Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Abana-İnebolu-Cide Kıyı Şeridinde Deniz Ürünleri Rotasının Oluşturulması ve Turizme Kazandırılması

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 93 - 100, 31.03.2022

Öz

Deniz ürünleri öncelikli ürün olarak pazarlanarak hem kıyı destinasyonlarındaki turistler için hem de özgünlük ve gastronomi odaklı ziyaretçileri çekmek için yaygın bir tanıtım stratejisi halini almıştır. Bu kapsamda deniz ürünleri rotaları, kıyı destinasyonlarında deniz ürünleri kültürünü tanımak, deniz ürünleri yemek amacıyla turistler için önemli bir çekicilik unsuru olabilmektedir. Bu çalışmada da Kastamonu ili kıyı şeridinde yer alan Abana, İnebolu ve Cide ilçelerinde deniz ürünlerine yönelik bir rotanın oluşturulması ve turizme kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu ilçeler ziyaret edilerek nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak ve saha etütleri yapılarak 06-09 Ekim 2021 tarihleri arasında veriler toplanmıştır. Sonuç olarak Cide ilçesinden başlayarak birbirleriyle bağlantılı ve sırasıyla İnebolu ve Abana’da iki gece, üç gündüz olacak şekilde deniz ürünleri servisi yapan işletmelerin, yöresel pazarların ve tarihi alanların ziyaret edilmesi gibi faaliyetlerin yer aldığı üç günlük bir tur programı oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Akın, T. & Gül, A. (2020). The Determination of the Tourism Routes and the Ecotourism Potential of the Isparta-Atabey. Journal of Architectural Sciences and Applications, 5(2), 221-240.
  • Alkan, A. (2018). (An Alternative Tourism Route: Kurtalan Express. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 1016-1038. DOI: 10.21325/jotags.2018.346.
  • Arslan, E. S. (2019). Determınatıon of The Alternatıve Routes Related to Nature Tourısm in Burdur. lnternational Journal of Geography and Geography Education, (40), 332-346.
  • Ayhan, G., & Çağlıyan, A. (2021). Flame Faith Tourism Routes in Tunceli Province. Fırat University Journal of Social Sciences, 31(2), 583-606.
  • Boyne, S., Hall, D., & Williams, F. (2003). Policy, support, and promotion for food-related tourism initiatives: A marketing approach to regional development. Journal of Travel & Tourism Marketing, 14(3-4), 131-154.
  • Çakır, A., Çiftci, G., & Çakır, G. (2017). Thrace Tourism Route Project: An Evaluation on the Taste Route. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Special Issue 2), 194-205.
  • Çavuşoğlu, M., & Çavuşoğlu, O. (2018). Gastronomy Tourısm and Gökçeada Taste Route. Journal of Current Tourism Research, 2(Ek1), 347-359.

Establishing a Seafood Route on the Abana-Inebolu-Cide Coastline and Bringing it to Tourism*

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 93 - 100, 31.03.2022

Öz

Seafood is marketed as a priority product, making it a common promotional strategy both for tourists in coastal destinations and attracting visitors focused on authenticity and gastronomy. In this context, seafood routes can be an essential attraction factor for tourists to get to know the seafood culture in coastal destinations and to eat seafood. This study aims to create a route for seafood in Abana, İnebolu, and Cide districts located on the coastline of Kastamonu province and bring it to tourism. For this purpose, data were collected between 06-09 October 2021 by visiting the mentioned districts and using semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods, and field studies. As a result, a three-day tour program has been created, starting from the town of Cide, which includes activities such as visiting businesses, local markets, and historical sites, which are connected to each other and serve seafood for two nights and three days in Inebolu and Abana, respectively.

Kaynakça

  • Akın, T. & Gül, A. (2020). The Determination of the Tourism Routes and the Ecotourism Potential of the Isparta-Atabey. Journal of Architectural Sciences and Applications, 5(2), 221-240.
  • Alkan, A. (2018). (An Alternative Tourism Route: Kurtalan Express. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 1016-1038. DOI: 10.21325/jotags.2018.346.
  • Arslan, E. S. (2019). Determınatıon of The Alternatıve Routes Related to Nature Tourısm in Burdur. lnternational Journal of Geography and Geography Education, (40), 332-346.
  • Ayhan, G., & Çağlıyan, A. (2021). Flame Faith Tourism Routes in Tunceli Province. Fırat University Journal of Social Sciences, 31(2), 583-606.
  • Boyne, S., Hall, D., & Williams, F. (2003). Policy, support, and promotion for food-related tourism initiatives: A marketing approach to regional development. Journal of Travel & Tourism Marketing, 14(3-4), 131-154.
  • Çakır, A., Çiftci, G., & Çakır, G. (2017). Thrace Tourism Route Project: An Evaluation on the Taste Route. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Special Issue 2), 194-205.
  • Çavuşoğlu, M., & Çavuşoğlu, O. (2018). Gastronomy Tourısm and Gökçeada Taste Route. Journal of Current Tourism Research, 2(Ek1), 347-359.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Aykut Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, A. (2022). Abana-İnebolu-Cide Kıyı Şeridinde Deniz Ürünleri Rotasının Oluşturulması ve Turizme Kazandırılması. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(1), 93-100.