Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 4, 323 - 338, 30.12.2019

Öz

Amaç: Bu araştırma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin sağlık
algıları ile fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır.

Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın evrenini 2017-2018
Bahar Yarıyılı’nda bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim
gören öğrencilerin tamamı (n=168), örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden
öğrenciler (n=117) oluşturdu. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Sağlık Algısı Ölçeği (SAÖ) ve Uluslararası
Fiziksel Aktivite Ölçeği (UFAA) ile toplandı. Verilerin
değerlendirilmesinde sayılar, en az ve en çok değerler ile ortalama ve standart
sapmaların yanı sıra Spearman korelasyon analizi, Mann Whitney- U testi, Kruskall
Wallis analizleri kullanıldı.

Bulgular: Öğrencilerin, %30.8’i 3. sınıf,
%62.4’ü 21 yaş ve üzerinde ve %53.8’i kadındır. Öğrencilerin SAÖ puan
ortalaması (50.04±6.21) yüksek, UFAA puan ortalaması (2903.57±2922.00) düşük bulunmuş
olup fiziksel aktivite düzeyi erkeklerde (p=0.000) ve
sigara (p=0.019) kullananlarda daha yüksektir.
 Sağlık algısı ile fiziksel aktivite MET
skoru arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır (p=0.398).

Sonuç: Öğrencilerin
sağlık algısı düzeylerinin iyi olduğu fakat fiziksel aktivite düzeylerinin yetersiz
olduğu ve iyi olan sağlık algısının fiziksel aktivite düzeyine etki etmediği
görülmüştür.









Anahtar kelimeler: Fiziksel aktivite, Hemşirelik öğrencileri, Sağlık
algısı

Destekleyen Kurum

Yoktur.

Kaynakça

  • Referans1 WHO [Internet]. WHO definition of Health. [Cited: 2019 June 25]. Available from: https://www.who.int/about/who-we-are/frequently-asked-questions
  • Referans2 Ağaçdiken Alkan S, Özdelikara A, Mumcu Boğa N. Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algılarının belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(2): 11-21.
  • Referans3 Diamond JJ, Becker JA, Arenson CA, Chambers CV, Rosenthal MP. Development of a scale to measure adults’ perceptions of health: priliminary findings. Journal of Community Psychology. 2007; 35(5): 557-61.
  • Referans4 Yalnızoğlu Çaka S, Topla S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S. Hemşirelik öğrencilerin sağlık algısı ile özgüvenleri arasındaki ilişki. J hum rhythm. 2017; 3(4): 199-203.
  • Referans5 Altay B, Çavuşoğlu F, Çal A. Yaşlıların sağlık algısı, yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesini etkileyen faktörler. TAF Prev Med Bull. 2016; 15(3): 181-9.Referans6 Açıksöz S, Uzun Ş, Arslan F. Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algısı ile sağlığı geliştirme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2013; 55(3): 181-7.
  • Referans7 Zaybak A, Fadıloğlu Ç. Üniversite öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışı ve bu davranışı etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2004; 20(1): 77-95.
  • Referans8 Yılmazel G, Çetinkaya F, Naçar M. Hemşirelik öğrencilerinde sağlığı geliştirme davranışları. TAF Prev Med Bull. 2013; 12(3): 261-70.
  • Referans9 Işık Ö, Özarslan A, Bekler F. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite uyku kalitesi ve depresyon ilişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 9(Özel Sayı): 65-73.
  • Referans10 Yıldırım İ, Özşevik K, Özer S, Canyurt E, Tortop Y. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite ile depresyon ilişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015 9(Özel Sayı): 32-9.
  • Referans11 Alpözgen AZ, Özdinçler AR. Fiziksel aktivite ve koruyucu etkileri: Derleme. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2016; 3(1): 66-72.
  • Referans12 Staib S, Fusner S, Consolo, K. How healthy are your nursing students? Teaching and Learning in Nursing. 2006; 1(2): 55-60.
  • Referans13 Çapık C. İstatistiksel güç analizi ve hemşirelik araştırmalarında kullanımı: temel bilgiler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014; 17(4): 268-74.
  • Referans14 Can G, Özdilli K, Erol O, Ünsar S, Tülek Z, Savaşer S and et al. Comparison of the health-promoting lifestyles of nursing and non-nursing students in Istanbul, Turkey. Nursing & Health Sciences. 2008; 10(4): 273-80.
  • Referans15 Savcı S, Öztürk M, Arıkan H, İnal İnce D, Tokgözoğlu L. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyol Dern Arş. 2006; 34(3): 166-72.
  • Referans16 Kadıoğlu H, Yıldız A. Sağlık Algısı Ölçeği’nin Türkçe çevriminin geçerlilik ve güvenilirliği. Türkiye Klinikleri. 2012; 32(1): 47-53.
  • Referans17 Craig CL, Marshall A, Sjöström M, Bauman AE, Booth ML, Ainsworth BE and et al. International physical activity questionnaire: 12-country reliability and validity. Med Sci Sports Exerc. 2003; 35: 1381-95.
  • Referans18 Öztürk M. Üniversitede eğitim-öğretim gören öğrencilerde Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketinin geçerliliği ve güvenirliği ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi; 2005.
  • Referans19 Skär L, Söderberg S. Swedish nursing students’ perceptions of the concept of health: A phenomenographic study. Health Education Journal. 2016; 75(4): 385-95.
  • Referans20 Özdelikara A, Ağaçdiken Alkan S, Mumcu N. Hemşirelik öğrencilerinde sağlık algısı, sağlık anksiyetesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Bakırköy Tıp Dergisi. 2018; 14: 275-82.
  • Referans21 Hong SH. The relationship between perceived health status and health promoting behaviors among nursing students. The Journal of Korean academic society of nursing education. 2013; 19(1): 78-86.
  • Referans22 Doğu Ö, Atasoy I. Hemşirelik lisans öğrencilerinde sağlık algısına cinsiyet ve diğer faktörlerin etkisi. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci. 2017; 9(2): 107-13.
  • Referans23 Çilingir D, Aydın A. Hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin sağlık algısı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2017; 25(3): 167-76.
  • Referans24 Eser S, İkinci S, Ocaktan ME, Çalışkan D, Piyal B, Akdur R. Eczacılık fakültesi öğrencilerinde sağlık algısının değerlendirilmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresi/HASUDER; 2-6 Ekim 2012; Bursa.
  • Referans25 Şimşek H, Öztoprak D, İkizoğlu E, Safalı F, Yavuz Ö, Onur Ö ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinde sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ilişkili etmenler. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi. 2012; 26(3): 151-7.
  • Referans26 Shaban M, Mehran A, Taghlili F. Relationship between perception of health concept and health promoting behaviors: A comparative study among Tehran university medical and non-medical Students. HAYAT. 2007; 13(3): 27-36.
  • Referans27 Tuğut N, Bekar M. Üniversite öğrencilerinin sağlığı algılama durumları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2008; 11(3): 17-26.
  • Referans28 Ahn Y, Park HS, Ra, GW. Perceived health status and health promoting behaviors among university students. Journal of Korean Medicine. 2014; 35(4): 52-64.
  • Referans29 Klm SJ, Jung EY. A relevance on health perception, health knowledge and health promotion behavior of the university students. Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society. 2015; 16(8): 5394-403.
  • Referans30 Shriver CB, Scott-Stiles A. Health habits of nursing versus non-nursing students: A longitudinal study. Journal of Nursing Education. 2000; 39(7): 308-14.
  • Referans31 Ölçücü B, Vatansever Ş,Özcan G, Çelik A, Paktaş Y. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile depresyon ve anksiyete ilişkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015; 2015(4): 294-303.
  • Referans32 Demirtürk F, Günal A, Alparslan Ö. Sağlık bilimleri öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin tanımlanması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2017; 5(3): 169-78.
  • Referans33 Aktaş H, Şaşmaz CT, Kılınçer A, Mert E, Gülbol S, Külekçioğlu, D ve ark. Yetişkinlerde fiziksel aktivite düzeyi ve uyku kalitesi ile ilişkili faktörlerin araştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015; 8(2): 60-70.
  • Referans34 Üçok K, Genç A, Şener Ü, Akkaya M, Mollaoğlu H. Investigation of physical activity level of medical school students. Eur J Basic Med Sci. 2011; 1(1): 33-8.
  • Referans35 Bozkuş T, Türkmen M, Kul M, Özkan A, Öz Ü, Cengiz C. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi ve ilişkilendirilmesi. International Journal of Science Culture and Sport. 2013; 1(3): 49-65.
  • Referans36 Demir E, Artantaş AB. Tıp ve hemşirelik öğrencilerinde sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının değerlendirilmesi: kesitsel bir çalışma. Ankara Medical Journal. 2018; 18(2): 186-97.
  • Referans37 Kızar O, Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016; 1(1): 63-74.
  • Referans38 Ayaz S, Tazcan S, Akıncı F. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışları. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2005; 9(2): 26-34.

THE RELATIONSHIP BETWEEN NURSING STUDENTS’ HEALTH PERCEPTIONS AND PHYSICAL ACTIVITY LEVELS

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 4, 323 - 338, 30.12.2019

Öz

Purpose: This study aims to identify the relationship between nursing department
students’ health perceptions and physical activity levels. 



Materials and Methods: Target population of this descriptive study was all
the students who were enrolled in nursing department of a state university (n=168)
in the 2017-2018 spring term, and the sample was the students who accepted to
participate in the study (n=117).  Data
were collected through the Personal Information Form, the Health Perception
Scale (HPS) and the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Data
were analyzed using numbers, minimum and maximum values, means, standard
deviations, Spearman correlation analysis, Mann Whitney-U test, and Kruskal
Wallis analyses.



Results: Of all the students, 30.8% were enrolled in 3rd year, 62.4%
were aged 21 and over, and 53.8% were female. Students’ HPS mean score was high
(50.04±6.21) and IPAQ mean score was low (2903.57±2922.00), and the physical
activity was higher in men (p=0.000) and in
those who smoked (p=0.019). No significant relationship was found between the
health perception and physical activity MET score (p=0.398).



Conclusion: The students were found to
have good health perception but insufficient physical activity levels, and good
health perception was found to have no effects on the physical activity level.



Keywords: Physical activity, Nursing
students, Health perception



 

Kaynakça

  • Referans1 WHO [Internet]. WHO definition of Health. [Cited: 2019 June 25]. Available from: https://www.who.int/about/who-we-are/frequently-asked-questions
  • Referans2 Ağaçdiken Alkan S, Özdelikara A, Mumcu Boğa N. Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algılarının belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(2): 11-21.
  • Referans3 Diamond JJ, Becker JA, Arenson CA, Chambers CV, Rosenthal MP. Development of a scale to measure adults’ perceptions of health: priliminary findings. Journal of Community Psychology. 2007; 35(5): 557-61.
  • Referans4 Yalnızoğlu Çaka S, Topla S, Karakaya Suzan Ö, Çınar N, Altınkaynak S. Hemşirelik öğrencilerin sağlık algısı ile özgüvenleri arasındaki ilişki. J hum rhythm. 2017; 3(4): 199-203.
  • Referans5 Altay B, Çavuşoğlu F, Çal A. Yaşlıların sağlık algısı, yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesini etkileyen faktörler. TAF Prev Med Bull. 2016; 15(3): 181-9.Referans6 Açıksöz S, Uzun Ş, Arslan F. Hemşirelik öğrencilerinin sağlık algısı ile sağlığı geliştirme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2013; 55(3): 181-7.
  • Referans7 Zaybak A, Fadıloğlu Ç. Üniversite öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışı ve bu davranışı etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2004; 20(1): 77-95.
  • Referans8 Yılmazel G, Çetinkaya F, Naçar M. Hemşirelik öğrencilerinde sağlığı geliştirme davranışları. TAF Prev Med Bull. 2013; 12(3): 261-70.
  • Referans9 Işık Ö, Özarslan A, Bekler F. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite uyku kalitesi ve depresyon ilişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 9(Özel Sayı): 65-73.
  • Referans10 Yıldırım İ, Özşevik K, Özer S, Canyurt E, Tortop Y. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite ile depresyon ilişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015 9(Özel Sayı): 32-9.
  • Referans11 Alpözgen AZ, Özdinçler AR. Fiziksel aktivite ve koruyucu etkileri: Derleme. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2016; 3(1): 66-72.
  • Referans12 Staib S, Fusner S, Consolo, K. How healthy are your nursing students? Teaching and Learning in Nursing. 2006; 1(2): 55-60.
  • Referans13 Çapık C. İstatistiksel güç analizi ve hemşirelik araştırmalarında kullanımı: temel bilgiler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014; 17(4): 268-74.
  • Referans14 Can G, Özdilli K, Erol O, Ünsar S, Tülek Z, Savaşer S and et al. Comparison of the health-promoting lifestyles of nursing and non-nursing students in Istanbul, Turkey. Nursing & Health Sciences. 2008; 10(4): 273-80.
  • Referans15 Savcı S, Öztürk M, Arıkan H, İnal İnce D, Tokgözoğlu L. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyol Dern Arş. 2006; 34(3): 166-72.
  • Referans16 Kadıoğlu H, Yıldız A. Sağlık Algısı Ölçeği’nin Türkçe çevriminin geçerlilik ve güvenilirliği. Türkiye Klinikleri. 2012; 32(1): 47-53.
  • Referans17 Craig CL, Marshall A, Sjöström M, Bauman AE, Booth ML, Ainsworth BE and et al. International physical activity questionnaire: 12-country reliability and validity. Med Sci Sports Exerc. 2003; 35: 1381-95.
  • Referans18 Öztürk M. Üniversitede eğitim-öğretim gören öğrencilerde Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketinin geçerliliği ve güvenirliği ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi; 2005.
  • Referans19 Skär L, Söderberg S. Swedish nursing students’ perceptions of the concept of health: A phenomenographic study. Health Education Journal. 2016; 75(4): 385-95.
  • Referans20 Özdelikara A, Ağaçdiken Alkan S, Mumcu N. Hemşirelik öğrencilerinde sağlık algısı, sağlık anksiyetesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Bakırköy Tıp Dergisi. 2018; 14: 275-82.
  • Referans21 Hong SH. The relationship between perceived health status and health promoting behaviors among nursing students. The Journal of Korean academic society of nursing education. 2013; 19(1): 78-86.
  • Referans22 Doğu Ö, Atasoy I. Hemşirelik lisans öğrencilerinde sağlık algısına cinsiyet ve diğer faktörlerin etkisi. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci. 2017; 9(2): 107-13.
  • Referans23 Çilingir D, Aydın A. Hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin sağlık algısı. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2017; 25(3): 167-76.
  • Referans24 Eser S, İkinci S, Ocaktan ME, Çalışkan D, Piyal B, Akdur R. Eczacılık fakültesi öğrencilerinde sağlık algısının değerlendirilmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresi/HASUDER; 2-6 Ekim 2012; Bursa.
  • Referans25 Şimşek H, Öztoprak D, İkizoğlu E, Safalı F, Yavuz Ö, Onur Ö ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinde sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ilişkili etmenler. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi. 2012; 26(3): 151-7.
  • Referans26 Shaban M, Mehran A, Taghlili F. Relationship between perception of health concept and health promoting behaviors: A comparative study among Tehran university medical and non-medical Students. HAYAT. 2007; 13(3): 27-36.
  • Referans27 Tuğut N, Bekar M. Üniversite öğrencilerinin sağlığı algılama durumları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2008; 11(3): 17-26.
  • Referans28 Ahn Y, Park HS, Ra, GW. Perceived health status and health promoting behaviors among university students. Journal of Korean Medicine. 2014; 35(4): 52-64.
  • Referans29 Klm SJ, Jung EY. A relevance on health perception, health knowledge and health promotion behavior of the university students. Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society. 2015; 16(8): 5394-403.
  • Referans30 Shriver CB, Scott-Stiles A. Health habits of nursing versus non-nursing students: A longitudinal study. Journal of Nursing Education. 2000; 39(7): 308-14.
  • Referans31 Ölçücü B, Vatansever Ş,Özcan G, Çelik A, Paktaş Y. Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile depresyon ve anksiyete ilişkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015; 2015(4): 294-303.
  • Referans32 Demirtürk F, Günal A, Alparslan Ö. Sağlık bilimleri öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin tanımlanması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2017; 5(3): 169-78.
  • Referans33 Aktaş H, Şaşmaz CT, Kılınçer A, Mert E, Gülbol S, Külekçioğlu, D ve ark. Yetişkinlerde fiziksel aktivite düzeyi ve uyku kalitesi ile ilişkili faktörlerin araştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015; 8(2): 60-70.
  • Referans34 Üçok K, Genç A, Şener Ü, Akkaya M, Mollaoğlu H. Investigation of physical activity level of medical school students. Eur J Basic Med Sci. 2011; 1(1): 33-8.
  • Referans35 Bozkuş T, Türkmen M, Kul M, Özkan A, Öz Ü, Cengiz C. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi ve ilişkilendirilmesi. International Journal of Science Culture and Sport. 2013; 1(3): 49-65.
  • Referans36 Demir E, Artantaş AB. Tıp ve hemşirelik öğrencilerinde sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının değerlendirilmesi: kesitsel bir çalışma. Ankara Medical Journal. 2018; 18(2): 186-97.
  • Referans37 Kızar O, Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016; 1(1): 63-74.
  • Referans38 Ayaz S, Tazcan S, Akıncı F. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışları. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2005; 9(2): 26-34.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Çayır Yılmaz 0000-0002-8576-4127

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 23 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çayır Yılmaz, M. (2019). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm, 5(4), 323-338.
AMA Çayır Yılmaz M. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. Aralık 2019;5(4):323-338.
Chicago Çayır Yılmaz, Merve. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm 5, sy. 4 (Aralık 2019): 323-38.
EndNote Çayır Yılmaz M (01 Aralık 2019) HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm 5 4 323–338.
IEEE M. Çayır Yılmaz, “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Journal of Human Rhythm, c. 5, sy. 4, ss. 323–338, 2019.
ISNAD Çayır Yılmaz, Merve. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm 5/4 (Aralık 2019), 323-338.
JAMA Çayır Yılmaz M. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. 2019;5:323–338.
MLA Çayır Yılmaz, Merve. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Journal of Human Rhythm, c. 5, sy. 4, 2019, ss. 323-38.
Vancouver Çayır Yılmaz M. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIK ALGILARI İLE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Journal of Human Rhythm. 2019;5(4):323-38.