1919B012336284
The proliferation of social media engagement has engendered a transformation in communicative behaviors. This alteration in communication, which has evolved into a routine and a fundamental component of quotidian existence, has compelled scholars to investigate the reasons of excessive social media engagement. This study aims to investigate the relationships between social media addiction, self-efficacy perception, and tourism students' career intentions in the sector. This study employed a quantitative research approach based on a survey method. A quantitative research design was used, and the relationships between variables were tested using structural equation modeling with Jamovi (2.6.26) software. Within this scope, 225 tourism students were reached. According to the study's results, while no significant relationship was found between social media addiction and career intention, it was determined that self-efficacy perception significantly and positively affects career intention. This result reveals that the decisive factor in students' career orientations is their individual self-efficacy perceptions rather than their level of social media use. In other words, students who are confident and have a high perception of self-efficacy are more motivated to pursue a career in the tourism sector. Furthermore, the strong effect of self-efficacy on career intentions indicates that educational institutions should focus on practices aimed at increasing students' self-efficacy.
Social Media Addiction Self-Efficacy Perception Career Intentions Tourism Students
1919B012336284
Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması, iletişim davranışlarında bir dönüşüme yol açmıştır. Günlük yaşamın rutin ve temel bir parçası haline gelen bu iletişimdeki değişim, araştırmacıları aşırı sosyal medya kullanım nedenlerini araştırmaya itmiştir. Bu araştırmanın amacı, sosyal medya bağımlılığı ve öz yeterlilik algısı ile turizm öğrencilerinin sektördeki kariyer niyetleri arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımına dayalı anket yöntemi kullanılmıştır. Nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır ve değişkenler arasındaki ilişkiler Jamovi (2.6.26) yazılımı kullanılarak yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Bu kapsamda 225 turizm öğrencisine ulaşılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre, sosyal medya bağımlılığı ile kariyer niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, öz yeterlilik algısının kariyer niyetini anlamlı ve pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bu sonuç, öğrencilerin kariyer yönelimlerinde belirleyici unsurun sosyal medya kullanım düzeylerinden çok, bireysel öz yeterlilik algıları olduğunu ortaya koymaktadır. Başka bir ifadeyle, kendine güvenen ve yeterlilik algısı yüksek olan öğrenciler turizm sektöründe kariyer yapma konusunda daha istekli davranmaktadır. Ayrıca, öz yeterliliğin kariyer niyetleri üzerindeki güçlü etkisi, eğitim kurumlarının öğrencilerin öz yeterliliklerini artırmaya yönelik uygulamalara ağılık vermesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Sosyal Medya Bağımlılığı Öz Yeterlilik Algısı Kariyer Niyetleri Turizm Öğrencileri
Bu çalışma, 1919B012336284 Başvuru Numarasıyla TÜBİTAK 2209-A projesi kapsamında desteklenmiştir.
TÜBİTAK
1919B012336284
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012336284 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 1 |