Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mutluluk Düzeyinin Atılganlık ve Genel Erteleme Davranışı Üzerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 4, 788 - 805, 26.12.2020

Öz

Araştırmada ilk olarak, mutluluk, atılganlık ve erteleme kavramları ifade edilmiştir. Daha sonra mutluluk düzeyinin atılganlık ve genel erteleme davranışına etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, atılganlık düzeyinin genel erteleme davranışı üzerine etkisi de incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, bir devlet üniversitesinin uygulamalı bilimler yüksekokulunda öğrenim gören 321 öğrencidir. Araştırmanın evreni, bu üniversitede öğrenim gören tüm öğrencilerdir. Araştırmanın amacı, mutluluk düzeyinin atılganlık ve genel erteleme davranışı üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada, frekans analizi, faktör analizi, güvenirlik testi ve çoklu regresyon testi uygulanmıştır. Sonuçta, olumlu duygular geliştirme düzeyinin hem atılgan davranışı hem de işleri zamanında bitirme davranışını arttırdığı gözlenmiştir. Olumsuz duygular geliştirme düzeyinin çekingen davranışı, işleri erteleme davranışını ve işleri son dakikaya bırakma davranışını arttırdığı gözlenmiştir. Yaşama olumlu bakış düzeyi işleri zamanında bitirme davranışını arttırmaktadır. Ayrıca, çekingen davranış düzeyi hem işleri erteleme davranışını hem de işleri son dakikaya bırakma davranışını arttırmaktadır. Atılgan davranış düzeyi işleri zamanında bitirme davranışını arttırmaktadır. Son olarak, atılgan davranış düzeyinin işleri erteleme davranışını azalttığı gözlenmiştir

Kaynakça

  • Agbo, A.A. ve Ngwu, C.N. (2017). Aversion to Happiness and the Experience of Happiness: The Moderating Roles of Personality, Personality and Individual Differences, 111, 227-231.
  • Akın, H.B. ve Şentürk, E. (2012). Bireylerin Mutluluk Düzeylerinin Ordinal Lojistik Regresyon Analizi ile İncelenmesi, Öneri Dergisi, Ocak, C.10, S.37, 183-193.
  • Arslantaş, H., Adana, F. ve Şahbaz, M. (2013). Lise Öğrencilerinin Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, F.N. Hem. Derg., Cilt 21, Sayı 2, 76-84.
  • Burger, J.M. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev.İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu), 1. Baskı, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Carr, A. (2016). Pozitif Psikoloji: Mutluluğun ve İnsanın Güçlü Yönlerinin Bilimi, (Çev.Ümit Şendilek), 1.Baskı, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Çakıcı, D.Ç. (2003). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, N. ve Ceyhan, E. (2018). Lise Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışlarının Sürekli Kaygı, Akılcı Olmayan İnanç, Öz Düzenleme ve Akademik Başarı ile İlişkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 460-479.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Altan Ayan

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ayan, A. (2020). Mutluluk Düzeyinin Atılganlık ve Genel Erteleme Davranışı Üzerine Etkisi. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 788-805.