Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültür Turizmi Bağlamında Festival Afişlerinin İçerik ve Biçim Analizi: Balıkesir Örneği

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 4, 524 - 538, 31.12.2024

Öz

Kültür, sanat ve turizm festivalleri, toplumların kültürel ve ekonomik hayatında önemli bir rol oynamaktadır. Aynı zamanda, toplumsal bağların güçlenmesine ve ortak kültürel deneyimlerin paylaşılmasına olanak tanımaktadır. Bu festivallerin başarısı ve etkisi, doğru bir şekilde duyurulmalarına, ilgi çekici bir şekilde tanıtılmalarına ve katılımın artırılmasına bağlıdır. İşte bu noktada, afiş tasarımları devreye girmektedir.
Afiş tasarımları duyuru, tanıtım, ilgi çekme, katılımı artırma, görsel kimlik oluşturma, bilgilendirme, hatırlatma ve kültürel değer gibi birçok önemli işlevi vardır. Festival afişlerinde festivallerin temasını ve sanatçılarını görsel olarak yansıtarak kültürel deneyimi pekiştirirler. İnsanları festival konseptiyle tanıştırır, festivale dair merak uyandırır ve festivale olan ilgiyi artırırlar. Böylelikle festivaller, kültürel ve sanatsal değerlerin paylaşılması, yeni deneyimlerin kazanılması ve toplumsal etkileşimin artması gibi önemli amaçlarını gerçekleştirirler. Bu araştırmada 2022 yılında Balıkesir ilinde yapılan kültür, sanat ve turizm festivallerin afiş tasarımları görsel içerik analizi ile irdelenmiştir.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Kaynakça

  • Ambrose, G., ve Harris, P. (2008). The production manual: a graphic design handbook (Vol. 33). AVA Publishing.
  • Arınç, P. C. (2002). Selçuk’ta kültür turizmi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Coğrafya Anabilim Dalı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Atak, O. (2009). Türk turizminin tanıtımında festivallerin yeri ve önemi. Antalya Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Aydemir, D., ve Yazar, E. (2024). Birinci Dünya Savaşı'nda görsel propaganda: İngiltere'nin propaganda afişlerinin biçim ve içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 77-100.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma ve yöntem teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Bandırma Kaymakamlığı (2024). Erişim Adresi: http://www.bandirma.gov.tr/iklim-ve-cografi-konum, Erişim Tarihi: 03.03.2024
  • Becer, E. (2011). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Bedir Erişti, D. (2020). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı, Pegem Akademi, Ankara.

Content and Form Analysis of Festival Posters in the Context of Cultural Tourism: The Case of Balıkesir

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 4, 524 - 538, 31.12.2024

Öz

Cultural, art, and tourism festivals play a significant role in the cultural and economic life of societies. At the same time, they contribute to strengthening social bonds and sharing common cultural experiences. The success and impact of these festivals depend on being effectively promoted, presented in an engaging way, and increasing participation. This is where poster designs come into play.
Poster designs serve many important functions, such as announcing, promoting, attracting attention, increasing participation, creating a visual identity, informing, reminding, and reflecting cultural values. Festival posters visually reflect the themes and artists of the festivals, thereby enhancing the cultural experience. They introduce people to the festival concept, spark curiosity, and increase interest in the festival. Thus, festivals achieve their key objectives of sharing cultural and artistic values, gaining new experiences, and increasing social interaction. In this research, the poster designs of cultural, art, and tourism festivals held in Balıkesir in 2022 are analyzed through visual content analysis.

Kaynakça

  • Ambrose, G., ve Harris, P. (2008). The production manual: a graphic design handbook (Vol. 33). AVA Publishing.
  • Arınç, P. C. (2002). Selçuk’ta kültür turizmi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Coğrafya Anabilim Dalı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Atak, O. (2009). Türk turizminin tanıtımında festivallerin yeri ve önemi. Antalya Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Aydemir, D., ve Yazar, E. (2024). Birinci Dünya Savaşı'nda görsel propaganda: İngiltere'nin propaganda afişlerinin biçim ve içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 77-100.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma ve yöntem teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Bandırma Kaymakamlığı (2024). Erişim Adresi: http://www.bandirma.gov.tr/iklim-ve-cografi-konum, Erişim Tarihi: 03.03.2024
  • Becer, E. (2011). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Bedir Erişti, D. (2020). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı, Pegem Akademi, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Hakan Mazlum 0000-0001-8374-2509

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2024
Kabul Tarihi 15 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Mazlum, H. (2024). Kültür Turizmi Bağlamında Festival Afişlerinin İçerik ve Biçim Analizi: Balıkesir Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 14(4), 524-538.