The study aims to compare the integrated marketing communication activities of leading national and international hotel chain brands in the hospitality industry by examining their social media activities. Accordingly, Türkiye's largest national (n=6) and international (n=6) hotel chains were selected as the research area, taking into account their number of rooms and geographical spread. In this study, Facebook, Twitter, Instagram and YouTube accounts were analyzed. First of all, the accounts used by hotel businesses and their usage characteristics were investigated. The contents of these social media accounts were then analyzed. According to the findings, international hotels conduct more effective Integrated Marketing Communication (IMC) activities on social media compared to national hotels. National hotels, on the other hand, mostly do not prefer YouTube channel but are active on other social media channels. In general, product or service promotion, information/news sharing and special day content are the most preferred content. Product or service promotion is the most frequently shared content. Based on the results, hotel businesses should use social media channels in an up-to-date manner for the activity of IMC activities. This is important for MIMC conditions. At the same time, businesses should provide content criteria holistically.
Marketing Integrated Marketing Communication Hotel Social Media
Çalışma, konaklama sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası otel zinciri markalarının sosyal medya faaliyetlerini inceleyerek bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Buna göre, oda sayıları ve coğrafi yayılımları dikkate alınarak Türkiye'nin en büyük ulusal (n=6) ve uluslararası (n=6) otel zincirleri araştırma alanı olarak seçilmiştir. Bu çalışmada Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube hesapları analiz edilmiştir. Öncelikle otel işletmelerinin kullandığı hesaplar ve kullanım özellikleri incelenmiştir. Daha sonra bu sosyal medya hesaplarının içerikleri analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre uluslararası oteller, ulusal otellere kıyasla sosyal medyada daha etkili Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ) faaliyetleri yürütmektedir. Ulusal oteller ise çoğunlukla YouTube kanalını tercih etmemekte ancak diğer sosyal medya kanallarında da aktif durumdadır. Genel olarak ürün veya hizmet tanıtımı, bilgi/haber paylaşımı ve özel gün içerikleri en çok tercih edilen içeriklerdir. Ürün veya hizmet tanıtımı en sık paylaşılan içeriktir. Sonuçlara göre otel işletmelerinin BPİ faaliyetlerinin etkinliği için sosyal medya kanallarını güncel bir şekilde kullanması gerekmektedir. Bu, Modern Bütünleşik Pazarlama İletişimi (MBPİ) koşulları için önemlidir. Aynı zamanda işletmelerin içerik kriterlerini bütünsel olarak sağlaması gerekmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |