Eğitim kurumlarında harcanan maddi ve manevi kaynakların etkin kullanılıp kullanılmadığının tespiti için okullar, belirli aralıklarla denet-lenmektedir. Bu araştırmanın amacı, kurum denetimine yönelik yöne-tici görüşlerini ve aynı bölgede bulunan eğitim kurumlarının denetim formlarını sunmaktır. Bu araştırma, doküman incelemesi ve görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu amaçla, Adana ilinden ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinden kurumlar ve yöneticiler seçilmiş-tir. Bu kapsamda, 11 adet kurum denetim raporuna ve 25 adet farklı amaçlarla gerçekleştirilmiş denetim raporuna ulaşılmıştır. Ayrıca yöne-ticiler ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanarak görüşmeler yapılmıştır. Veriler, betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araş-tırma sonuçlarına göre kurumlar, destekleme yetiştirme kursları, taşı-ma, yemekhane ve genel olmak üzere dört farklı açıdan denetlenmiş-tir. Genel denetim formları, 2010 ile 2015 yılları arasında bazı deği-şimlere uğramıştır. Yönetici görüşlerine göre mesleki gelişim ve örgüt kültürü açısından yapılan denetimlerin, oldukça faydalı ve geliştirici olduğu söylenebilir. Yöneticiler tarafından, şeffaflık ve yetkinlik açı-sından denetim faaliyetlerinin, üniversite gibi bağımsız kişi ya da ku-rumlar tarafından yapılması önerilmiştir.
Eğitim denetimi kurum denetimi kurum denetim raporları yönetici görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |