Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yayınevi Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Kitap Kapaklarında Devamlılık

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 4, 553 - 574, 31.12.2024

Öz

Bu çalışma, yayınevleri için kurumsal kimlik tasarımı bağlamında kitap kapaklarında devamlılığın önemini ve bu devamlılığı sağlamaya yönelik stratejileri incelemektedir. Kurumsal kimlik, bir organizasyonun temel, ayırt edici ve kalıcı özelliklerini yansıtarak marka tanınırlığını ve itibarını artıran kritik bir unsur olarak tanımlanır. Yayınevleri için kurumsal kimlik, markanın vizyonunu, değerlerini ve misyonunu yansıtmanın yanı sıra, hedef kitle ile güçlü bir bağ kurmada da önemli bir rol oynamaktadır. Kitap kapakları, bir yayınevinin görsel kimliğinin önemli bir parçası olup, okuyucuların ilk izlenimlerini belirlemede kritik bir öneme sahiptir. Kitap kapakları, yalnızca kitabın içeriğini yansıtmakla kalmaz, aynı zamanda yayınevinin marka değerlerini ve estetik anlayışını da ortaya koyar. Bu nedenle, kitap kapaklarında tutarlılık sağlamak, yayınevlerinin marka bilinirliğini ve okuyucu sadakatini artırmada büyük önem taşır. Bu çalışma, yayınevlerinin kurumsal kimliklerini güçlendirmek ve kitap kapaklarında devamlılık sağlamak için çeşitli stratejiler sunmaktadır. Bu stratejiler arasında tasarım kılavuzlarının oluşturulması, uyumlu grafik stillerinin seçilmesi, nitel analizler yapılması ve uzman grafik tasarımcılarla çalışılması gibi yöntemler yer almaktadır. Yayınevlerinin kurumsal kimliklerini güçlendirmek ve kitap kapaklarında devamlılık sağlamak için uygulayabilecekleri stratejiler ve bu stratejilerin uygulanmasıyla elde edilen bulgular ve yorumlar değerlendirilmektedir. Bu çalışma, yayınevlerinin kurumsal kimliklerini güçlendirmelerine ve marka tanınırlıklarını artırmalarına katkıda bulunacak bilgiler sunmaktadır.

Kaynakça

  • Abdullah, Z. and Aziz, Y. (2013). Building a unique online corporate identity. Marketing Intelligence & Planning, 31(5), 451-471.
  • Ayaawan, A. (2018). Corporate identity on the web: the case of telecommunication companies in ghana. Legon Journal of the Humanities, 29(1), 73.
  • Balmer, J. (2001). Corporate identity, corporate branding and corporate marketing ‐ seeing through the fog. European Journal of Marketing, 35(3/4), 248-291.
  • Balmer, J. (2017). The corporate identity, total corporate communications, stakeholders’ attributed identities, identifications and behaviours continuum. European Journal of Marketing, 51(9/10), 1472-1502.
  • Becker, M., McElvany, N., & Kortenbruck, M. (2010). Intrinsic and extrinsic reading motivation as predictors of reading literacy: a longitudinal study. Journal of Educational Psychology, 102(4), 773-785.
  • Bilirdönmez, K. (2020). Tipografide renk ve rengin kullanımı. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 863-883.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Mithat Yilmaz 0000-0003-0406-3845

Muhammet Furkan Terzi 0009-0007-7478-6228

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2024
Kabul Tarihi 15 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yilmaz, M., & Terzi, M. F. (2024). Yayınevi Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Kitap Kapaklarında Devamlılık. Journal of Humanities and Tourism Research, 14(4), 553-574.