Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beginning and Development of the First Journalism Education in Turkey: Analysis on Ankara University School of Press and Broadcasting*

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 213 - 225, 30.03.2020

Öz

Journalism education in Turkey has completed its evolution by taking part in various changes and transformations from the beginning to the present. In this context, the subject of journalism education in Turkey is dealt with various aspects in Schools of Media and Publishing and Communication Faculties. The evolution of journalism education in Higher Education Systems from the establishment of Media and Publishing Schools to today's Communication Faculties is a fact accepted by all parties in the discussion platforms. Faculties of Communication in Turkey and the Departments of Journalism opened to give education in these faculties increase and expand every year. In this context, the aim of the study is to determine how journalism education in Turkey started and how it follows a path in the perspective of development through Ankara University School of Press and Broadcasting. Literature search and document analysis methods will be used as a means of providing data in the research and the data obtained will be evaluated and concluded.

Kaynakça

  • Alemdar, K. (1981). Cumhuriyet Döneminde Gazetecilik Eğitimi Konusunda İlk Girişimler. AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yayın Organı.
  • Alemdar, K. (1988). Basın Yayın Eğitimi ve Sektörün Sorunları Sempozyumu 88, Eskişehir, 27-28 Mayıs 1988.
  • Atabek, Ü. ve Atabek, G. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38: 148-163.
  • Başer, N. (1990). Yazılı Basının Yetişmiş Eleman İhtiyacı ve İstanbul Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dağtaş, E. (2003). Gazetecilik Eğitiminde Kuram ve Uygulama İkilemi: Türkiye’deki İletişim Fakülteleri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Dergisi, 17: 143-200.
  • Gürkan, N., & İrvan, S. (2000). İletişim Eğitiminde Nereden Nereye. 1. İletişim Kongresi Bildiri Kitapçığı, ss. 354-365.
  • Hachten, A. W. (2005). The Troubles of Journalism: A Critical Look at What’s Right and wrong with The Press. Lawrence Erlbaum Associates. New Jersey: Mahwah.
  • İçel, K. (1985). Kitle Haberleşme Hukuku. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • İnuğur, N. M. (1988). Türk Basınında İz Bırakanlar. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kaya, R. (1985). Kitle İletişim Sistemleri. Ankara: Teori Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür ve İletişim Dergisi, 6 (1): 9-32.
  • Topuz, H. (1973). 100 Soruda Türk Basın Tarihi. İstanbul: Gerçek Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2009). Gazetecilik Eğitimi: Değişim İhtiyacı ve Dönüşümler. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, B. (2012). Dünya’da ve Türkiye’de Gazetecilik Eğitimi: Kısa Bir Kurumsallaşma Tarihi. (Ed.) Ömer Özer. Haberin Doğası: Gazetecilikte İdealler ve Sorunlar içinde (ss. 413-464). Konya: Literatürk Yayınları.

Türkiye’de İlk Gazetecilik Eğitimlerinin Başlaması ve Gelişimi: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 213 - 225, 30.03.2020

Öz

Türkiye’de gazetecilik eğitimi, başlangıçtan günümüze kadar çeşitli değişim ve dönüşümler içerisinde yer alarak evrimini tamamlamıştır. Bu çerçevede Türkiye’de gazetecilik eğitimi konusu dâhil olduğu alanı içerisinde, Basın Yayın Yüksekokulları ve İletişim Fakülteleri çeşitli yanlarıyla ele alınmaktadır. Yüksek Öğretim Sistemleri içindeki gazetecilik eğitiminin Basın Yayın Yüksekokullarının kuruluşlarından itibaren, günümüz İletişim Fakültelerine evrilmeleri tartışma platformları içerisindeki tüm tarafların ağırlıklı oranla kabul ettikleri bir gerçek olarak yer almaktadır. Türkiye’de İletişim Fakülteleri ve bu fakültelerde eğitim vermek üzere açılan gazetecilik bölümleri ise her geçen yıl artmakta ve yayılım göstermektedir. Bu çerçevede çalışmanın amacı, Türkiye’deki gazetecilik eğitiminin nasıl başladığını ve gelişim perspektifi içerisinde nasıl bir yol izlediğini Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu üzerinden belirlemektir. Araştırmada veri sağlama aracı olarak literatür taraması ve doküman analizi yöntemleri kullanılacak, elde edilen veriler değerlendirilerek sonuçlandırılacaktır.

Kaynakça

  • Alemdar, K. (1981). Cumhuriyet Döneminde Gazetecilik Eğitimi Konusunda İlk Girişimler. AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yayın Organı.
  • Alemdar, K. (1988). Basın Yayın Eğitimi ve Sektörün Sorunları Sempozyumu 88, Eskişehir, 27-28 Mayıs 1988.
  • Atabek, Ü. ve Atabek, G. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38: 148-163.
  • Başer, N. (1990). Yazılı Basının Yetişmiş Eleman İhtiyacı ve İstanbul Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dağtaş, E. (2003). Gazetecilik Eğitiminde Kuram ve Uygulama İkilemi: Türkiye’deki İletişim Fakülteleri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Dergisi, 17: 143-200.
  • Gürkan, N., & İrvan, S. (2000). İletişim Eğitiminde Nereden Nereye. 1. İletişim Kongresi Bildiri Kitapçığı, ss. 354-365.
  • Hachten, A. W. (2005). The Troubles of Journalism: A Critical Look at What’s Right and wrong with The Press. Lawrence Erlbaum Associates. New Jersey: Mahwah.
  • İçel, K. (1985). Kitle Haberleşme Hukuku. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • İnuğur, N. M. (1988). Türk Basınında İz Bırakanlar. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kaya, R. (1985). Kitle İletişim Sistemleri. Ankara: Teori Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür ve İletişim Dergisi, 6 (1): 9-32.
  • Topuz, H. (1973). 100 Soruda Türk Basın Tarihi. İstanbul: Gerçek Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2009). Gazetecilik Eğitimi: Değişim İhtiyacı ve Dönüşümler. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, B. (2012). Dünya’da ve Türkiye’de Gazetecilik Eğitimi: Kısa Bir Kurumsallaşma Tarihi. (Ed.) Ömer Özer. Haberin Doğası: Gazetecilikte İdealler ve Sorunlar içinde (ss. 413-464). Konya: Literatürk Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Önder Deniz

Hakan Gülçay 0000-0003-4741-8781

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deniz, Ö., & Gülçay, H. (2020). Beginning and Development of the First Journalism Education in Turkey: Analysis on Ankara University School of Press and Broadcasting*. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(1), 213-225.