • Meyer, N., & De Jongh, J. (2018). The Importance of Entrepreneurship As A Contributing Factor To Economic Growth And Development: The Case Of Selected European Countries. Journal of Economics and Behavioral Studies, 10(4), 287-299.
  • Minniti, M. ve Naudé, W. (2010). What Do We Know About The Patterns and Determinants of Female Entrepreneurship Across Countries?. The European Journal of Development Research,22, 277–293.
  • Mirchandani, K. (1999). Feminist Insight On Gendered Work: New Directions In Research On Women And Entrepreneurship. Gender, Work and Organization, 6, 224–235.
  • Morkoç, H., Karabulut, E., Aktaşoğlu, C., & Arslan, R. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Bartın İlindeki Kadın Girişimciler Üzerine Etkileri. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(24), 451-466.
  • Nayır, D.Z. (2008). İşi ve Ailesi Arasındaki Kadın: Tekstil ve Bilgi İşlem Girişimcilerinin Rol Çatışmasına Getirdikleri Çözüm Stratejileri. Ege Akademik Bakış, 8 (2),631-650.
  • Newbold, P. (1995). Statistics for Business and Economics. PrenticeHall, New Jersey.
  • OECD (2004). Women’s Entrepreneurshıp: Issues and Policies. OECD Publications, Paris.
  • Olarewaju T., &Fernando J. (2020). Gender Inequality and Female Entrepreneurship In Developing Countries., In: Leal Filho W., Azul A., Brandli L., Lange Salvia A., Wall T. (eds) Decent Work and Economic Growth. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Cham: Springer International Publishing 1-9.
  • Özyılmaz, A.M. (2016). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Girişimci Kadınların Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Piacentini, M. (2013). Women Entrepreneurs In The OECD: Key Evi¬dence And Policy Challenges. OECD Social, Employment and Migration Working Papers, No 147, OECD Publishing,
  • Poggesi, S., Mari, M., & De Vita, L. (2016). What’s New In Female Entrepreneurship Research? Answers From The Literature. International Entrepreneurship and Management Journal,12, 735–764.
  • Ramadani, V., Gerguri, S., Dana, L. P., & Tasaminova, T. (2013). Women entrepreneurs in the Republic of Macedonia: Waiting For Directions. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 19(1), 95-121.
  • Roy, S., & Manna, S. (2014). Women In Entrepreneurship: Issues Of Motivation and Choice of Business. Journal of Entrepreneurship and Management, 3(2), 1-8.
  • Şahin, E. (2009). Kadın Girişimcilik ve Konya İlinde Kadın Girişimcilik Profili Üzerine Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 287 – 309.
  • Sarfaraz, L., Faghih, N., & Majd, A.A. (2014). The Relationship Between Women Entrepreneurship And Gender Equality. Journal of Global Entrepreneurship Research, 4(6), 1-11.
  • Sencer M. (1989). Toplum Bilimlerinde Yöntem. Beta Basım, İstanbul.
  • Şenel, K., & Genç, K. Y. (2021). Examining Profile of Entrepreneurs Benefit From KOSGEB New Entrepreneur Support In TRA2 Region. Asya Studies, 5(18), 347-358.
  • Soysal, A. (2010). Türkiye'de Kadın Girişimciler: Engeller ve Fırsatlar Bağlamında Bir Değerlendirme. Ankara Üniversitesi S.B.F Dergisi,65(1), 83-114.
  • Sullivan, D. M., & Meek W. R. (2012). Gender And Entrepreneurship: A Review And Process Model. Journal of Managerial Psychology, 27, 428–458.
  • Tahtalı, F.A. (2018). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Malatya Kentsel Alanda Kadın Girişimciler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (2018). Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). (Erişim: 22.10.2022), https://www.aile.gov.tr/ksgm/ulusal-eylem-planlari/kadinin-guclenmesi-strateji-belgesi-ve-eylem-plani-2018-2023/
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). (Erişim: 22.10.2022), https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/On_Birinci_Kalkinma_Plani-2019-2023.pdf
  • T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (2017). 2014-2023 Ulusal İstihdam Stratejisi. (Erişim: 22.10.2022), http://www.sp.gov.tr/tr/temel-belge/s/156/Ulusal+Istihdam+Stratejisi+_2014-2023_+ve+Eylem+Planlari+_2017-2019
  • Tok, N., Tunalıoğlu, R., Çobanoğlu, F., & Türker, E. (2016, Mayıs 25-27). Kadın Girişimcilerin Bazı Sosyo-Ekonomik Karakteristiklerinin Belirlenmesi. XII. Ulusal Tarım Ekonomi Kongresi.
  • Torun, H. (2019). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın Girişimcilere Dönük Tutumların Sosyolojik Olarak İncelenmesi (Samsun İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Turan, N., & Hepkul, A. (2016). Girişimciliğin Motivasyonel Faktörlerinin Cinsiyet Açısından İncelenmesi: Mikro İşletmelerde Bir Saha Araştırması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19/36(1), 663-685.
  • TÜSİAD (2002). Türkiye’de Girişimcilik. Yayın No: TÜSİAD-T/2002-12/340, Ankara. (Erişim: 22.10.2022), https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/1880-turkiyede-girisimcilik
  • Uluköy, M., & Bayraktaroğlu, S. (2014). A Field Research About Oppression Incurred of Woman Entrepreneurs in Patriarchal Societies. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 356-369.
  • United Nations Department of Economic and Social Affairs Statistics Division (2018). Technical Report on Measuring Entrepreneurship: Lessons Learned from the EDGE Project, United Nations, New York.
  • Ummah S., & Gunapalan S. (2013). Push and Pull Motivation Factors For Women Entrepreneurship. The International Journal for Economics and Business Management, 3(1)83-90.
  • Uzun, H., & Çakmak Ö. (2020). Dünden Bugüne İş Dünyasında Kadın Girişimciliği; Malatya Örneği. Euroasia Journal of Socıal Sciences & Humanities, 7(4),11-26.
  • Ürper, Y. (2013). Girişimcilik, T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayını No: 3002, Eskişehir.
  • Yeniçeri, Ö. ve İnce, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Yetim, N. (2002). Sosyal Sermaye Olarak Kadın Girişimciler: Mersin Örneği. Ege Akademik Bakış Dergisi, 2(1), 79-92.
Toplam 79 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Dimelik Şenel 0000-0003-2328-2621

Uğur Sevim 0000-0001-6420-3905

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dimelik Şenel, A., & Sevim, U. (2022). Kadın Girişimciliği Üzerine Bir Araştırma: Giresun Örneği. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 7(2), 171-185.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.