Hava yolu taşımacılığı tüm dünyada ve Türkiye’de sürekli bir gelişim ve büyüme süreci içindedir. Bu büyüme ve gelişme süreci hava yolu şirketleri açısından rekabeti artırmakta ve tercih edilmeleri hususunda sundukları hizmetlerle yolcularının tutumlarını etkilemektedirler. Hava yolu şirketlerinin yolcuları tarafından tercih edilmeleri verdikleri hizmetlerle değer yaratan faaliyetler göstermelerine bağlıdır. Bundan dolayı yolcu tutumlarına etki eden unsurların üzerinde durulmalıdır. Hava yolu şirketleri, yolcularına sundukları hizmetler hakkında çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla ulaşarak marka imajını da yükseltebilirler. Bu çalışma ulusal ve uluslararası bayrak taşıyıcı ve düşük maliyetli havayolu şirketlerinin yolcu tutumlarına etki eden unsurların saptanmasına yol gösterici bir nitelik taşıyabilecek bir literatür taraması sunmaktır. Bununla birlikte çalışmada çeşitli hava yolu şirketlerinin yolcu memnuniyetini artıran hizmetlerine örnekler verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Derleme/Literatür Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |