Blockchain technology has yet to be widely adopted by commercial companies worldwide. However, it stands out with its features of securely storing and verifying digital transactions. Therefore, as in many sectors, it is also being integrated into business models aiming at nature preservation. In this regard, the purpose of this study is to evaluate blockchain-based companies' use of social media to raise awareness about the climate crisis. This study was designed using the qualitative case study approach. For this purpose, 295 Twitter (now marketed as X) content of Single Earth, a blockchain-based company aiming to fight against climate change and to preserve nature, were analysed between 2022-3..Data were analysed using MAXQDA and Microsoft Excel. Analysis of Twitter content reveals the company's strong emphasis on promoting knowledge on climate and adopting green technology solutions. This study contributes to a better understanding of blockchain-based companies' use of social media in combating the climate crisis.
blokchain technology social media single earth content analysis
Dergi sistemine yüklenen makalemizin, etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar arasında yer aldığını beyan ederiz.
Blokzincir teknolojisinin henüz dünya çapındaki ticari şirketler tarafından yaygın olarak benimsenmesi gerçekleşmemiştir. Ancak bu teknoloji, dijital işlemleri güvenli bir şekilde saklama ve doğrulama özellikleriyle ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle birçok sektörde olduğu gibi doğanın korunmasına yönelik iş modellerine de entegre edilmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı blokzincir tabanlı şirketlerin iklim krizi konusunda farkındalık yaratmak amacıyla sosyal medya kullanımlarını değerlendirmektir. Bu çalışma nitel vaka çalışması yaklaşımı kullanılarak tasarlanmıştır.Bu amaçla, iklim değişikliğiyle mücadele etmeyi ve doğayı korumayı amaçlayan blokzincir tabanlı şirket Single Earth'ün 2022-3 yılları arasındaki 295 Twitter (artık X olarak bilinen) içeriği analiz edilmiştir. Veriler MAXQDA ve Microsoft Excel kullanılarak analiz edilmiştir. Twitter içeriğinin analizi, şirketin iklim konusunda bilginin desteklenmesi ve yeşil teknoloji çözümlerinin benimsenmesi konusuna güçlü bir vurgu yaptığını ortaya koymaktadır. Bu çalışma, blokzincir tabanlı şirketlerin iklim kriziyle mücadelede sosyal medya kullanımının daha iyi anlaşılmasına katkıda bulmaktadır.
Blokzincir teknoloji Sosyal medya Single.Earth İçerik analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, İnovasyon Yönetimi, Yönetimde Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.