Bu araştırmanın amacı UNESCO Dünya Miras Listesindeki Hattuşaş, Çatalhöyük ve Xanthos-Letoon miras alanlarını ziyaret eden kişilerin, Instagram aracılığıyla paylaştıkları fotoğrafları sistematik bir şekilde analiz etmektir. Araştırmanın amacına uygun hipotezler ve araştırma soruları oluşturulmuştur. Araştırma sorularının cevapları kapsamında kültürel miras alanlarını ziyaret eden kişilerin Instagram aracılığıyla en çok tarihi/kültürel çekicilikler temasında fotoğraflar paylaştıkları saptanmıştır ve en fazla #turkey hashtagini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kültürel miras alanlarını ziyaret eden kişilerin Hattuşaş miras alanı ile ilgili en fazla nisan, Çatalhöyük miras alanı ile ilgili en fazla ekim, Letoon miras alanı ile ilgili en fazla eylül ve Xanthos miras alanı ile ilgili en fazla mayıs ayında fotoğraf paylaştıkları görülmüştür. Paylaşılan fotoğrafların temasının, fotoğrafların aldığı beğeni sayısı üzerinde anlamlı farklılık yarattığı fakat yorum sayısı üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi ile saptanmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonucunda hangi temaların ve türlerin anlamlı farklılık yarattığını belirleyebilmek için Post-Hoc testlerinden Tamhane’s T2 testi kullanılmıştır. Paylaşılan fotoğrafların kullanıcı hesaplarının, fotoğrafların aldığı beğeni sayısı üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı ve yorum sayısı üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı yapılan Bağımsız Örneklem T-testi ile ortaya konmuştur. Paylaşılan fotoğrafların aldığı beğeni sayısı ile yorum sayısı arasında bir ilişki olduğu görülmüştür. Paylaşılan fotoğrafın çekildiği yerin fotoğrafın aldığı beğeni sayısı ile arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve yorum sayısı ile arasında anlamlı bir farklılık olmadığı yapılan Bağımsız Örneklem T-testi ile tespit edilmiştir
UNESCO Instagram Sosyal Medya Hattuşaş Çatalhöyük Xanthos-Letoon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |