Araştırmada, çocukların sporda hayal etme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Ankara ilinde yer alan aile yaşam merkezlerine aktif olarak devam eden çocukların katılımı ile sağlanmıştır. Araştırmada bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçek Hall ve diğ. (2009) tarafından geliştirilmiş olup, Türkçeye Kafkas (2011) tarafından uyarlanmıştır. Ölçek, toplam 21 madde ve beş alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçekte ters kodlanan madde bulunmamaktadır. Araştırma grubunu, Ankara ili içerisinde Aile Yaşam Merkezlerinde, cimnastik, badminton ve karate branşlarından en az birine aktif olarak devam eden 617 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada normallik dağılımı sonrası, ikili gruplar için t-Testi, çoklu gruplar için ise One-Way Anova testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, cinsiyet açısından kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık tespit edilirken, antrenman süresi ve spor branşı değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Spor yapma süresi açısından ise ölçeğin alt boyutlarına ilişkin anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Sonuç olarak çocuklarda hayal etme algısının, kız öğrencilerde daha fazla kullanıldığı, spor yapma süresinin, hayal etme becerisi üzerinde olumlu yönde etkileri olduğu ancak spor branşının hayal etme yeteneği üzerindeki etkilerinin değişken olduğu ve araştırılmaya açık olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |