Yeni teknolojiler ve dijitalleşme birçok alandaki iş akışlarını etkilemektedir. Sinemada da son dönemlerde dijitalleşmenin etkisi altında kalan önemli alanlardan biridir. Bu çalışma dijitalleşme ile birlikte son yıllarda kümülatif bir biçimde hızlı gelişim gösteren yapay zekâ teknolojilerinin, sinema endüstrisindeki dağıtım ve gösterim süreçlerinde kullanımını incelemektedir. Araştırmanın amacı oldukça yeni olan bu yapay zekâ araçlarını film yapımı sonrasındaki süreçler bağlamında sınıflandırmaktadır. Çalışmada keşfedici araştırma yaklaşımı ile nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemin temel yaklaşımı olan sınıflandırma sürecinde yapay zekâ uygulamaları dağıtım ve gösterim olmak üzere iki ana başlık altında sınıflandırılmıştır. Araştırma kapsamında bu iki başlık altında 18 yapay zekâ platformu incelenerek özellikleri ve olanakları bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma, sinema endüstrisindeki teknolojik dönüşüme katkı sağlayarak sektördeki yenilikçi yaklaşımlara rehberlik etmesi ve iletişim fakültelerinin ilgili eğitim programlarına katkı sunması öngörüleri nedeni ile önemli görülmektedir. Araştırma sonucunda dijitalleşme ile birlikte ortaya çıkan özellikle büyük verilerin yönetilmesi gibi sorunlara yapay zekâ araçlarının hızlı ve düşük maliyetli çözümler sunduğu tespit edilmiştir. Sinemanın dağıtım ve gösterim süreçlerinde geleneksel sinema salonlarından, yenilikçi dijital platformlara değin birçok alanda kârlılığı artırıcı özellikleri sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca incelenen yapay zekâ uygulamalarının yalnızca sinema endüstrisiyle sınırlı kalmayarak iletişimin diğer alanları olan reklamcılık, tanıtım ve yeni medya gibi farklı sektörlerde de fayda sağlayacağı tespit edilmiştir. Bu yönü ile yapay zekâ araçları iletişim alanındaki tüm iş akışları için köklü değişimlere yol açma potansiyeline sahiptir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |