Araştırma, üniversite öğrencilerine uygulamalı derslerde verilen uzaktan eğitimin yaz staj uygulamalarındaki yeterliliklerine etkisini amaçlamaktadır. Çalışma; Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bir üniversitede Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2021-2022 eğitim öğretim yılının Güz Dönemi’nde yapılmıştır. Çalışmanın evreni 250 öğrenciyle oluşturulurken, örneklemi ise; 202 öğrenciyle belirlenmiştir. Tanımlayıcı, nicel ve kesitsel tipte olan çalışma 43 soruluk anket uygulanmasıyla en fazla 10 dakika süre alacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Salgın Sürecinin Eğitime Etkisi ölçeği ölçek puanları normal dağılım varsayımını sağladığı için parametrik testlerden; bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi, Bonferoni testi kullanılmıştır. Ölçeğe ilişkin güvenirlikler Cronbach Alpha ile incelenmiştir. Çalışmada kullanılan Salgın Sürecinin Eğitime Etkisi ölçeğinin Cronbach’s Alpha (α) güvenirlik katsayısı değeri 0,725 bulunmuştur, bu da çalışmanın oldukça güvenilir olduğunu göstermektedir. Ölçek puanı ile ölçeğin alt boyut puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır (p<0,05). Çalışmada öğrencilerin %76,7’si uzaktan eğitimin staj için yeterli olmadığını düşünmektedir ve %66,8 öğrenci, uygulamalı derslerde eğitimin uzaktan devam etmesini istememektedir. Çalışmada yüz yüze uygulama yapmayıp, pratik kazanmadan sadece teoride aldıkları bilgilerle yaz stajına çıkan öğrencilerin, sahada aktif uygulamalar konusunda yetersiz ve etkisiz hissettikleri belirtilmektedir.
öğrenci sağlık hizmetleri uygulamalı eğitim uzaktan eğitim Applied Education Distance Learning
The research aims at the effect of distance education given in applied courses to university students on their proficiency in summer internship applications. Study; Vocational School of Health Services at a university in the Southeastern Anatolia Region of Turkey was held in the Fall Semester of the 2021-2022 academic year. While the universe of the study was created with 250 students, the sample was; It was determined with 202 students. The study, which is descriptive, quantitative and cross-sectional, was carried out to take a maximum of 10 minutes by applying a 43-question questionnaire. As the scale scores of the Impact of the Epidemic Process on Education scale provide the assumption of normal distribution, it is one of the parametric tests; independent samples t test, one-way analysis of variance (ANOVA) test, Bonferoni test were used. The reliability of the scale was examined with Cronbach Alpha. The Cronbach's Alpha (α) reliability coefficient value of the scale of the Effect of the Epidemic Process on Education used in the study was found to be 0.725, which shows that the study is quite reliable. There is a statistically significant difference between the scale score and the sub-dimension scores of the scale (p<0.05). In the study, 76.7% of the students think that distance education is not sufficient for internship and 66.8% of the students do not want to continue the education remotely in applied courses. It is stated in the study that students who do not practice face-to-face and go to summer internship with only the knowledge they receive in theory without gaining practice feel inadequate and ineffective about active applications in the field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |