Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Sayı: 1, 14 - 25, 26.04.2023
https://doi.org/10.35345/johmal.1201591

Öz

Kaynakça

  • Amir LR, Tanti I, Maharani DA, Wimardhani YS, Julia V, Sulijaya B, Puspitawati R. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC Medical Education, 20(1), 1-8.
  • Catalano, A. J. (2018). Measurements in distance education: a compendium of ınstruments, scales, and measures of evualuating online learning. London: Taylor & Francis Ltd
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Demirağ H, Hintistan S. (2019). İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(1), 46-55.
  • Demir-Öztürk S, Eren E. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamına İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4 (2) , 67-84 .
  • Dewberry, C. (2004). Statistical methods for organizational research. London: Routledge.
  • Doğan İ, Duyan V. (2015). Sosyal hizmet öğrencilerinin yaz uygulamasinin sosyal hizmet uygulamasinin amaçlari açisindan değerlendirilmesi. Journal of Society & Social Work, 26(2), 105-125.
  • Evcili F, Güçlü G, Akkoyun S. (2021). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri ve Önerileri. Türk Fen ve Sağlık Dergisi (TFSD), 2(2), 82-8
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Gömleksiz MN, Pullu EK. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 477-502.
  • IDRE Stats. (t.y.). Enstitute for digitel research. Retrieved 11 20, 2019, from Factor Analysis, Spss Annotated Output: https://stats.idre.ucla.edu/spss/output/factor-analysis/
  • Karagöz N, Ağadayı E, Başer DA. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy, 11 (4), 149-158. DOI: 10.15511/tjtfp.20.00449.
  • Kılıç C, Bayrak M, Karaman S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin staj Uygulama Deneyimlerinin İncelenmesi: Uzaklığın Getirdiği Farklılıklar. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 31 Sayı: 5
  • Kızıltepe SK, Kurtgöz A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74), 558-66.
  • Kürtüncü M, Kurt A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Sahu P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4): e7541. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Şen Ö, Kızılcalıoğlu G. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252.
  • Şencan, H., & Fidan, Y. (2020). Normalıty Assumptıon In The Exploratory Factor Analy-Sıs Wıth Lıkert Scale Data And Testıng Its Effect On Factor Extractıon. Business &Amp; Management Studies: An International Journal, 8(1), 640–687. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1395
  • Tay YX, Cai S, Chow HC, Lai C. (2021). The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J. Med. Imaging. Radiat. Sci, 52(1), 3-8.
  • Terzi D, Akalın RB, Erdal B. (2020). COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8 (3) , 279-287.
  • Tuygar ŞF. (2016). Paramedik Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 92-100. URL: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL (Erişim tarihi: 30.11.2022)
  • Viner RM, Russell S.J, Croker H, Packer J, Ward J, Stansfield C, Booy R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4: 397–404 http://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wright LY. (2007). Comparison of student outcomes in distance learning internships versus traditional dietetic internships. Graduate Theses and Dissertations. University of South Florida. 3306903
  • Yenal S, Gültekin T. (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 7(1): 58-66.
  • Yong, A. G., & Pearce, S. (2013). A Beginner’s guide to factor analysis: Focusing on exploratory factor analysis. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2), pp. 79-94.
  • YÖK. (2021). Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği. Resmi Gazete. (17.06.2021) Sayı: 31514
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020b). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS20ErtelenmesiBasınAçıklaması.aspx

UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ

Yıl 2023, Sayı: 1, 14 - 25, 26.04.2023
https://doi.org/10.35345/johmal.1201591

Öz

Araştırma, üniversite öğrencilerine uygulamalı derslerde verilen uzaktan eğitimin yaz staj uygulamalarındaki yeterliliklerine etkisini amaçlamaktadır. Çalışma; Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bir üniversitede Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2021-2022 eğitim öğretim yılının Güz Dönemi’nde yapılmıştır. Çalışmanın evreni 250 öğrenciyle oluşturulurken, örneklemi ise; 202 öğrenciyle belirlenmiştir. Tanımlayıcı, nicel ve kesitsel tipte olan çalışma 43 soruluk anket uygulanmasıyla en fazla 10 dakika süre alacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Salgın Sürecinin Eğitime Etkisi ölçeği ölçek puanları normal dağılım varsayımını sağladığı için parametrik testlerden; bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi, Bonferoni testi kullanılmıştır. Ölçeğe ilişkin güvenirlikler Cronbach Alpha ile incelenmiştir. Çalışmada kullanılan Salgın Sürecinin Eğitime Etkisi ölçeğinin Cronbach’s Alpha (α) güvenirlik katsayısı değeri 0,725 bulunmuştur, bu da çalışmanın oldukça güvenilir olduğunu göstermektedir. Ölçek puanı ile ölçeğin alt boyut puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır (p<0,05). Çalışmada öğrencilerin %76,7’si uzaktan eğitimin staj için yeterli olmadığını düşünmektedir ve %66,8 öğrenci, uygulamalı derslerde eğitimin uzaktan devam etmesini istememektedir. Çalışmada yüz yüze uygulama yapmayıp, pratik kazanmadan sadece teoride aldıkları bilgilerle yaz stajına çıkan öğrencilerin, sahada aktif uygulamalar konusunda yetersiz ve etkisiz hissettikleri belirtilmektedir.

Kaynakça

  • Amir LR, Tanti I, Maharani DA, Wimardhani YS, Julia V, Sulijaya B, Puspitawati R. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC Medical Education, 20(1), 1-8.
  • Catalano, A. J. (2018). Measurements in distance education: a compendium of ınstruments, scales, and measures of evualuating online learning. London: Taylor & Francis Ltd
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Demirağ H, Hintistan S. (2019). İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(1), 46-55.
  • Demir-Öztürk S, Eren E. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamına İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4 (2) , 67-84 .
  • Dewberry, C. (2004). Statistical methods for organizational research. London: Routledge.
  • Doğan İ, Duyan V. (2015). Sosyal hizmet öğrencilerinin yaz uygulamasinin sosyal hizmet uygulamasinin amaçlari açisindan değerlendirilmesi. Journal of Society & Social Work, 26(2), 105-125.
  • Evcili F, Güçlü G, Akkoyun S. (2021). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri ve Önerileri. Türk Fen ve Sağlık Dergisi (TFSD), 2(2), 82-8
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Gömleksiz MN, Pullu EK. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 477-502.
  • IDRE Stats. (t.y.). Enstitute for digitel research. Retrieved 11 20, 2019, from Factor Analysis, Spss Annotated Output: https://stats.idre.ucla.edu/spss/output/factor-analysis/
  • Karagöz N, Ağadayı E, Başer DA. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy, 11 (4), 149-158. DOI: 10.15511/tjtfp.20.00449.
  • Kılıç C, Bayrak M, Karaman S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin staj Uygulama Deneyimlerinin İncelenmesi: Uzaklığın Getirdiği Farklılıklar. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 31 Sayı: 5
  • Kızıltepe SK, Kurtgöz A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74), 558-66.
  • Kürtüncü M, Kurt A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Sahu P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4): e7541. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Şen Ö, Kızılcalıoğlu G. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252.
  • Şencan, H., & Fidan, Y. (2020). Normalıty Assumptıon In The Exploratory Factor Analy-Sıs Wıth Lıkert Scale Data And Testıng Its Effect On Factor Extractıon. Business &Amp; Management Studies: An International Journal, 8(1), 640–687. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1395
  • Tay YX, Cai S, Chow HC, Lai C. (2021). The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J. Med. Imaging. Radiat. Sci, 52(1), 3-8.
  • Terzi D, Akalın RB, Erdal B. (2020). COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8 (3) , 279-287.
  • Tuygar ŞF. (2016). Paramedik Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 92-100. URL: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL (Erişim tarihi: 30.11.2022)
  • Viner RM, Russell S.J, Croker H, Packer J, Ward J, Stansfield C, Booy R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4: 397–404 http://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wright LY. (2007). Comparison of student outcomes in distance learning internships versus traditional dietetic internships. Graduate Theses and Dissertations. University of South Florida. 3306903
  • Yenal S, Gültekin T. (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 7(1): 58-66.
  • Yong, A. G., & Pearce, S. (2013). A Beginner’s guide to factor analysis: Focusing on exploratory factor analysis. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2), pp. 79-94.
  • YÖK. (2021). Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği. Resmi Gazete. (17.06.2021) Sayı: 31514
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020b). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS20ErtelenmesiBasınAçıklaması.aspx

THE EFFECT OF DISTANCE EDUCATION GIVEN IN APPLIED COURSES ON CLINICAL PRACTICES IN THE SUMMER TERM

Yıl 2023, Sayı: 1, 14 - 25, 26.04.2023
https://doi.org/10.35345/johmal.1201591

Öz

The research aims at the effect of distance education given in applied courses to university students on their proficiency in summer internship applications. Study; Vocational School of Health Services at a university in the Southeastern Anatolia Region of Turkey was held in the Fall Semester of the 2021-2022 academic year. While the universe of the study was created with 250 students, the sample was; It was determined with 202 students. The study, which is descriptive, quantitative and cross-sectional, was carried out to take a maximum of 10 minutes by applying a 43-question questionnaire. As the scale scores of the Impact of the Epidemic Process on Education scale provide the assumption of normal distribution, it is one of the parametric tests; independent samples t test, one-way analysis of variance (ANOVA) test, Bonferoni test were used. The reliability of the scale was examined with Cronbach Alpha. The Cronbach's Alpha (α) reliability coefficient value of the scale of the Effect of the Epidemic Process on Education used in the study was found to be 0.725, which shows that the study is quite reliable. There is a statistically significant difference between the scale score and the sub-dimension scores of the scale (p<0.05). In the study, 76.7% of the students think that distance education is not sufficient for internship and 66.8% of the students do not want to continue the education remotely in applied courses. It is stated in the study that students who do not practice face-to-face and go to summer internship with only the knowledge they receive in theory without gaining practice feel inadequate and ineffective about active applications in the field.

Kaynakça

  • Amir LR, Tanti I, Maharani DA, Wimardhani YS, Julia V, Sulijaya B, Puspitawati R. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC Medical Education, 20(1), 1-8.
  • Catalano, A. J. (2018). Measurements in distance education: a compendium of ınstruments, scales, and measures of evualuating online learning. London: Taylor & Francis Ltd
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Demirağ H, Hintistan S. (2019). İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(1), 46-55.
  • Demir-Öztürk S, Eren E. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamına İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4 (2) , 67-84 .
  • Dewberry, C. (2004). Statistical methods for organizational research. London: Routledge.
  • Doğan İ, Duyan V. (2015). Sosyal hizmet öğrencilerinin yaz uygulamasinin sosyal hizmet uygulamasinin amaçlari açisindan değerlendirilmesi. Journal of Society & Social Work, 26(2), 105-125.
  • Evcili F, Güçlü G, Akkoyun S. (2021). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri ve Önerileri. Türk Fen ve Sağlık Dergisi (TFSD), 2(2), 82-8
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Gömleksiz MN, Pullu EK. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 477-502.
  • IDRE Stats. (t.y.). Enstitute for digitel research. Retrieved 11 20, 2019, from Factor Analysis, Spss Annotated Output: https://stats.idre.ucla.edu/spss/output/factor-analysis/
  • Karagöz N, Ağadayı E, Başer DA. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy, 11 (4), 149-158. DOI: 10.15511/tjtfp.20.00449.
  • Kılıç C, Bayrak M, Karaman S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin staj Uygulama Deneyimlerinin İncelenmesi: Uzaklığın Getirdiği Farklılıklar. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 31 Sayı: 5
  • Kızıltepe SK, Kurtgöz A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74), 558-66.
  • Kürtüncü M, Kurt A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Sahu P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4): e7541. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Şen Ö, Kızılcalıoğlu G. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252.
  • Şencan, H., & Fidan, Y. (2020). Normalıty Assumptıon In The Exploratory Factor Analy-Sıs Wıth Lıkert Scale Data And Testıng Its Effect On Factor Extractıon. Business &Amp; Management Studies: An International Journal, 8(1), 640–687. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1395
  • Tay YX, Cai S, Chow HC, Lai C. (2021). The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J. Med. Imaging. Radiat. Sci, 52(1), 3-8.
  • Terzi D, Akalın RB, Erdal B. (2020). COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8 (3) , 279-287.
  • Tuygar ŞF. (2016). Paramedik Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 92-100. URL: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL (Erişim tarihi: 30.11.2022)
  • Viner RM, Russell S.J, Croker H, Packer J, Ward J, Stansfield C, Booy R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4: 397–404 http://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wright LY. (2007). Comparison of student outcomes in distance learning internships versus traditional dietetic internships. Graduate Theses and Dissertations. University of South Florida. 3306903
  • Yenal S, Gültekin T. (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 7(1): 58-66.
  • Yong, A. G., & Pearce, S. (2013). A Beginner’s guide to factor analysis: Focusing on exploratory factor analysis. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, 9(2), pp. 79-94.
  • YÖK. (2021). Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği. Resmi Gazete. (17.06.2021) Sayı: 31514
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020b). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. Available from:
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS20ErtelenmesiBasınAçıklaması.aspx
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Articles
Yazarlar

Gülsen Karataş 0000-0002-1850-4501

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, G. (2023). UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ. Journal of Healthcare Management and Leadership(1), 14-25. https://doi.org/10.35345/johmal.1201591
AMA Karataş G. UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ. JOHMAL. Nisan 2023;(1):14-25. doi:10.35345/johmal.1201591
Chicago Karataş, Gülsen. “UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ”. Journal of Healthcare Management and Leadership, sy. 1 (Nisan 2023): 14-25. https://doi.org/10.35345/johmal.1201591.
EndNote Karataş G (01 Nisan 2023) UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ. Journal of Healthcare Management and Leadership 1 14–25.
IEEE G. Karataş, “UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ”, JOHMAL, sy. 1, ss. 14–25, Nisan 2023, doi: 10.35345/johmal.1201591.
ISNAD Karataş, Gülsen. “UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ”. Journal of Healthcare Management and Leadership 1 (Nisan 2023), 14-25. https://doi.org/10.35345/johmal.1201591.
JAMA Karataş G. UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ. JOHMAL. 2023;:14–25.
MLA Karataş, Gülsen. “UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ”. Journal of Healthcare Management and Leadership, sy. 1, 2023, ss. 14-25, doi:10.35345/johmal.1201591.
Vancouver Karataş G. UYGULAMALI DERSLERDE VERİLEN UZAKTAN EĞİTİMİN YAZ DÖNEMİNDEKİ KLİNİK UYGULAMALARA ETKİSİ. JOHMAL. 2023(1):14-25.