Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 198 - 203, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • 1. WHO definition of Health. http://www.who.int/about/definition/en/print.html [Erişim Tarihi: 11.06.2017].
  • 2. Diamond, J. J., Becker, J. A., Arenson, C. A., Chambers, C. V., & Rosenthal, M. P. (2007). Development of a scale to measure adults' perceptions of health: Preliminary findings. Journal of Community Psychology, 35(5), 557-561.
  • 3. Doğanay S., Uçku Ş.R. (2012) Yaşlılarda kötü sağlık algısı koroner kalp hastalığı ve ölümleri belirler mi? Turkish Journal of Geriatrics, 15(4):396–402.
  • 4. Velioğlu P. Hemşirelikte Kavramlar ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık Ankara. 2012; 89-103.
  • 5. Açıksöz, S., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2013). Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algısı ile sağlığı geliştirme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 55(3), e181-e187.
  • 6. Alkan S.A; Özdelikara A; Boğa N.M. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Algılarının Belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(2): 11 – 21
  • 7. Zaybak A, Fadıloğlu Ç. Üniversite öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışı ve bu davranışı etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2004; 20: 77-95.
  • 8. Ünalan D, Şenol V, Öztürk A, Erkorkmaz Ü. Meslek yüksekokullarının sağlık ve sosyal programlarında öğrenim gören öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve öz bakım gücü düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2007; 14(2): 101-109.
  • 9. Şar, A.H., Avcu, R., Işıklar, A. (2010). “Analyzing undergraduate students’ self-confidence levels in terms of some variables”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5:1205−1209.
  • 10. Kukulu, K., Korukcu, O., Ozdemir, Y., Bezci, A., Calik, C.(2013). “Self-confidence, gender and academic achievement of undergraduate nursing students”. J Psychiatr Ment Health Nurs, 20(4):330–335
  • 11. Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. Abant İzzetBaysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • 12. Kadıoğlu H, Yıldız A. (2012). “Sağlık algısı ölçeği‟nin Türkçe çevriminin geçerlilik ve güvenilirliği”. Turkiye Klinikleri, 32(1): 47-53
  • 13. Medin J, Alexandersson K. (2000). The concept of health and health promotion – a literature review. Lund: Studentlitteratur. Sweden.
  • 14. Skar L, Söderberg S. (2016). Swedish nursing students‟ perception of health: A phenomenoographic study. Health Education Journal, 75(4): 385–395.
  • 15. Nordenfelt L. (2007). “The concept of health and illness revisited”. Medicine, Health Care and Philosophy, 10(1): 5–10.
  • 16. Eser S, İkinci S, Ocaktan ME, Çalışkan D, Piyal B, Akdur R. Eczacılık Fakültesi Öğrencilerinde Sağlık Algısının Değerlendirilmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresi/HASUDER; 2-6 Ekim 2012, Bursa. 2012.
  • 17. Ortabağ T, Özdemir S, Bakır B, Tosun N. (2011). Health promotion and risk behaviors among adolescents in Turkey. Journal of School Nursing, 27(4): 304-315.
  • 18. Weinberg, R., and Gould, D. Psychological Foundations in Sport and Exercise, Champaign,IL. Human Kinetics Press. 2003.
  • 19. Avşaroğlu S, Üre Ö. Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başaçıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2007: 85-100
  • 20. Deniz ME. Üniversite öğrencilerinin karar vermede öz saygı karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2004; 4(15): 25-30
  • 21. Baumgardner AH, Heppner PP, Arkin RM. Role of causal attiribution in personal problem solving. Journal of Behavioral Change, Psychological Review. 1986; 84: 191-215.
  • 22. Yıldırım A, Hacıhasanoğlu R, Karakurt P, Türkleş S. Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2011; 8(1): 905-921
  • 23. Sezen G, Paliç G. Lise öğrencilerin problem çözme becerisi algılarının belirlenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2011: 1689-1695

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 198 - 203, 28.12.2017

Öz

Amaç: Bu araştırma, hemşirelik
öğrencilerinin sağlık algısı ile öz güvenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı
olarak yapılan çalışmada evreni 2016-2017 Bahar Yarıyılı'nda bir devlet
üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin tamamı,  örneklemini verilerin toplandığı tarihte
çalışmaya katılmaya gönüllü öğrenciler (n=286) oluşturdu. Veriler; Kişisel
Bilgi Formu, Sağlık Algısı Ölçeği (SAÖ) ve Öz Güven Ölçeği (ÖGÖ) kullanılarak toplandı.
Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzde, ortalama, bağımsız grup t-testi ve
Spearmen korelasyon analiz testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %88.8’u kadın, %54.2’si
(n=155) 1. sınıf, %45.8’i (n=131) 4. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin SAÖ (49.61±6.28) ve ÖGÖ (127.42±17.22)
puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu ve iki ölçek arasında pozitif yönde,
orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu belirlendi (r=.293, p=.000). Sonuç: Sağlık algısı yüksek olan
bireylerin öz güvenlerinin de daha yüksek olduğu görülmektedir. 

Kaynakça

  • 1. WHO definition of Health. http://www.who.int/about/definition/en/print.html [Erişim Tarihi: 11.06.2017].
  • 2. Diamond, J. J., Becker, J. A., Arenson, C. A., Chambers, C. V., & Rosenthal, M. P. (2007). Development of a scale to measure adults' perceptions of health: Preliminary findings. Journal of Community Psychology, 35(5), 557-561.
  • 3. Doğanay S., Uçku Ş.R. (2012) Yaşlılarda kötü sağlık algısı koroner kalp hastalığı ve ölümleri belirler mi? Turkish Journal of Geriatrics, 15(4):396–402.
  • 4. Velioğlu P. Hemşirelikte Kavramlar ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık Ankara. 2012; 89-103.
  • 5. Açıksöz, S., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2013). Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algısı ile sağlığı geliştirme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 55(3), e181-e187.
  • 6. Alkan S.A; Özdelikara A; Boğa N.M. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Algılarının Belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(2): 11 – 21
  • 7. Zaybak A, Fadıloğlu Ç. Üniversite öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışı ve bu davranışı etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2004; 20: 77-95.
  • 8. Ünalan D, Şenol V, Öztürk A, Erkorkmaz Ü. Meslek yüksekokullarının sağlık ve sosyal programlarında öğrenim gören öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve öz bakım gücü düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2007; 14(2): 101-109.
  • 9. Şar, A.H., Avcu, R., Işıklar, A. (2010). “Analyzing undergraduate students’ self-confidence levels in terms of some variables”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5:1205−1209.
  • 10. Kukulu, K., Korukcu, O., Ozdemir, Y., Bezci, A., Calik, C.(2013). “Self-confidence, gender and academic achievement of undergraduate nursing students”. J Psychiatr Ment Health Nurs, 20(4):330–335
  • 11. Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. Abant İzzetBaysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • 12. Kadıoğlu H, Yıldız A. (2012). “Sağlık algısı ölçeği‟nin Türkçe çevriminin geçerlilik ve güvenilirliği”. Turkiye Klinikleri, 32(1): 47-53
  • 13. Medin J, Alexandersson K. (2000). The concept of health and health promotion – a literature review. Lund: Studentlitteratur. Sweden.
  • 14. Skar L, Söderberg S. (2016). Swedish nursing students‟ perception of health: A phenomenoographic study. Health Education Journal, 75(4): 385–395.
  • 15. Nordenfelt L. (2007). “The concept of health and illness revisited”. Medicine, Health Care and Philosophy, 10(1): 5–10.
  • 16. Eser S, İkinci S, Ocaktan ME, Çalışkan D, Piyal B, Akdur R. Eczacılık Fakültesi Öğrencilerinde Sağlık Algısının Değerlendirilmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresi/HASUDER; 2-6 Ekim 2012, Bursa. 2012.
  • 17. Ortabağ T, Özdemir S, Bakır B, Tosun N. (2011). Health promotion and risk behaviors among adolescents in Turkey. Journal of School Nursing, 27(4): 304-315.
  • 18. Weinberg, R., and Gould, D. Psychological Foundations in Sport and Exercise, Champaign,IL. Human Kinetics Press. 2003.
  • 19. Avşaroğlu S, Üre Ö. Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başaçıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2007: 85-100
  • 20. Deniz ME. Üniversite öğrencilerinin karar vermede öz saygı karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2004; 4(15): 25-30
  • 21. Baumgardner AH, Heppner PP, Arkin RM. Role of causal attiribution in personal problem solving. Journal of Behavioral Change, Psychological Review. 1986; 84: 191-215.
  • 22. Yıldırım A, Hacıhasanoğlu R, Karakurt P, Türkleş S. Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2011; 8(1): 905-921
  • 23. Sezen G, Paliç G. Lise öğrencilerin problem çözme becerisi algılarının belirlenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2011: 1689-1695
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinem Yalnızoğlu Çaka

Sümeyra Topal Bu kişi benim

Özge Karakaya Suzan

Nursan Çınar Bu kişi benim

Sevin Altınkaynak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2017
Kabul Tarihi 13 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yalnızoğlu Çaka, S., Topal, S., Karakaya Suzan, Ö., Çınar, N., vd. (2017). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm, 3(4), 198-203.
AMA Yalnızoğlu Çaka S, Topal S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. Aralık 2017;3(4):198-203.
Chicago Yalnızoğlu Çaka, Sinem, Sümeyra Topal, Özge Karakaya Suzan, Nursan Çınar, ve Sevin Altınkaynak. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm 3, sy. 4 (Aralık 2017): 198-203.
EndNote Yalnızoğlu Çaka S, Topal S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S (01 Aralık 2017) HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm 3 4 198–203.
IEEE S. Yalnızoğlu Çaka, S. Topal, Ö. Karakaya Suzan, N. Çınar, ve S. Altınkaynak, “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Journal of Human Rhythm, c. 3, sy. 4, ss. 198–203, 2017.
ISNAD Yalnızoğlu Çaka, Sinem vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm 3/4 (Aralık 2017), 198-203.
JAMA Yalnızoğlu Çaka S, Topal S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. 2017;3:198–203.
MLA Yalnızoğlu Çaka, Sinem vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm, c. 3, sy. 4, 2017, ss. 198-03.
Vancouver Yalnızoğlu Çaka S, Topal S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN SAĞLIK ALGISI İLE ÖZGÜVENLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. 2017;3(4):198-203.