Bu çalışmanın amacı turizm eğitiminde İngilizce öğretimine yönelik yapılan çalışmaları değerlendirmektir. 62 adet araştırma bu çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Turizm eğitiminde İngilizce öğretimine yönelik yapılan çalışmalara Web of Science, ERIC, SCOPUS, ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi), Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi ve Google Akademik veri tabanlarından ulaşılmıştır. Çalışmanın örneklemi 55 adet makale ve 7 tezden oluşmaktadır. Bu çalışmada yer alan araştırmalar türü, yayın yılı, yayın yeri, araştırma yöntemi, örneklem, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları ve değişken özellikleri incelenerek sınıflandırılmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, turizm eğitiminde İngilizce öğretimine yönelik yapılan araştırmaların son yıllarda arttığını, çoğunlukla makale şeklinde çalışmalara yer verildiğini, bu çalışmaların büyük bölümünün yurt dışında yapıldığını, deneysel araştırmalara ve doküman analizine ağırlık verildiğini ve en çok üniversite öğrencileri ile çalışmaların yapıldığını göstermektedir.
Turizm eğitimi, İngilizce Öğretimi, İngilizce Eğitimi, Meta Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |