Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 1, 13 - 26, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518976

Öz


Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme Kitabı, Kanyılmaz Matbaası. 1.baskı.s. 24-33İzmir.
  • Ala, Ş. 2010. Personeli Güçlendirmenin, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde Etiksel Davranışın Rolü. Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aslan, Ş. 2013. Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları Kitabı. Eğitim Yayınevi. 1.baskı s. 25. Konya.
  • Aslan, Ş. 2009. Duygusal Zekâ ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik Kitabı. Nobel Yayınları. 1.Basım. s. 33. Ankara
  • Ataklı, A., ve Kaplan, A. 2016. Tıbbi Dokümantasyon Ve Sekreterlik Bölümü Ders Kitabı. Güneş Tıp Kitabevi. s. 169. Ankara.
  • Ataman, G. 2002. İşletme Yönetimi Kitabı. 2.Baskı. Türkmen Kitabevi.s. 165-200. İstanbul
  • Barutçugil, İ. 2004. Performans Yönetimi Kitabı. Kariyer Yayınları. 2.Baskı. s.394-400.İstanbul
  • Bryman A, Cramer D, 2001. Quantitativedataanalysiswith SPSS 12 and 13; A guideforsocialscientists. Taylor&FrancisGroup, London and New York. ISBN 0-203-49818-6 Master e-book ISBN, 1-359.
  • Comrey, A.,& Lee, H. (1992). A firstcourse in factoranalysis. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Conger, A. Ş. Ve Kanungo, N. R. 1988. The Empowerment Process: IntegratingTheory and Practice. Academy of Management Review, 13 (3), p. 471-482.
  • Cook, S. 1994. The CulturalImplications of Empowerment, Empowerment in Organizations, 2, p. 9-13.
  • Crossman, A.,Abouzaki, B. (2003). JobSatisfaction and EmployeePerformance of LebaneseBankingStaff, Journal of ManagerialPsychology, 18 (4), pp.368-376
  • Dedeoğlu, T., 2018. Fizyoterapistlerin Mesleki Profesyonelliklerini Uygulayabilme Düzeylerinin Araştırılması, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep 2018.
  • Doğan, S. 2003.Personel Güçlendirme Kitabı,Sistem Yayıncılık. 1.Basım.2003, s. 25-50.İstanbul,
  • Durmuş, M. 2015. “Kamu Kurumu Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışı Gösterme Düzeylerinin Çalışan Algısı Yönüyle İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Örneği” Yüksek Lisans Tezi
  • Durukan, S., Akyürek, Ç. veCoşkun, E. 2010. Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi’nde Çalışan Hemşirelerin Örgütsel Güven, Güçlendirme Ve Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), s. 411-434.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. 2009.İşbirlikçi Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarısı ve Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, (1), s.13-27.
  • Gökçe, O. ve Atabey, N, A. 2001.Davranış Bilimleri Kitabı, 2.baskı, Dizgi Ofset. S.23-24.Konya
  • Gülcan, F. M. 2007. Örgütsel Değişimde Etkin Bir Yöntem: Personel Güçlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Gürbüz, G. 2012. “Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma” Yüksek Lisans Tezi
  • Gök, G. S. ve Beduk, A. 2014. Vekalet Teorisi Kapsamında Hedeflere Ulaşılması Bakımından Örgüt İçi İlişkilerde Personel Güçlendirmenin Önemi, ResearchJournal of Business & Management, 1(4), 436-447.
  • Höpfl, H. 1994. Empowerment and theManagerialPerogative. Empowerment in Organizations, 2 (3), 39-44.
  • Karahan, A. 2009. İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Katkısı Açısından Personel Güçlendirme Yaklaşımı: Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Örneği, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 95-114.
  • Kaya, N. 2007. Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2) ss:175-190.
  • Koçel, T. 2003. İşletme Yöneticiliği (6.baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Koçel, T. 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul, s.408-420.
  • Laschinger, K. S. Heather, Finegan, Joan, Shamian, Judith and Wilk, Piotr2001. Impact of Structural and Psychological Empowerment on JobStrain in NursingWorkSettings. Journal of Nursing Administration, 31, 5, 2001, p. 260 –72
  • Özdemir, E. 2003. “Liderlik ve Etik” Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, sayı:22(2) s.151
  • Özgen, E. 2003. İletişim ve Liderlik, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 18, s.10-12
  • Sancar, A. 2012. Personel Güçlendirme Algısı İle Dönüştürücü Liderlik Arasındaki İlişkiler: Kamu Kuruluşunda Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Sarıçam, Ö. 2011. Başarı Güdüsünün, Kriz Dönemlerinde Bireysel Karar Verme Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Gebze Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Spence, J. T.,Helmreich, R. L. 1983. Achievement-relatedmotives and behavior. In J. T. Spence (Ed.), Achievement and achievementmotives: Psychological and sociologicalapproaches (p. 10-74). San Francisco, CA: Freeman.
  • Spreitzer, G. M. 1995. SocialStructuralCharacteristics of Psychological Empowerment. Academy of Management Journal, 39 (2), p. 483-505.
  • Spreitzer, M. Gretchen, Kizilos, A. Mark and Nason, W. Stephen 1997. A Dimensional Analysis of theRelationshipBetweenPsychological Empowerment and Effectiveness, Satisfaction and Strain. Journal of Management , 23 (5), p. 679-704
  • Şen, G. 2010. Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarında Çalışan Hemşirelerin Personel Güçlendirme Algılamalarına İlişkin Bir Uygulama. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Şimşek, S. 2006. Örgütlerde personel Güçlendirme ve Emniyet Örgütünde Personel Güçlendirme Yaklaşımının Belirlenmesine Yönelik Öneriler. Polis Dergisi, 42, s. 1-26.
  • Şimşek, M.Ş. 2007. Yönetim Ve Organizasyon Kitabı 9.Baskı Adım Matbaacılık s.39-125 Konya.
  • Teare, R.,İngram, H., Prestoungrange, G. ve Sandelands, E. 2002. High Performance Learning at Work. International Journal of ContemporaryHospitalityMangement, 14 (7), p.375-381
  • Tuna, M., Bircan, H. ve Yeşiltaş, M., 2012. Etik Liderlik Ölçeği’nin Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması: Antalya Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 2 s.6-11
  • Uzun, G. 2007. Personel Güçlendirme Yöntemleri ve Honda Türkiye A.Ş.’deki İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Vogt, J ve Murrel, K. 1990.empowerment in organization, Amsterdam: preffer and co. p.5-8
  • Yatkın, A. 2008. Etik Düşünce ve Davranışın Yerel Yönetimlerde Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Rolü ve Önemi: Elazığ Belediyesi Örnek Alan Araştırması, Fırat UniversityJournal of Social Science, C 18, S 1, s.16
  • Zencir, E. 2004. Bir Liderlik Modeli Olarak Personel Güçlendirme: Ankara’da Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.

THE DIFFERENCES OF DEMOGRAFICS IN HEALTH EMPLOYEES EMPOWERMENT, ACHIEVEMENT MOTIVE AND ETHICS LEADERSHIP

Yıl 2018, Sayı: 1, 13 - 26, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518976

Öz

    ABSTRACT      

    Personnel empowerment refers to
giving employees the power and authority. in addition, employees have synergy
and energy added. With the strengthening of the employees, the concept of team
spirit will be strengthened. Achievement motive; being successful is defined as
the need to achieve its goal or even be superior. Ethical leadership is defined
as taking balanced decisions, being honest, acting according to the principles,
leadership approach based on attention to business. This research was carried
out to reveal the differences of demografics in health employees empowerment,
achievement motive and ethics leadership.

    The
foundation of this research is formed by the healthcare employees working at
the Selcuk University Selcuk Faculty of Medicine Hospital. It has been paid
attention to choosing the samples that consist of the numbers of questions that
are around five and ten. The work was done by using the simple and random
methods in the stage of applying the samples and getting legal permission. The
research has been in the forms of demographic survey question forms, employee
empowerment measures, achievement motivation measures and ethical leadership
measures.

    290 participants participated in
this study. The participants consist of 110 female and 180 male health
personnel. According to the gender variable of participants, no significant
difference was found between the strengthening of health workers, achievement
motivation and ethical leadership scale. Significant differences were found on
the scales according to the age variable. It has been seen that ethical
leadership perception increases as age progresses. According to the marital
status variable, a significant difference was found between staff empowerment,
achievement motivation and ethical leadership. It is concluded that those who
make a difference are married.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme Kitabı, Kanyılmaz Matbaası. 1.baskı.s. 24-33İzmir.
  • Ala, Ş. 2010. Personeli Güçlendirmenin, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde Etiksel Davranışın Rolü. Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aslan, Ş. 2013. Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları Kitabı. Eğitim Yayınevi. 1.baskı s. 25. Konya.
  • Aslan, Ş. 2009. Duygusal Zekâ ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik Kitabı. Nobel Yayınları. 1.Basım. s. 33. Ankara
  • Ataklı, A., ve Kaplan, A. 2016. Tıbbi Dokümantasyon Ve Sekreterlik Bölümü Ders Kitabı. Güneş Tıp Kitabevi. s. 169. Ankara.
  • Ataman, G. 2002. İşletme Yönetimi Kitabı. 2.Baskı. Türkmen Kitabevi.s. 165-200. İstanbul
  • Barutçugil, İ. 2004. Performans Yönetimi Kitabı. Kariyer Yayınları. 2.Baskı. s.394-400.İstanbul
  • Bryman A, Cramer D, 2001. Quantitativedataanalysiswith SPSS 12 and 13; A guideforsocialscientists. Taylor&FrancisGroup, London and New York. ISBN 0-203-49818-6 Master e-book ISBN, 1-359.
  • Comrey, A.,& Lee, H. (1992). A firstcourse in factoranalysis. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Conger, A. Ş. Ve Kanungo, N. R. 1988. The Empowerment Process: IntegratingTheory and Practice. Academy of Management Review, 13 (3), p. 471-482.
  • Cook, S. 1994. The CulturalImplications of Empowerment, Empowerment in Organizations, 2, p. 9-13.
  • Crossman, A.,Abouzaki, B. (2003). JobSatisfaction and EmployeePerformance of LebaneseBankingStaff, Journal of ManagerialPsychology, 18 (4), pp.368-376
  • Dedeoğlu, T., 2018. Fizyoterapistlerin Mesleki Profesyonelliklerini Uygulayabilme Düzeylerinin Araştırılması, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep 2018.
  • Doğan, S. 2003.Personel Güçlendirme Kitabı,Sistem Yayıncılık. 1.Basım.2003, s. 25-50.İstanbul,
  • Durmuş, M. 2015. “Kamu Kurumu Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışı Gösterme Düzeylerinin Çalışan Algısı Yönüyle İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Örneği” Yüksek Lisans Tezi
  • Durukan, S., Akyürek, Ç. veCoşkun, E. 2010. Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi’nde Çalışan Hemşirelerin Örgütsel Güven, Güçlendirme Ve Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), s. 411-434.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. 2009.İşbirlikçi Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarısı ve Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, (1), s.13-27.
  • Gökçe, O. ve Atabey, N, A. 2001.Davranış Bilimleri Kitabı, 2.baskı, Dizgi Ofset. S.23-24.Konya
  • Gülcan, F. M. 2007. Örgütsel Değişimde Etkin Bir Yöntem: Personel Güçlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Gürbüz, G. 2012. “Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma” Yüksek Lisans Tezi
  • Gök, G. S. ve Beduk, A. 2014. Vekalet Teorisi Kapsamında Hedeflere Ulaşılması Bakımından Örgüt İçi İlişkilerde Personel Güçlendirmenin Önemi, ResearchJournal of Business & Management, 1(4), 436-447.
  • Höpfl, H. 1994. Empowerment and theManagerialPerogative. Empowerment in Organizations, 2 (3), 39-44.
  • Karahan, A. 2009. İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Katkısı Açısından Personel Güçlendirme Yaklaşımı: Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Örneği, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 95-114.
  • Kaya, N. 2007. Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2) ss:175-190.
  • Koçel, T. 2003. İşletme Yöneticiliği (6.baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Koçel, T. 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul, s.408-420.
  • Laschinger, K. S. Heather, Finegan, Joan, Shamian, Judith and Wilk, Piotr2001. Impact of Structural and Psychological Empowerment on JobStrain in NursingWorkSettings. Journal of Nursing Administration, 31, 5, 2001, p. 260 –72
  • Özdemir, E. 2003. “Liderlik ve Etik” Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, sayı:22(2) s.151
  • Özgen, E. 2003. İletişim ve Liderlik, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 18, s.10-12
  • Sancar, A. 2012. Personel Güçlendirme Algısı İle Dönüştürücü Liderlik Arasındaki İlişkiler: Kamu Kuruluşunda Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Sarıçam, Ö. 2011. Başarı Güdüsünün, Kriz Dönemlerinde Bireysel Karar Verme Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Gebze Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Spence, J. T.,Helmreich, R. L. 1983. Achievement-relatedmotives and behavior. In J. T. Spence (Ed.), Achievement and achievementmotives: Psychological and sociologicalapproaches (p. 10-74). San Francisco, CA: Freeman.
  • Spreitzer, G. M. 1995. SocialStructuralCharacteristics of Psychological Empowerment. Academy of Management Journal, 39 (2), p. 483-505.
  • Spreitzer, M. Gretchen, Kizilos, A. Mark and Nason, W. Stephen 1997. A Dimensional Analysis of theRelationshipBetweenPsychological Empowerment and Effectiveness, Satisfaction and Strain. Journal of Management , 23 (5), p. 679-704
  • Şen, G. 2010. Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarında Çalışan Hemşirelerin Personel Güçlendirme Algılamalarına İlişkin Bir Uygulama. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Şimşek, S. 2006. Örgütlerde personel Güçlendirme ve Emniyet Örgütünde Personel Güçlendirme Yaklaşımının Belirlenmesine Yönelik Öneriler. Polis Dergisi, 42, s. 1-26.
  • Şimşek, M.Ş. 2007. Yönetim Ve Organizasyon Kitabı 9.Baskı Adım Matbaacılık s.39-125 Konya.
  • Teare, R.,İngram, H., Prestoungrange, G. ve Sandelands, E. 2002. High Performance Learning at Work. International Journal of ContemporaryHospitalityMangement, 14 (7), p.375-381
  • Tuna, M., Bircan, H. ve Yeşiltaş, M., 2012. Etik Liderlik Ölçeği’nin Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması: Antalya Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 2 s.6-11
  • Uzun, G. 2007. Personel Güçlendirme Yöntemleri ve Honda Türkiye A.Ş.’deki İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Vogt, J ve Murrel, K. 1990.empowerment in organization, Amsterdam: preffer and co. p.5-8
  • Yatkın, A. 2008. Etik Düşünce ve Davranışın Yerel Yönetimlerde Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Rolü ve Önemi: Elazığ Belediyesi Örnek Alan Araştırması, Fırat UniversityJournal of Social Science, C 18, S 1, s.16
  • Zencir, E. 2004. Bir Liderlik Modeli Olarak Personel Güçlendirme: Ankara’da Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.

SAĞLIK ÇALIŞANLARINDA PERSONEL GÜÇLENDİRME, BAŞARI GÜDÜSÜ VE ETİK LİDERLİĞİN DEMOGRAFİK AÇIDAN FARKLILIKLARI

Yıl 2018, Sayı: 1, 13 - 26, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518976

Öz

Personel güçlendirme çalışanlara güç ve yetki vermeyi
ifade etmektedir. Bunun yanında çalışanlara sinerji ve enerji katma anlamı da
bulunmaktadır. Çalışanların güçlendirilmesi ile birlikte ekip ruhu kavramı da
güçlenmiş olacaktır. Başarı güdüsü; Başarılı olmak, amacına ulaşma veya hatta üstün
olma ihtiyacı olarak tanımlanır. Etik liderlik ise dengeli doğru kararlar alma,
dürüst olma, prensiplerine göre hareket etme, işine özen göstermeye dayalı
liderlik yaklaşımı olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırma sağlık çalışanlarında
personel güçlendirme başarı güdüsü ve etik liderliğin demografik açıdan
farklılıkların ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.

Bu
çalışma Selçuk Üniversitesi Selçuk Tıp Fakültesi Hastanesi bünyesinde çalışan
sağlık çalışanları araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Örneklem seçimi
konusunda kullanılan ölçeklerdeki soru sayısının 5-10 katı arasında örneklem
seçilmesine dikkat edilmiştir. Çalışmanın uygulanması aşaması için
basit-rastgele örneklem yöntemi kullanılarak yasal izinler alınarak
uygulanmıştır. Araştırma anket formunda demografik soru formu, personel
güçlendirme ölçeği, başarı güdüsü ölçeği ve etik liderlik ölçeği bulunmaktadır.

Araştırmaya
290 kişi katılmıştır. 110 kadın, 180 erkek sağlık personeli olmaktadır. Katılımcıların
cinsiyet değişkenine göre personel güçlendirme, başarı güdüsü ve etik liderlik
ölçeğine göre anlamlılık testine bakıldığında anlamlılık bulunmamıştır.
Yaş
değişkenine göre ölçekler üzerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yaş
ilerledikçe etik liderlik algısı arttığı görülmüştür. Medeni durum değişkenine
göre personel güçlendirme, başarı güdüsü ve etik liderlik arası anlamlı
farklılık bulunmuştur. Farklılık oluşturanların evliler olduğu kanaatine
varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme Kitabı, Kanyılmaz Matbaası. 1.baskı.s. 24-33İzmir.
  • Ala, Ş. 2010. Personeli Güçlendirmenin, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde Etiksel Davranışın Rolü. Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Aslan, Ş. 2013. Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları Kitabı. Eğitim Yayınevi. 1.baskı s. 25. Konya.
  • Aslan, Ş. 2009. Duygusal Zekâ ve Dönüşümcü, Etkileşimci Liderlik Kitabı. Nobel Yayınları. 1.Basım. s. 33. Ankara
  • Ataklı, A., ve Kaplan, A. 2016. Tıbbi Dokümantasyon Ve Sekreterlik Bölümü Ders Kitabı. Güneş Tıp Kitabevi. s. 169. Ankara.
  • Ataman, G. 2002. İşletme Yönetimi Kitabı. 2.Baskı. Türkmen Kitabevi.s. 165-200. İstanbul
  • Barutçugil, İ. 2004. Performans Yönetimi Kitabı. Kariyer Yayınları. 2.Baskı. s.394-400.İstanbul
  • Bryman A, Cramer D, 2001. Quantitativedataanalysiswith SPSS 12 and 13; A guideforsocialscientists. Taylor&FrancisGroup, London and New York. ISBN 0-203-49818-6 Master e-book ISBN, 1-359.
  • Comrey, A.,& Lee, H. (1992). A firstcourse in factoranalysis. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Conger, A. Ş. Ve Kanungo, N. R. 1988. The Empowerment Process: IntegratingTheory and Practice. Academy of Management Review, 13 (3), p. 471-482.
  • Cook, S. 1994. The CulturalImplications of Empowerment, Empowerment in Organizations, 2, p. 9-13.
  • Crossman, A.,Abouzaki, B. (2003). JobSatisfaction and EmployeePerformance of LebaneseBankingStaff, Journal of ManagerialPsychology, 18 (4), pp.368-376
  • Dedeoğlu, T., 2018. Fizyoterapistlerin Mesleki Profesyonelliklerini Uygulayabilme Düzeylerinin Araştırılması, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep 2018.
  • Doğan, S. 2003.Personel Güçlendirme Kitabı,Sistem Yayıncılık. 1.Basım.2003, s. 25-50.İstanbul,
  • Durmuş, M. 2015. “Kamu Kurumu Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışı Gösterme Düzeylerinin Çalışan Algısı Yönüyle İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Örneği” Yüksek Lisans Tezi
  • Durukan, S., Akyürek, Ç. veCoşkun, E. 2010. Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi’nde Çalışan Hemşirelerin Örgütsel Güven, Güçlendirme Ve Bağlılık Düzeylerinin Belirlenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), s. 411-434.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. 2009.İşbirlikçi Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarısı ve Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, (1), s.13-27.
  • Gökçe, O. ve Atabey, N, A. 2001.Davranış Bilimleri Kitabı, 2.baskı, Dizgi Ofset. S.23-24.Konya
  • Gülcan, F. M. 2007. Örgütsel Değişimde Etkin Bir Yöntem: Personel Güçlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Gürbüz, G. 2012. “Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma” Yüksek Lisans Tezi
  • Gök, G. S. ve Beduk, A. 2014. Vekalet Teorisi Kapsamında Hedeflere Ulaşılması Bakımından Örgüt İçi İlişkilerde Personel Güçlendirmenin Önemi, ResearchJournal of Business & Management, 1(4), 436-447.
  • Höpfl, H. 1994. Empowerment and theManagerialPerogative. Empowerment in Organizations, 2 (3), 39-44.
  • Karahan, A. 2009. İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Katkısı Açısından Personel Güçlendirme Yaklaşımı: Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Örneği, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 95-114.
  • Kaya, N. 2007. Bireysel Başarı Güdüsü Organizasyonel Bağlılığı Nasıl Etkiler. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2) ss:175-190.
  • Koçel, T. 2003. İşletme Yöneticiliği (6.baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Koçel, T. 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul, s.408-420.
  • Laschinger, K. S. Heather, Finegan, Joan, Shamian, Judith and Wilk, Piotr2001. Impact of Structural and Psychological Empowerment on JobStrain in NursingWorkSettings. Journal of Nursing Administration, 31, 5, 2001, p. 260 –72
  • Özdemir, E. 2003. “Liderlik ve Etik” Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, sayı:22(2) s.151
  • Özgen, E. 2003. İletişim ve Liderlik, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 18, s.10-12
  • Sancar, A. 2012. Personel Güçlendirme Algısı İle Dönüştürücü Liderlik Arasındaki İlişkiler: Kamu Kuruluşunda Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Sarıçam, Ö. 2011. Başarı Güdüsünün, Kriz Dönemlerinde Bireysel Karar Verme Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Gebze Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Spence, J. T.,Helmreich, R. L. 1983. Achievement-relatedmotives and behavior. In J. T. Spence (Ed.), Achievement and achievementmotives: Psychological and sociologicalapproaches (p. 10-74). San Francisco, CA: Freeman.
  • Spreitzer, G. M. 1995. SocialStructuralCharacteristics of Psychological Empowerment. Academy of Management Journal, 39 (2), p. 483-505.
  • Spreitzer, M. Gretchen, Kizilos, A. Mark and Nason, W. Stephen 1997. A Dimensional Analysis of theRelationshipBetweenPsychological Empowerment and Effectiveness, Satisfaction and Strain. Journal of Management , 23 (5), p. 679-704
  • Şen, G. 2010. Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarında Çalışan Hemşirelerin Personel Güçlendirme Algılamalarına İlişkin Bir Uygulama. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Şimşek, S. 2006. Örgütlerde personel Güçlendirme ve Emniyet Örgütünde Personel Güçlendirme Yaklaşımının Belirlenmesine Yönelik Öneriler. Polis Dergisi, 42, s. 1-26.
  • Şimşek, M.Ş. 2007. Yönetim Ve Organizasyon Kitabı 9.Baskı Adım Matbaacılık s.39-125 Konya.
  • Teare, R.,İngram, H., Prestoungrange, G. ve Sandelands, E. 2002. High Performance Learning at Work. International Journal of ContemporaryHospitalityMangement, 14 (7), p.375-381
  • Tuna, M., Bircan, H. ve Yeşiltaş, M., 2012. Etik Liderlik Ölçeği’nin Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması: Antalya Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 2 s.6-11
  • Uzun, G. 2007. Personel Güçlendirme Yöntemleri ve Honda Türkiye A.Ş.’deki İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Vogt, J ve Murrel, K. 1990.empowerment in organization, Amsterdam: preffer and co. p.5-8
  • Yatkın, A. 2008. Etik Düşünce ve Davranışın Yerel Yönetimlerde Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Rolü ve Önemi: Elazığ Belediyesi Örnek Alan Araştırması, Fırat UniversityJournal of Social Science, C 18, S 1, s.16
  • Zencir, E. 2004. Bir Liderlik Modeli Olarak Personel Güçlendirme: Ankara’da Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Articles
Yazarlar

Şebnem Aslan Bu kişi benim

Fatih Sünbül

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, Ş., & Sünbül, F. (2018). SAĞLIK ÇALIŞANLARINDA PERSONEL GÜÇLENDİRME, BAŞARI GÜDÜSÜ VE ETİK LİDERLİĞİN DEMOGRAFİK AÇIDAN FARKLILIKLARI. Journal of Healthcare Management and Leadership(1), 13-26. https://doi.org/10.35345/johmal.518976